Hallo, ben sinds 5 jaar de trotse eigenaar van een galant bouwjaar 1997 benzine 136pk. Vind dit een mooie wagen met een sportieve lijn, het enige wat ik minder vind zijn de o zo kleine wielen die er standaard opzitten, 14" 195/65. Zou er grote velgen kunnen opzetten maar als ik dezelfde rolomtrek neem blijf
het natuurlijk visueel hetzelfde.
Het gelezen dat indien je de rolomtrek verhoogd dit een extra belasting op de versnellingsbak geeft.
Heeft er iemand een positieve ervaring met het plaatsen van grotere velgen en banden? vb 16" 205/55
grotere velgen plaatsen
- KissMyExhaust
- Provincie: Flevoland
Re: grotere velgen plaatsen
205/55/R16 heb ik momenteel..
Rijdt goed, alleen wil ik zelf over op 17inch.
De 16's hou ik voor de winter.
Je kan de ET en naafgat etc vinden op:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr Mark
Rijdt goed, alleen wil ik zelf over op 17inch.
De 16's hou ik voor de winter.
Je kan de ET en naafgat etc vinden op:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr Mark

ik heb 17" 40 215 en 17" 45 225 onder mijn wagen gehad.. ik wilde juist een iets grotere rol omtrek omdat ik me irritreerde aan de afwijking op de km teller.
ik denk dat het bij een gemiddelde fiat panda idd uit kan maken voor de krachten die de aandrijftrein voor zijn giegeltje krijgt waneer je een 5 cm grotere diameter banden gaat plaatsen, ik zou er dus bij een galant maar niet teveel zorgen over maken. zekerals het maar over een enkele cm gaat
persoonlijk vindt ik een dunnere band om een grotere velg er groter uitzien, maar dat is misschien mijn rare manier van kijken. verlagen is het beste antwoord alsje de 8g er beter uit wilt laten zien. (dan passen de wielkasten ineens een heeel stuk beter)
*edit* er zijn trouwens mensen die nog veel grotere velgen hebben gestoken, 18" is volgens mij hier op het forum de grootste, maar er zijn auto's met 20" (heb je wel wat aanpassingen nodig aan je wielkuipjes
ik denk dat het bij een gemiddelde fiat panda idd uit kan maken voor de krachten die de aandrijftrein voor zijn giegeltje krijgt waneer je een 5 cm grotere diameter banden gaat plaatsen, ik zou er dus bij een galant maar niet teveel zorgen over maken. zekerals het maar over een enkele cm gaat
persoonlijk vindt ik een dunnere band om een grotere velg er groter uitzien, maar dat is misschien mijn rare manier van kijken. verlagen is het beste antwoord alsje de 8g er beter uit wilt laten zien. (dan passen de wielkasten ineens een heeel stuk beter)
*edit* er zijn trouwens mensen die nog veel grotere velgen hebben gestoken, 18" is volgens mij hier op het forum de grootste, maar er zijn auto's met 20" (heb je wel wat aanpassingen nodig aan je wielkuipjes
Awesomeness = Verveling x Talent
Ik heb 18" onder de gdi en 17" onder de station.
Er was iemand op het oude forum die had 19" er onder
Er was iemand op het oude forum die had 19" er onder
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Rij zelf op 18 inch zonder problemen ...
Ik denk dat er maar weinig ervaring mee is opgedaan. Jij gaat in je voorbeeld van een omtrek van om en nabij 191cm naar 198cm. Op zich is dat niet schokkend veel, al verwacht ik wel dat je snelheidsmeter dan minder (!) dan de werkelijke snelheid zal gaan aangeven. Ome Spee zal het je snel bevestigen
.
Als je echter van plan mocht zijn om ook met een caravan erachter richting Alpen te reizen, dan zou ik me toch nog eens achter de oren krabben met die bandenmaat.
Als je echter van plan mocht zijn om ook met een caravan erachter richting Alpen te reizen, dan zou ik me toch nog eens achter de oren krabben met die bandenmaat.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\