MD goes 3G
MD goes 3G
Ja jullie lezen het goed.
Ik heb een 3g gekocht.
Bouwjaar (volgens mij) 1978.
1.6 met handgeschakelde bak
Ik moet hem nog ophalen, dat gebeurd als ik me schuur af heb.
Dus met een week of 4.
Ik heb grote plannen met de auto.
Moet een japanse old school drifter worden.
Maar dr zit wat plaatwerk aan, roest, deuken ect.
Niet onwijs schokkend maar wel wat werk.
Moet wat onderdelen zoeken.
Nieuwe 15" wielen scoren
Verlagen
Ect ect
Ik wil ook dubbele webers erop zetten.
Daar ben ik nog niet zo in thuis.
Dus als iemand daar meer van weet of info heeft met betrekking tot het vervangen van de carbs.
Ik heb een 3g gekocht.
Bouwjaar (volgens mij) 1978.
1.6 met handgeschakelde bak
Ik moet hem nog ophalen, dat gebeurd als ik me schuur af heb.
Dus met een week of 4.
Ik heb grote plannen met de auto.
Moet een japanse old school drifter worden.
Maar dr zit wat plaatwerk aan, roest, deuken ect.
Niet onwijs schokkend maar wel wat werk.
Moet wat onderdelen zoeken.
Nieuwe 15" wielen scoren
Verlagen
Ect ect
Ik wil ook dubbele webers erop zetten.
Daar ben ik nog niet zo in thuis.
Dus als iemand daar meer van weet of info heeft met betrekking tot het vervangen van de carbs.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: MD goes 3G
haha, leuk ding.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: MD goes 3G
En dan een groot dakraam ofwa ? Zie je jezelf al zitten ? (Gebukt haha)
Re: MD goes 3G
Hm,het inregelen van meer dan 1 carburator schijnt vrij ingewikkeld te zijn,en hoe meer carbs hoe erger.Daarom zitten er in de oude amerikaanse auto's ook vaak twee carbs die achter elkaar werken,de ene voor het begin,en als je dan je voet in het tapijt duwt gaat de tweede pas er bij werken....Dat is makkelijker inregelen..
Had vroeger een BMW twee cilinder motor,en daar waren de carbs ook niet goed meer ingeregeld.Zelf geprobeerd,maar kreeg ze nooit echt goed.. 


Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: MD goes 3G
Je hebt er wat "speciaal" gereedschap voor nodig, maar het is zeker te doen...
Re: MD goes 3G
Gaaf man! Spannend
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MD goes 3G
Ja dat valt of staat met de juiste procedure en voldoende meetapparatuur (kwikvacuuummeters enzo).Lowlands schreef:Hm,het inregelen van meer dan 1 carburator schijnt vrij ingewikkeld te zijn,en hoe meer carbs hoe erger.
Als je meerdere carbs hebt en je gaat er maar op los schroeven dan kom je inderdaad nergens.
De kunst is om er een soort boomstructuur in te zien van effecten. Bijvoorbeeld carburateur nummer 3 goed af te regelen en dan 1-3 2-3 en 4-3 in te regelen, waarbij je ook weer moet corrigeren tussen groepen (bijvoorbeeld 1 en 2 , tegenover 3 en 4) maar dat ligt ook weer aan het luchtinlaatontwerp, zoals waar de grootste luchtstroom zal lopen. Kan net zo goed zijn dat je 2 en 3 tegen 1 en 4 moet corrigeren. Zeker als je er slecht bij kunt is een procedure van de fabrikant heel erg tijdbesparend

Misschien een open deur, maar er zijn voor fijnafstelling bougies van bijvoorbeeld Colortune, die verkleuren naargelang de cilinders armer of rijker lopen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: MD goes 3G
Ja,en dan heb je nog die fijnafstelling van de gashendels,voor al bij een oudere carb zal je die ook apart moeten afstellen.Want misschien is de gasklep wel iets verbogen of gaat die wat stroever open,enz..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...