Vierwiel aandrijving.
Vierwiel aandrijving.
Mede galant liefhebbers,
Ik ga weer eens beroep doen op jullie (bijna) oneindige kennis van de galant.
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een donor vr4 om van mijn auto een vr2 of vr4 te maken.
Af en toe komt er dan ook een legnum voorbij, en omdat ik zelf een sedan heb, vroeg ik me het volgende af.
Heeft iemand enig idee of de vierwielaandrijving van een Legnum ook onder de sedan past?
Of weet iemand hoe ik daar achter kan komen?
En hetzelfde vraag ik me af over het subframe, al denk ik dat dat geen verschil zou moeten maken met de sedan..
Ik heb op ebay een Legnum met wat schade zien staan: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent iemand deze auto en kan iemand er meer over vertellen?
Bvd!
Steef
Ik ga weer eens beroep doen op jullie (bijna) oneindige kennis van de galant.
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een donor vr4 om van mijn auto een vr2 of vr4 te maken.
Af en toe komt er dan ook een legnum voorbij, en omdat ik zelf een sedan heb, vroeg ik me het volgende af.
Heeft iemand enig idee of de vierwielaandrijving van een Legnum ook onder de sedan past?
Of weet iemand hoe ik daar achter kan komen?
En hetzelfde vraag ik me af over het subframe, al denk ik dat dat geen verschil zou moeten maken met de sedan..
Ik heb op ebay een Legnum met wat schade zien staan: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent iemand deze auto en kan iemand er meer over vertellen?
Bvd!
Steef
Re: Vierwiel aandrijving.
Ja wielbasis is het zelfde
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Oke, das mooi! Thanks!
Ik zit heel erg te twijfelen, Is de galant in de link volgens jullie 500 pond waard?
Ik zit er aan te denken om hem te kopen maar ik weet echt niet of hij bijna 600 euro waard is..
Ik zit er aan te denken om hem te kopen maar ik weet echt niet of hij bijna 600 euro waard is..
opzich zeker wel... het punt zit hem meer in de rare MIJN vriend constructie.... en de zin
I will sell the car for the right offer before the auction ends.
Thanks and happy bidding!
het riekt een beetje zeg maar
I will sell the car for the right offer before the auction ends.
Thanks and happy bidding!
het riekt een beetje zeg maar
Awesomeness = Verveling x Talent
Ja ik heb dus al contact gehad met de eigenaar zelf. Hij wil niet lager dan 500 pond gaan, dus dat right offer ding klopt ook niet helemaal..
Ik ben er ook nog steeds niet helemaal zeker van wat ik er van moet denken, daarom vraag ik naar jullie mening.
Maar opzich is het geen slechte investering als ik een vr2 wil toch? het is iig beter dan alles los te moeten kopen, of zou het beter zijn om te wachten tot er een andere vr4 word aangeboden?
Ik ben er ook nog steeds niet helemaal zeker van wat ik er van moet denken, daarom vraag ik naar jullie mening.
Maar opzich is het geen slechte investering als ik een vr2 wil toch? het is iig beter dan alles los te moeten kopen, of zou het beter zijn om te wachten tot er een andere vr4 word aangeboden?
Mocht je 'm halen dan neem ik je kofferbakspoilert over 
edit: laat maar.... zie nu pas dat ie gewoon matzwart gespoten is en dus niet X08B....
edit: laat maar.... zie nu pas dat ie gewoon matzwart gespoten is en dus niet X08B....
Haha, ja ik dacht al dat ik geen moeite zou hebben om die te verkopen
.
Haha, Ik weet niet of het gespoten of sticker is, volgens mij is de auto origineel zilvergrijs maarja, daar heb je ook niet zo veel aan 
- miss_laatjuh
- Provincie: Noord-Brabant
Ik zou als ik jou was gewoon kijken voor een vr4
tenzij je erg aan je galant gehecht bent, scheeld je heeeeeel veel tijd moeite en vooral geld. Achteraf hadden wij (en meerdere vr2 rijders hier) ook beter voor een vr4 kunnen kijken, al heb ik er absoluut geen spijt van, maar ik zou eerst goed nadenken en informeren en dan pas ergens aan beginnen of kopen. Succes! kijk even bij andere vr2 projecten wat er allemaal bij komt kijken (al staat op het forum maar het topje van de ijsberg :p)
Ik ben idd erg gehecht aan deze auto, die gaat de deur voorlopig niet uit!
Ik heb al stilletjes aan informatie gezocht en op de projectpaginas zitten kijken vanaf het moment dat ik hier op het forum zit. Ik wil ook in de gaten kunnen houden wat er op beide rijstroken voor me gebeurt en als het stuur in het dashboard kastje zit is dat minder makkelijk dan wanneer ie aan de goede kant zit.
Ik heb er in ieder geval genoeg over nagedacht, en het is 100% zeker dat deze galant nog een vr4 blok gaat krijgen.
Het is nu alleen de vraag wanneer en met welk blok dat gaat gebeuren.
Ik heb al stilletjes aan informatie gezocht en op de projectpaginas zitten kijken vanaf het moment dat ik hier op het forum zit. Ik wil ook in de gaten kunnen houden wat er op beide rijstroken voor me gebeurt en als het stuur in het dashboard kastje zit is dat minder makkelijk dan wanneer ie aan de goede kant zit.
Ik heb er in ieder geval genoeg over nagedacht, en het is 100% zeker dat deze galant nog een vr4 blok gaat krijgen.
Het is nu alleen de vraag wanneer en met welk blok dat gaat gebeuren.
Wat verwacht je van een auto van 600 euro. Het is wat je kwijt bent voor een setje a-merk winterbanden in 17"...
Als basis voor een VR2/VR4 ombouw is het natuurlijk een koopje! Maar reserveer alsjeblieft 1000-1500 euro voor allerhande parts die je tijdens het ombouwen toch wil/moet vervangen. Denk maar 'ns aan distributieriem, multiriem, spanrollen, olie, alle vloeistoffen, radiatorslangen, stangetjes, kogels, hoesjes, enz.
Je komt altijd van het een in het ander. Geeft niet, maar als je er niet op rekent dan zijn het geen leuke verrassingen. Vraag het mij, Peter (miss-laatjuh), Mark (MD) en Erik (echo whiskey) maar. Er komt altijd flink meer bij kijken dan je verwacht. En dus ook qua geld. Zelfs met een complete donor auto zul je nog wel heel wat onverwachtte ritjes naar een autodealer/materialenzaak gaan doen.
Als basis voor een VR2/VR4 ombouw is het natuurlijk een koopje! Maar reserveer alsjeblieft 1000-1500 euro voor allerhande parts die je tijdens het ombouwen toch wil/moet vervangen. Denk maar 'ns aan distributieriem, multiriem, spanrollen, olie, alle vloeistoffen, radiatorslangen, stangetjes, kogels, hoesjes, enz.
Je komt altijd van het een in het ander. Geeft niet, maar als je er niet op rekent dan zijn het geen leuke verrassingen. Vraag het mij, Peter (miss-laatjuh), Mark (MD) en Erik (echo whiskey) maar. Er komt altijd flink meer bij kijken dan je verwacht. En dus ook qua geld. Zelfs met een complete donor auto zul je nog wel heel wat onverwachtte ritjes naar een autodealer/materialenzaak gaan doen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Jep, ik heb er rekening mee gehouden dat er nog een hoop bij zal komen.
Ik heb mijn auto ook niet nodig om op mijn werk te komen, dat kan ook op de fiets dus ik ga er ook gewoon de tijd voor nemen.
De motorswap is sinds ik deze galant heb al een droom geweest en ik denk toch dat het tijd is om hem te gaan verwezelijken.
Jullie zullen er nog wel wat van horen denk ik zo
.
Ik heb mijn auto ook niet nodig om op mijn werk te komen, dat kan ook op de fiets dus ik ga er ook gewoon de tijd voor nemen.
De motorswap is sinds ik deze galant heb al een droom geweest en ik denk toch dat het tijd is om hem te gaan verwezelijken.
Jullie zullen er nog wel wat van horen denk ik zo
- Echo Whiskey
- Provincie: Zuid-Holland
Wil je er een AWD automaat, een FWD automaat of een FWD handgeschakeld van maken?
Ik denk dat ik gewoon de vr4 automaatbak gebruik die bij de auto komt, of ik hem FWD of AWD ga maken weet ik nog niet..
- SisterOfMercy
Ja of bouw een VR4 opnieuw op... als je het heel netjes doet heb je straks een klassieker.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Dat wel, maar dan zit het stuur nog steeds in het dashboardkastje
.
- SisterOfMercy
Dus???
De ervaring leert dat dat geen enkel probleem is. Sterker nog, met een extra stuur kan je lekker veel agentjes pesten.
De ervaring leert dat dat geen enkel probleem is. Sterker nog, met een extra stuur kan je lekker veel agentjes pesten.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
- miss_laatjuh
Als je n. Vr4 bak neemt kun je gelijk nieuwe velgen kopen aangezien de aandrijfassen niet overeenkomen met je orginele, je kunt een hele tijd vooruit met je v6 uitlaat maar uiteindelijk zul je er tog een moeten laten maken, als je de ombouw moet laten doen kost dat ook nog een vermogen, je zult met de tijd betere remmen moeten kopen enz enz, dus wat ms zecht over het kostenplaatje klopt idd.. Dan licht het erin maar uiteindelijk denk ik dat je er nog wel wat bij mag rekenen als je het goed wilt doen (wij zijn ook nog niet zo ver hoor, maar dat komt omdat ik te veel "leuke dingen" tegen kom).. En geloof me maar, je wilt op een gegevenmoment tog sneller, kost weer een vermogen :p
Heeft iedereen met een vr2 een v6 bak en v6 aandrijfassen dan?
Maar als er zo veel nadelen zijn, waarom hebben jullie het dan gedaan?
En de snelste auto die ik tot nu toe heb gehad is deze 2.0, niet echt snel dus. Dus voorlopig hoef ik geen snellere auto te hebben
Maar als er zo veel nadelen zijn, waarom hebben jullie het dan gedaan?
En de snelste auto die ik tot nu toe heb gehad is deze 2.0, niet echt snel dus. Dus voorlopig hoef ik geen snellere auto te hebben
Het is niet zozeer nadelen, het is meer bewustwording dat het veel tijd en geld gaat kosten.
Als je eenmaal in een VR2 hebt gereden is het heerlijk gek! Ik heb natuurlijk ook een 'echte' VR4 gehad naast de VR2 en dat is een TOTAAL andere beleving. Grip lijkt oneindig, maar tegelijkertijd het forse gewicht van een echte VR4 tov een lekker lichte VR2 is merkbaar en het totale gevoel is gewoon compleet anders. Ook leuk, maar minder 'gek'. 4WD zou trouwens wel weer geweldig zijn voor de komst zijnde 'horrorwinter' (alweer?!
).
Als je eenmaal in een VR2 hebt gereden is het heerlijk gek! Ik heb natuurlijk ook een 'echte' VR4 gehad naast de VR2 en dat is een TOTAAL andere beleving. Grip lijkt oneindig, maar tegelijkertijd het forse gewicht van een echte VR4 tov een lekker lichte VR2 is merkbaar en het totale gevoel is gewoon compleet anders. Ook leuk, maar minder 'gek'. 4WD zou trouwens wel weer geweldig zijn voor de komst zijnde 'horrorwinter' (alweer?!
Oh ja? Ik heb Meany nog steeds (staat ook nog steeds niet serieus te koop overigens) en stiekem vind ik dat niet eens zo'n ramp. Zeker niet als we opnieuw zo'n horrorwinter in het vooruitzicht hebben.marksanne schreef:.... Ook leuk, maar minder 'gek'. 4WD zou trouwens wel weer geweldig zijn voor de komst zijnde 'horrorwinter' (alweer?!).
Kan ik weer lekker die hopeloos achterwielaangedreven Beemers, Benzen, Lex... uh... en vooral niet-quattro Audi's de sneeuwhopen vast injagen, whaaa
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
hier een filmpie van de vr2 en de vr4
dan zie je het verschil.
beide zo goed als stock op dat moment.
heb wel een beetje geduld voor de actie
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
dan zie je het verschil.
beide zo goed als stock op dat moment.
heb wel een beetje geduld voor de actie
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Nee oke, ik ben me er zeker wel van bewust dat het een hoop geld gaat kosten!
Het gaat iig zeker gebeuren, wanneer is nog de vraag omdat ik de twijfels heb over deze legnum die word aangeboden.
En mijn vader heeft een garage met smeerput waar ik het liefste de ombouw wil gaan doen op mijn gemak, maar daar staat nog een oude VW LT of TL, iig een grote bus.
Het was de planning om daar ooit een camper van te maken, maar dat gaat niet meer gebeuren dus ik probeer hem er nu nog van te overtuigen om die bus weg te doen.
Dat is dus ook nog even afwachten of ik daar terecht kan.
En de 4WD zou idd perfect zijn voor de 'horrorwinter', al moet ik nog maar zien of dat gaat gebeuren want dat roepen ze ieder jaar
En voor mij persoonlijk is stuur in het dashboardkastje gewoon geen optie, dat jullie daar geen probleem mee hebben vind ik prima! Maar dat is gewoon niet voor mij weg gelegt
(komt nog bij dat ik zeer gehecht ben aan deze auto)
Ik had trouwens niet verwacht dat de vr2 van de legnum zou winnen, ik dacht dat je met die 4WD veel sneller weg zou zijn maar dat is dus niet zo? Met nat wegdek zal de uitkomst dan wel weer totaal anders zijn wss..
Maar ik ga al mijn opties nog eens rustig bekijken, ik heb geen haast met de ombouw, het enige dat ik wel zeker weet is dat het in de nabije toekomst iig wel gaat gebeuren
Bedankt voor de hulp en inzichten allemaal!!
Het gaat iig zeker gebeuren, wanneer is nog de vraag omdat ik de twijfels heb over deze legnum die word aangeboden.
En mijn vader heeft een garage met smeerput waar ik het liefste de ombouw wil gaan doen op mijn gemak, maar daar staat nog een oude VW LT of TL, iig een grote bus.
Het was de planning om daar ooit een camper van te maken, maar dat gaat niet meer gebeuren dus ik probeer hem er nu nog van te overtuigen om die bus weg te doen.
Dat is dus ook nog even afwachten of ik daar terecht kan.
En de 4WD zou idd perfect zijn voor de 'horrorwinter', al moet ik nog maar zien of dat gaat gebeuren want dat roepen ze ieder jaar
En voor mij persoonlijk is stuur in het dashboardkastje gewoon geen optie, dat jullie daar geen probleem mee hebben vind ik prima! Maar dat is gewoon niet voor mij weg gelegt
Ik had trouwens niet verwacht dat de vr2 van de legnum zou winnen, ik dacht dat je met die 4WD veel sneller weg zou zijn maar dat is dus niet zo? Met nat wegdek zal de uitkomst dan wel weer totaal anders zijn wss..
Maar ik ga al mijn opties nog eens rustig bekijken, ik heb geen haast met de ombouw, het enige dat ik wel zeker weet is dat het in de nabije toekomst iig wel gaat gebeuren
Bedankt voor de hulp en inzichten allemaal!!
Maar als ik t goed begrijp hebben jullie allemaal een v6 bak en v6 aandrijfas?
Jep. V6 bak (MT of AT, past beide direct) en V6 aandrijfassen.
Oke goed om te weten, thanks!
Met 4WD heb je veel meer aandrijfverlies.
Ik heb nog wel leuk filmpje van mij op zandvoort vorig jaar met dragracen.
De subaru waar ik tegen rijd heeft 4WD en een seqentiele versnellingsbak erin zitten.
Ok hij heeft een slechte start de eerste keer... Maar de 2e run tegen hem is wel goed te zien dat de 4WD een heerlijke start geeft bij hem... maar omdat ik minder aandrijfverlies heb 'm zo weer terugtrek, dit is bij de vr2 en vr4 van MS ook zo te zien
Vergeet niet dat als je 4WD wilt swappen en je een legnum haalt als donor je de benzinetank van een Sedanvr4 moet hebben (ivm tunnel), want als ik het goed heb onthouden zit daar het enige verschil nog in.
Ik heb nog wel leuk filmpje van mij op zandvoort vorig jaar met dragracen.
De subaru waar ik tegen rijd heeft 4WD en een seqentiele versnellingsbak erin zitten.
Ok hij heeft een slechte start de eerste keer... Maar de 2e run tegen hem is wel goed te zien dat de 4WD een heerlijke start geeft bij hem... maar omdat ik minder aandrijfverlies heb 'm zo weer terugtrek, dit is bij de vr2 en vr4 van MS ook zo te zien
Vergeet niet dat als je 4WD wilt swappen en je een legnum haalt als donor je de benzinetank van een Sedanvr4 moet hebben (ivm tunnel), want als ik het goed heb onthouden zit daar het enige verschil nog in.
Dat filmpje kende ik al idd, maar blijft mooi om te zien
.
En het 4WD over bouwen begint toch steeds minder aantrekkelijk te worden :p.
Iets te veel moeite voor te weinig voordelen..
En het 4WD over bouwen begint toch steeds minder aantrekkelijk te worden :p.
Iets te veel moeite voor te weinig voordelen..
Gaaf hoor, dat groene monster.MarkDuffy schreef:[External Link Removed for Guests]
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Sorry Fluff,
We zijn soms een beetje tegen elkaar aan het bieden.
We zijn soms een beetje tegen elkaar aan het bieden.
Ik volg je ff niet Richard?
Ik ben op zoek naar eenzelfde donorauto en ook op ebay uk
Ok, vond t al vreemd dat ie niet meer op mijn smsjes reageerde maar dit verklaart een hoop..
Haha
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Hij reageert toch wel, alleen wel erg traag 
- miss_laatjuh
Wat ik me af begin te vragen : stel, je hebt er pak m beet 100pk bij, is het 'verlies' dan nog steeds groter dan de winst? Of komen die 2 wielen aandrijving extra dan ineens wel heel mooi uit?
- Echo Whiskey
Vermogensverlies gaat in percentages, dus bij een hoger vermogen zal je meer verlies hebben.
Vergelijk het met Need For Speed vroeger, je verliest vermogen en krijgt er handling voor terug.
Vergelijk het met Need For Speed vroeger, je verliest vermogen en krijgt er handling voor terug.
- miss_laatjuh
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar nou snap ik nog steeds me zelf niet, ik zal het anders zeggen, zet een 'echte' vr4 met 380 pk naast een vr2 met 380 pk zoals ms en md, wint de vr2 dan nog steeds, het kan misschien ook 'te veel' zijn om via 2 wielen op de grond over te brengen, (denk aan piepende banden en stinkend rubber).. Snap je?... Volgende discussie pund, onze v6 assen hoe veel kunnen die hebben ?.. Excuses voor het vervuilen van je topic :p maar ook interresand voor jou in de toekomst misschien