Oude HC Dash gevraagd

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij!)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Oude HC Dash gevraagd

Bericht door Yeti »

Voor mijn project ben ik opzoek naar een oude HC Dash.

Mag een niet werkende zijn in km/h (240 of 260)
Het gaat voornamelijk om de instrument plaat (face plate) en het donkere screen (huidige van mij heeft een klein barstje)

Km stand niet belangrijk aangezien ik de EEPROM zelf ga programeren

Geen probleem als de back light het niet doet.

wie heeft er nog wat in de weg liggen?

Cheers
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door Uray25 »

Ik heb er wel 1 of 2 liggen, Maar ik moet nakijken of dat wel 240 kmh versies zijn.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door menno3x8g »

Idem 2x maar echter VR4 180km/h types.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door Yeti »

Dank voor de reacties heren,

Helaas is de VR4 no good for me al zou ik wel graag willen weten of bij de VR-4 er een verklikker lampje is wanneer de verlichting aangeschakeld wordt en welke positie deze dan heeft.

De Face plate gaat namelijk ingescanned worden voor een Custom face plate waarbij de verklikker lampjes ook custom worden (meeste blijven standaard maar er zullen enkele worden toegevoegd)
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door menno3x8g »

Yeti schreef: 15 aug 2021, 11:01 ... al zou ik wel graag willen weten of bij de VR-4 er een verklikker lampje is wanneer de verlichting aangeschakeld wordt en welke positie deze dan heeft ...
De VR-4 heeft een verklikkerlampje voor ingeschakelde verlichting op de plek waar bij de gewone 8G de Cruise Main indicatie zit. De VR-4 heeft namelijk geen cruise control.
P8162740.JPG
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door Yeti »

Thanks Menno3x8g voor de foto,

Ik ben echter van plan om toch het Cruise Main lampje op die locatie te installeren en dan de dimlicht indicatie naar de rechter kant te verschuiven. Zo heb ik de beide cruise control lampjes bij elkaar en hoef ik ook niet zo ver te schuiven met de terminals.

Weet iemand hoe het gordel lampje bij de VR-4 is geschakeld, is er nog een module voor nodig om het werkend te krijgen of zorgt de ETACS er voor? Schema van het systeem zou zeer welkom zijn.

Tot nu toe ga ik voor de volgende aanpassingen en ik denk er over om toch maar volledig km/h te gaan ipv Miles (anders ben ik het zelf toch ook weer aan het omrekenen) Gisteren is een punt gave HC Dash binnen gekomen vanuit spanje, voor €80,- icl. verzending kon ik hem niet laten liggen.

Toch blijkt de print en de witte behuizing van een km/h ook weer anders te zijn dan die van een miles/h cluster. Het zal wel weer een mengelmoes worden van HC clusters om het te realiseren.
Bijlagen
Custom Tell Tale lights
Custom Tell Tale lights
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
METARIPLEY
Berichten: 295
Lid geworden op: 13 mar 2012, 18:08
Provincie: Limburg (B)

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door METARIPLEY »

Printplaten enzo zijn allemaal om te klippen en zijn zowat plug&play.

Maar als jij ergens faceplates kunt laten printen en eproms kunt programmeren heb ik daar wel oren naar!
Was al een tijdje geleden bezig met xtuners.com, maar die hebben het super druk en doen volgens mij liever geen one-offs vanwege drukte.
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door Uray25 »

Same...
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door Yeti »

De mensen waarmee ik nu kontakt heb vragen €157,- voor een custom face plate. Ik moet alleen een face plate van een 240km/h laten inscannen. De custom tell tales waren geen probleem echter niet elke HC dash is het zelfde, zelfs de witte behuizing kan compleet anders zijn heb ik vandaag geconstateerd. Dus weer meer onderzoek voordat we een bestelling plaatsen.

Heeft iemand een plaatje van het inwendige van een GDI HC Dash?

Programeren kan ik zelf en daar over later meer in Yeti's overhauling.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Oude HC Dash gevraagd

Bericht door Yeti »

zoals hier omschreven https://www.galant-fans.nl/forum/viewto ... 471#p42471 ben ik bezig met het uitzoeken of ik lege EEPROMS kan schrijven zonder de oude eerst uit te elezen zodat het ik het plug en play kan maken voor één ieder en niet afhankelijk ben van het opsturen en ontvangen van oude EEPROMS voordat ik een nieuwe kan opsturen.

Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar oude gebruikte EEPROMS.
Dus heb je een HC DASH waarvan de helft het niet meer doet maar de km teller (km stand nog wordt aangegevn) nog wel dan ben ik geintereseerd.
Ook als je nog een oude teller hebt die het niet meer doet dan ben ik nog steeds geinteresserd om te kijken of de EEPROM het nog doet en leestbaar is.
Belangrijk is dan wel dat ik moet weten uit welke uitvoering de HC teller afkomstig is en, indien beschikbaar de km stand,trip a en trip b standen. Liefst een chassisnummer (via PM)

Daarnaast ben ik op zoek naar verschillende (foto's) plaatjes van de verschillende witte teller bakken om te kijken welke versie ik nodig heb. Het gaat hierbij om om een teller bak (in km) te vinden waarbij de volgende uitsparing zit.

Tell tale in Blauw
Automaat indicaties in rood (let op dat deze gespiegeld is met de uitvoering die geen blauwe uitsparing hebben)
indien geen uitsparing in blauw dan de GDI eco indicatie lampje unit die op de locatie in Bruin zit.
Tellerbak_HC_EA2A_Miles.jpg
gaarne een chassis nummer (via PM) zodat ik weet welk onderdeel nummer het betreft.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”