Afdichtingstrips

Voor info en vragen over styling van je 8G!
Plaats reactie
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Afdichtingstrips

Bericht door G@l@nt64 »

Hallo GF´s,

De afdichtingslijsten (strips) van de deuren van mijn G8 beginnen het te begeven (er vallen gaten in). Mitsubishi levert deze lijsten niet meer en ook
Eric de Kort, van Deijne en vd Ven sloopauto´s heeft er geen, op EBAY staan de lijsten ook niet. Heb wel een bedrijf gevonden (Alman Rubber) die zegt de lijsten te kunnen namaken...stukje opsturen en zij maken een soort mal en voila! Kost wat maar dan heb je ook wat...leveren ook voor oldtimers dat soort werk.

Als iemand nog iets weet hoor ik dat natuurlijk graag...met zwarte stukken tape is natuurlijk niet de oplossing :no:


Groet,

Paul
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Afdichtingstrips

Bericht door Qualconu »

Paul,
Ik ga er van uit dat je het hebt over de afdichtingsrubbers van de voorportieren.
informeer eens bij mitsubishi@online-teile.com
Deze Duitse handelsonderneming levert originele Mitsubishi onderdelen. (kost wat, maar dan heb je wel originele Mitsubishi onderdelen)
deurrubber voorportier links: MR765390
deurrubber voorportier rechts: MR765392
Alman rubber levert zeer waarschijnlijk gewenste rubber profielen op lengte vanuit 'n spuitmal.
maar dat zijn dan geen pasklare deurrubbers op maat met de juiste rondingsvormen, hoeklassen, eindlas, bevestigingspunten enz. tenzij je misschien eerst het complete originele deurrubber opstuurt.
Aankopen vanuit USA of Japan is waarschijnlijk vanwege verzendkosten en douanekosten financieel niet meer realistisch.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Afdichtingstrips

Bericht door menno3x8g »

Het gaat om de rubbers buiten ter afdichting van de onderrand ramen.
Als er nou meer mensen behoefte hebben aan deze artikelen, kunnen we misschien in bulk aanschaffen?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Afdichtingstrips

Bericht door Qualconu »

menno3x8g schreef: 28 apr 2023, 12:37 Het gaat om de rubbers buiten ter afdichting van de onderrand ramen.
Als er nou meer mensen behoefte hebben aan deze artikelen, kunnen we misschien in bulk aanschaffen?
Menno, als we het hebben over de strips tegen inregenen die aan de buitenzijde op het metalen deurframe tegen de onderkant van het portierraam aanliggen, om het gros van het regenwater te keren, dan hebben we het volgens mij over plastic strips.
Ik ben wat onzeker om dat onderdeel op de tekening in ASA te herkennen, en de juiste onderdeelnummers aan te geven.
Het zijn dan 4 verschillende strips. (voor, achter, links, rechts.)
Het heeft dan in ieder geval niets te maken met rubberprofielen die via 'n spuitmal op lengte kunnen worden geleverd, want volgens mij is het gewoon 'n plastic strip met 'n afwijkende vorm aan beide uiteinden.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Afdichtingstrips

Bericht door menno3x8g »

Qualconu schreef: 30 apr 2023, 11:39
menno3x8g schreef: 28 apr 2023, 12:37 Het gaat om de rubbers buiten ter afdichting van de onderrand ramen.
Als er nou meer mensen behoefte hebben aan deze artikelen, kunnen we misschien in bulk aanschaffen?
plastic strips.
Ik ben wat onzeker om dat onderdeel op de tekening in ASA te herkennen, en de juiste onderdeelnummers aan te geven.
Het zijn dan 4 verschillende strips. (voor, achter, links, rechts.)
Het heeft dan in ieder geval niets te maken met rubberprofielen die via 'n spuitmal op lengte kunnen worden geleverd, want volgens mij is het gewoon 'n plastic strip met 'n afwijkende vorm aan beide uiteinden.
Ja sorry, je hebt gelijk, het is plastic!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Afdichtingstrips

Bericht door G@l@nt64 »

Hoi GF- ers,

Dank voor het meedenken over dit onderwerp, ben door GF-er Qualconu op weg geholpen en in contact met Nengun (Japan en leuke site) voor de aanschaf van deze strips..even afwachten dus...maar laat jullie weten hoe het afloopt

Groet,
Paul
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Afdichtingstrips

Bericht door G@l@nt64 »

GF -ers,

Afgelopen week zijn de plastic strips binnengekomen... besteld bij NENGUN ... goed en stevig verpakt uit Japan en keurig geleverd.
Ben er natuurlijk blij mee!
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Afdichtingstrips

Bericht door Yeti »

G@l@nt64 schreef: 21 mei 2023, 12:29 GF -ers,

Afgelopen week zijn de plastic strips binnengekomen... besteld bij NENGUN ... goed en stevig verpakt uit Japan en keurig geleverd.
Ben er natuurlijk blij mee!
en wat was de uiteindelijke prijs (incl invoeren btw) wat je er voor betaald heb.

Ik zie eigenlijk te laat dat je een groepsbuy hebt overwogen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Afdichtingstrips

Bericht door menno3x8g »

Yeti schreef: 25 mei 2023, 11:57 Ik zie eigenlijk te laat dat je een groepsbuy hebt overwogen.
Kan natuurlijk alsnog -1.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Afdichtingstrips

Bericht door Qualconu »

menno3x8g schreef: 25 mei 2023, 14:42
Yeti schreef: 25 mei 2023, 11:57 Ik zie eigenlijk te laat dat je een groepsbuy hebt overwogen.
Kan natuurlijk alsnog -1.
Het is dus geen bulk product, en ik verwacht dat er verder, mede gezien de prijs, verder niet veel belangstelling voor zal zijn.
Maar inderdaad (zolang de voorraad strekt) kan altijd nog.
NENGUN raamlijsten.png
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Styling (interieur & exterieur)”