75-JS-HS 2.0 AUT LPG sedan 2002

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij!)
Plaats reactie
menno3x8g
Provincie: Groningen

75-JS-HS 2.0 AUT LPG sedan 2002

Bericht door menno3x8g »

De Pekelbak 75-JS-HS 2.0 AUT LPG sedan wordt binnenkort vervangen door een ander voertuig. Waarom? Het laatste jaar kwamen me er wat kwaaltjes bij en ik had geen tijd meer om ze op te lossen. Welke kwaaltjes?
- de omvormer werkt niet 100%: met warme motor accelereren vanuit lage toeren of heuvelop geeft schokken waardoor de automaat even niet weet welke versnelling te pakken. In de hogere (normale) toeren is er geen probleem. Cruisen met de cruise control is ook geen probleem. Vermoedelijk moet de bak geflushed worden (2 man/vrouw voor nodig). Rustig rijden helpt ook.
- de LPG installatie (Vialle) hapert af en toe, mn bij lage toeren, op normale en hogere toeren is er geen probleem. Misschien is er een relatie met het probleem van de omvormer dat de computer van de LPG even niet weet wat te doen. Ik vermoed zelf dat een stekkertje of aardeverbinding de boosdoener is. Ook nu is cruisen op de cruise control geen probleem. Zoeken dus. Ook nu help rustig rijden.
- de LPG installatie heeft onlangs een dag (die met hevige regenval) moeite gehad zichzelf uit te schakelen toen de sleutel uit het contact slot was. Heb toen de accu afgekoppeld en na een dag was het probleem tot op heden weg. Mogelijk ook een aardeverbinding, stekkertje, of een afsluitklep die blijft hangen. Oplossing: sleuteltje 10 bij de hand houden voor het geval het zich weer voordoet.
- kofferbak kan niet meer open: slot is gecorrodeerd en de bediening van binnenuit is losgekoppeld. Dit vraagt wat creativiteit voor een oplossing.
- de buitensloten niet meer gangbaar. De ab doet het echter prima. Vervangen is natuurlijk mogelijk.
- bij hevige regen druppelt er water op de vloer van de duopassagier. Vermoedelijk iets met roest bij de voorruit. Als het nu eindelijk eens een paar dagen droog wordt is dit te kitten.
- het design van de buitenkant is wat aangepast: aanrijding met een ree aan de voorkant, uitparkeerdeukje (van een ander) op spatbord rechts, de linkerflank heeft wat vangrailschade na in slaap gevallen te zijn op de snelweg. Het valt allemaal wel mee en ik krijg nog steeds complimenten over de auto. De achterklep is verder ok, maar de lak heeft toch wel een ouderdomskwaaltje evenals de buitenspiegels.
- er komen standaard velgen op 15 inch en de banden moeten vervangen worden.
- linksvoor heeft een draagarm (ik weet niet welke) een maandje geleden wat geluid gegeven, is nu over, maar zal voor APK wel vervangen moeten worden.
- 2x per jaar moet er een litertje motorolie bij (nu dus weer).
- airco moet elk jaar gevuld worden, kan lek niet vinden, ook niet met die fluordinges.
- antenne zelf uittrekken als ie niet blijft staan.

Maar nu de pluspunten:
+ auto rijdt als een speer (uiteraard), en blijft maar gaan!
+ auto rijdt goedkoop: in de 6-7 jaar dat ik hem in mijn bezit heb rijdt hij 23 cent per kilometer, alle, maar dan ook alle kosten inclusief (ik heb deze gegevens onlangs per abuis helaas gewist).
+ de auto heeft mij nooit (op het knappen van een multisnaar na, was vergeten onderhoud) in de steek gelaten.
+ er is enige verlaging en dat doet m qua uiterlijk en wegligging goed (behalve bij de beruchte drempels).
+ trekhaak, LPG, ab, acc, cc, HC-dash, inklapbare spiegels, leren stuur, 4 airbags (of ze het doen heb ik nog niet uitgeprobeerd), gordelspanners voor, VR4 zijskirts, en verder alles wat er standaard op hoort te zitten en dat doet het ook nog.
+ APK tot 13 juli 2024 (auto staat inmiddels geschorst). Bij de APK keuringen tot nu toe is roest geen issue geweest en dat verwacht ik nu ook niet. Verder geen grote dingen gehad, wel de gewone slijtage zaken welke allemaal opgelost werden. Vorig jaar bij APK stukje remleiding vervangen en dat was het dan.
Voor de geschiedenis van deze auto zie topic: https://galant-fans.nl/forum/viewtopic. ... 6&start=40 vanaf 19 september 2017 (p2).

Vanwege de HC-dash, aanwezige brandstof en het schorsen van de auto is de vraagprijs 150 euro. Zonder HC-dash vraag ik 100. Mocht hij niet verkocht worden dan gaat ie naar het autoparadijs, terug naar de ongeveer 10 andere 8G's die ik heb gehad.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Qualconu
Provincie: Noord-Brabant

Re: 75-JS-HS 2.0 AUT LPG sedan 2002

Bericht door Qualconu »

menno3x8g schreef: 17 jun 2024, 21:35 De Pekelbak 75-JS-HS 2.0 AUT LPG sedan wordt binnenkort vervangen door een ander voertuig.
Betekent dit voor jou ook het einde van het Galant-tijdperk als dagelijks vervoermiddel ?
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2025: 314
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Dat klopt, tenzij er weer iets moois voorbij komt. Maar tot nog toe heb niet iets passends gezien. Misschien probeer ik TMNB weer tot leven te wekken, maar ik weet niet wat de conditie na vele jaren stilstand is.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

[External Link Removed for Guests]
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Dank je, heb ik gezien, geen LPG helaas.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”