1992 Galant VR4
1992 Galant VR4
Aangezien mijn '89 glsi ondertussen in tip top staat is werd het tijd voor een nieuw project. (nee, de glsi gaat niet weg) Maar ik heb dus een aantal weken geleden een nieuw project opgehaald. Er is best wat werk aan, maar ik denk dat ie dat wel waard is om wat tijd in te steken.
Het is namelijk een 1992 vr4, 840/1000. uiteraard zijn deze nooit geleverd in Europa. Vandaar dat deze uit Amerika komt, in 2002 is deze overgekomen naar Nederland. Vervolgens is ermee gereden tot 2012 en hij heeft sindsdien stilgestaan.
Alle remmen zaten uiteraard helemaal vast na zo lang stilstaan, deze heb ik losgemaakt om een eerste ritje te kunnen maken. De carrosserie is volledig roestvrij maar de ophanging en bijbehorende beugels enz. hebben redelijk wat oppervlakkige roest. De motor loopt, maar er komt best wat witte rook uit de uitlaat. Dit baart mij nog redelijk wat zorgen, maar dat komt ook wel weer in orde.
Het is namelijk een 1992 vr4, 840/1000. uiteraard zijn deze nooit geleverd in Europa. Vandaar dat deze uit Amerika komt, in 2002 is deze overgekomen naar Nederland. Vervolgens is ermee gereden tot 2012 en hij heeft sindsdien stilgestaan.
Alle remmen zaten uiteraard helemaal vast na zo lang stilstaan, deze heb ik losgemaakt om een eerste ritje te kunnen maken. De carrosserie is volledig roestvrij maar de ophanging en bijbehorende beugels enz. hebben redelijk wat oppervlakkige roest. De motor loopt, maar er komt best wat witte rook uit de uitlaat. Dit baart mij nog redelijk wat zorgen, maar dat komt ook wel weer in orde.
Re: 1992 Galant VR4
Rein, ik ben geen automonteur maar ik meen te weten dat witte rook duidt op water in de verbrandingsruimte. Witte rook is waterdamp.
Dan is mijn eerste gedachte: lekke koppakking.
Waarschijnlijk verlies je dan ook koelvloeistof. Niveau monitoren.
Op het forum staan nog wat handboeken van de VR4
viewtopic.php?f=65&t=688
Dan is mijn eerste gedachte: lekke koppakking.
Waarschijnlijk verlies je dan ook koelvloeistof. Niveau monitoren.
Op het forum staan nog wat handboeken van de VR4
viewtopic.php?f=65&t=688
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2025: 314
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2025: 314
Re: 1992 Galant VR4
Witte rook duidt inderdaad op waterdamp, ik moet nog uitzoeken waar het juist vanaf komt. Heb bij de glsi ook de koppakking moeten vervangen, dus als dat hier ook moet dan zal dat ook wel lukken.Qualconu schreef: ↑12 nov 2024, 21:22 Rein, ik ben geen automonteur maar ik meen te weten dat witte rook duidt op water in de verbrandingsruimte. Witte rook is waterdamp.
Dan is mijn eerste gedachte: lekke koppakking.
Waarschijnlijk verlies je dan ook koelvloeistof. Niveau monitoren.
Op het forum staan nog wat handboeken van de VR4
viewtopic.php?f=65&t=688
Bedankt voor de link met de handboeken, die gaan zeker van pas komen!
Re: 1992 Galant VR4
Ah, de 34-LB-TN.
Zitten die 1000cc Injectoren er nog steeds in ? Zo ja,is ie opnieuw afgesteld met behulp van de Apexi ? Die ik niet meer zag zitten.
Anders kan dat ook Witte Rook veroorzaken.
Zitten die 1000cc Injectoren er nog steeds in ? Zo ja,is ie opnieuw afgesteld met behulp van de Apexi ? Die ik niet meer zag zitten.
Anders kan dat ook Witte Rook veroorzaken.
Re: 1992 Galant VR4
Wow, mooi project!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 1992 Galant VR4
De 34-LB-TN inderdaad, ben jij toevallig een van de vorige eigenaren?
Zowel de 1000cc injectoren als de Apexi zitten er inderdaad nog in. Misschien moet ik me dan eens erin verdiepen hoe ik die apexi moet afstellen. Ik heb redelijk wat algemene kennis, maar ben gaandeweg aan het leren over de aanpassingen eraan.
Re: 1992 Galant VR4
Ja, ik heb die Auto een aantal jaren in mijn bezit gehad.
Hoelang ben jij nu eigenaar dan ?
Hoelang ben jij nu eigenaar dan ?
Re: 1992 Galant VR4
Excuses voor het late antwoord, ik heb hem in Oktober gekocht. De persoon waarvan ik hem gekocht heb heeft de auto maar een jaar gehad geloof ik.
Re: 1992 Galant VR4
Dat klopt ongeveer wel ja...
Ok, dan is hij dus niet verder gegaan met dit project...
Ok, dan is hij dus niet verder gegaan met dit project...
Re: 1992 Galant VR4
Nee inderdaad, als ik de vr4 niet had overgekocht was de motor waarschijnlijk in zijn glsi (hatch) beland.