Wiellager achter

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
Plaats reactie
EddyB
Provincie: Noord-Holland

Wiellager achter

Bericht door EddyB »

Beste Galant vrienden,
Na 2 jaar geleden de wiellagers voor te hebben vervangen, ben ik bang dat de links achter nu versleten is. ik hoor een beetje een gonzend geluid uit die hoek en merk dat hij behoorlijk heet wordt op de snelweg.
Ik laat het nog ff checken op de brug maak ben al op zoek naar het onderdeel. Ik zie ze met de moeren waar je het wiel op bevestigd en zonder. welke kan ik beter nemen? En ze zijn allemaal met ABS? Mijn kenteken is 08DHJL. Kan iemand mij nog een merk aanraden?
Ook ben ik benieuwd bij hoeveel km je de brandstoffilter moet vervangen. welke raden jullie mij aan? Ik heb nu bijna 250000km met mijn auto gereden.
Ik heb overigens een SFK distributieset laten monteren met een AISIN waterpomp. Dit merk zat er ook al in.
Bedankt en groeten
Ed
menno3x8g
Provincie: Groningen

Re: Wiellager achter

Bericht door menno3x8g »

Ik heb verschillende lagers gebruikt, en geen verschil gemerkt in kwaliteiten of levensduur. Blue Print, SKF, ABS. Je kan ze met naaf of zonder bestellen (alleen de lager). Met naaf is wat duurder maar is minder werk en minder gereedschap nodig zoals een naaf-trekker (heb ik ergens beschreven maar weet niet meer waar). Bij mijn weten zijn ze allemaal voor ABS geschikt, bij de naaf-versies zit er een ronde schijf met tandjes aan de buitenkant, bij alleen de lager moet je die overzetten van de oude. En anders heb ik nog wel ergens zo'n schijf liggen. Succes!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

Gewoon met Naaf nemen, dat zijn de kosten ook niet meer.
Bovendien scheelt het een heleboel werk.
Ikzelf heb ze altijd van SKF, andere merken gaven bij mij een wisselend resultaat.
Yeti
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Bericht door Yeti »

Zelf SKF gestoken en geen problemen mee, maar ik rij dan ook nagenoeg geen kilometers. :)
1999 2.0L GLX Limited edition,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”