Remmen upgraden.
Remmen upgraden.
Aangezien ik na de winter een vr-4 blok in mijn galant wil lepelen, zullen mijn remmen ook wat beter moeten worden..
Wie heeft er zijn remmen geupgrade en welke remmen heb je gebruikt? (eventueel een link naar de verkoper zou fijn zijn!)
BVD!
Wie heeft er zijn remmen geupgrade en welke remmen heb je gebruikt? (eventueel een link naar de verkoper zou fijn zijn!)
BVD!
Re: Remmen upgraden.
Niemand? Kan ik me haast niet voorstellen..
En weet er iemand waar je van die roestvrij stalen remslangen kunt halen?
En weet er iemand waar je van die roestvrij stalen remslangen kunt halen?
Re: Remmen upgraden.
Bigbrake is een optie.
Volgens mij rijd MarkSanne op standaard V6 remmerij.
Eric rijd op standaard V6 remmerij.
En ik rijd op standaard V6 remmerij (Ik in ieder geval wel met EBC gegroeft en gedotte schijven en EBC blokken want standaard blokken remmen niet meer als ze heet zijn geweest en de schijven zijn dan direct krom )
Gevlochten remleidingen? Ik weet dat [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; ze in ieder geval heeft.. die hebben een tijd terug nog een aktie gehad. Die kunnen je sowieso verder helpen.
Volgens mij rijd MarkSanne op standaard V6 remmerij.
Eric rijd op standaard V6 remmerij.
En ik rijd op standaard V6 remmerij (Ik in ieder geval wel met EBC gegroeft en gedotte schijven en EBC blokken want standaard blokken remmen niet meer als ze heet zijn geweest en de schijven zijn dan direct krom )
Gevlochten remleidingen? Ik weet dat [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; ze in ieder geval heeft.. die hebben een tijd terug nog een aktie gehad. Die kunnen je sowieso verder helpen.
Re: Remmen upgraden.
Ik hoop dit jaar over te stappen op Evo Remmen, dus dan blijft er waarschijnlijk Originele Legnum Remmerij over...
( heb het allemaal al liggen, maar dan moet het er nog onder...)
( heb het allemaal al liggen, maar dan moet het er nog onder...)
Re: Remmen upgraden.
Maar dat zijn volgens mij wel allemaal dubbelzuiger V6 klauwen toch?MarkDuffy schreef:Bigbrake is een optie.
Volgens mij rijd MarkSanne op standaard V6 remmerij.
Eric rijd op standaard V6 remmerij.
En ik rijd op standaard V6 remmerij (Ik in ieder geval wel met EBC gegroeft en gedotte schijven en EBC blokken want standaard blokken remmen niet meer als ze heet zijn geweest en de schijven zijn dan direct krom )
Gevlochten remleidingen? Ik weet dat [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; ze in ieder geval heeft.. die hebben een tijd terug nog een aktie gehad. Die kunnen je sowieso verder helpen.
MD-performance, maar johan @ jjcp.eu heeft ze ook dus gewoon ff bellen/mailen!
Re: Remmen upgraden.
Thanks voor de reacties!
Ik wist niet dat jullie allemaal met de v6 remmen rijden, heb altijd gedacht dat dat niet goed genoeg zou zijn .
Misschien dat Martijn iets moois voor me heeft..
Maar voor het geval dat niks word, kan ik de remmen van de vr4 gewoon gebruiken op mijn eigen galant?
Ging er altijd vanuit dat dat niet zou werken omdat de vr4 5 wielmoeren heeft en de 'normale' galant maar 4.
Ik wist niet dat jullie allemaal met de v6 remmen rijden, heb altijd gedacht dat dat niet goed genoeg zou zijn .
Misschien dat Martijn iets moois voor me heeft..
Maar voor het geval dat niks word, kan ik de remmen van de vr4 gewoon gebruiken op mijn eigen galant?
Ging er altijd vanuit dat dat niet zou werken omdat de vr4 5 wielmoeren heeft en de 'normale' galant maar 4.
Re: Remmen upgraden.
Volgens mij ligt dat ook aan de afstand tussen de 2 gaten van de bouten waarop je je remklauw monteert. Als die niet overeenkomen gaat 't sowieso niet passen maar of je die ook over kan bouwen en je oude 4-steeks hub hierop past weet ik niet.
Re: Remmen upgraden.
Klopt Nico. De naaf / aantal steeks is het probleem niet, die kun je gewoon wisselen voor de 4-steeks naaf als iets zou wisselen. Het gaat om het fuseestuk waarop de remklauw wordt bevestigd. De afstand tussen de twee bevestigingsgaten van de remklauw verschilt per model, ongeacht V6/VR4/4cyl. want het gaat ook om jaartal en 'toevallige' uitvoering. Ofwel, nauwelijks vooraf zonder te meten iets van te zeggen, dus meet de hartafstand van die twee gaten die je nu hebt, dan kun je daarna gaan verzinnen welke kant je op wil.
De dubbelzuiger klauwen vind ik persoon niet verkeerd remmen, de momenten dat je ze bloedheet remt en dat de remkracht afneemt zul je bij normaal gebruik en wat 'spirited driving' niet zo snel tegenkomen. Wat dat betreft zijn een stel rvs gevlochten remslangen en de ATE Racing Blue DOT4 (hoger kookkunt dan normale DOT4) al een enorme verbetering. Als je circuitwerk gaat doen dan kan ik me voorstellen dat je liever wat meer zekerheid hebt met een set brembo remklauwen.
De dubbelzuiger klauwen vind ik persoon niet verkeerd remmen, de momenten dat je ze bloedheet remt en dat de remkracht afneemt zul je bij normaal gebruik en wat 'spirited driving' niet zo snel tegenkomen. Wat dat betreft zijn een stel rvs gevlochten remslangen en de ATE Racing Blue DOT4 (hoger kookkunt dan normale DOT4) al een enorme verbetering. Als je circuitwerk gaat doen dan kan ik me voorstellen dat je liever wat meer zekerheid hebt met een set brembo remklauwen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Remmen upgraden.
Maar hij heeft dus al een donor auto, kan hij dan daarvan het fuseesstuk en klauwen e.d. afhalen en monteren op zijn vr2 en dan gewoon zijn 4 gaats hub erop plaatsen?
Re: Remmen upgraden.
Jep.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Remmen upgraden.
dan zou ik voor deze optie gaan steef. Kost je het minste en upgraden kan dan altijd nog!
Re: Remmen upgraden.
Jeps die mening deel ik ook.
Re: Remmen upgraden.
Wat dacht je hiervan?
Leuk begin toch!
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk begin toch!
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Remmen upgraden.
In combinatie met deze
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Remmen upgraden.
beetje laat maar mijn supercharged wagen staat ook op de standaard Remerij (zelfs enkel zuiger) en eigenlijk bij normaal gebruik (dus in het verkeer) goed genoeg.
toch wil ik nog opmerken dat op mijn standaard v6 station ik nationals met redstuf blokken heb en dat staat toch echt een poepje eerder stil.
toch wil ik nog opmerken dat op mijn standaard v6 station ik nationals met redstuf blokken heb en dat staat toch echt een poepje eerder stil.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Remmen upgraden.
Thanks voor alle reacties! Blijkt wel weer dat ik niet zo technisch ben :p.
Wat ik me wel af vraag, waarom maken ze zo veel verschillende remmen?
Het is toch stukken goedkoper om 1 maat aan te houden zodat ze onderdelen uit kunnen wisselen of zie ik dat verkeerd?
Martijn kan ook aan een setje Brembo remmen komen, daar ga ik de prijs even van afwachten en als dat te duur word ga ik of de legnum remmen, of de brembo remmen van richard zijn links gebruiken, want dan is het ook meteen echt goed. (Al zullen er dan denk ik wel andere schijven moeten komen, of zijn die vam de legnum goed genoeg?)
Wat ik me wel af vraag, waarom maken ze zo veel verschillende remmen?
Het is toch stukken goedkoper om 1 maat aan te houden zodat ze onderdelen uit kunnen wisselen of zie ik dat verkeerd?
Martijn kan ook aan een setje Brembo remmen komen, daar ga ik de prijs even van afwachten en als dat te duur word ga ik of de legnum remmen, of de brembo remmen van richard zijn links gebruiken, want dan is het ook meteen echt goed. (Al zullen er dan denk ik wel andere schijven moeten komen, of zijn die vam de legnum goed genoeg?)
Re: Remmen upgraden.
even een gedachtegang: Het kan best zijn dat de diameter van de schijven voor brembo's groter zijn dan de standaard v6 schijven. En ik vraag me dus af of je die uberhaupt in 4-steeks kunt krijgen, anders zul je wss over moeten stappen op 5-steeks...
Re: Remmen upgraden.
Klopt Nico, er zijn geen schijven 4-gaats te krijgen. Twee opties:
- 5 gaats schijven kopen en nieuwe 4-steek gaten laten boren (puristen zijn hier meestal niet van gecharmeerd, ik zou het zelf geen punt vinden)
- overstappen op 5-steek naven (ander setje wielen)
- 5 gaats schijven kopen en nieuwe 4-steek gaten laten boren (puristen zijn hier meestal niet van gecharmeerd, ik zou het zelf geen punt vinden)
- overstappen op 5-steek naven (ander setje wielen)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Remmen upgraden.
Hmm, keuzes keuzes.. Ik heb in ieder geval weer genoeg om over na te denken.. :p
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Remmen upgraden.
Weet iemand of Brembo remmen van een Evo direct op een 8G VR-4 passen?
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: Remmen upgraden.
Nou... niet van de EVO 1-3 natuurlijk, maar latere modellen EVO brembo remmerij schijnt prima te passen, mits het facelift VR4 is trouwens.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Remmen upgraden.
Ik dacht dat alleen evo 4 tot 9 brembo's passen. Ah dat is minder..
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
- Ran-DiZzle
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
- Provincie: Flevoland
Re: Remmen upgraden.
Als je ze nog niet onder je auto hebt steef, ik heb eventueel nog wel een setje dubbelpots remklauwen voor de voorzijde.
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////