MarkDuffy VR2> afscheid

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

Durf ik niet precies te zeggen Thom, maar ik vermoed dat ie nog wel een "aantal centimeter" zou kunnen.
Bij mij is nu dus de velg/band de beperkende factor, als ik nu rijd kan de auto een klein beetje veren zonder dat ie de wielkast raakt (Omdat mijn banden op de wielkas uitkomen en niet erbinnen)

Mijne lijkt opzich niet heel erg laag zo, maar dat beeld is een beetje vertekend door deze bumper, deze is vlak bij de band en sideskirt behoorlijk laag. Kom bij bijna geen enkele brug er normaal op zonder dat er balken of iets dergelijks gebruikt word. En deze huidige stand is kiele-kiele met de remtestbank (Vorige keer met erin rijden kuste ie even de grond)

Ik heb 'm nooit compleet omlaag gedraaid daar dit bij mij nooit zou kunnen met de voorbumper of uitlaat achter.
Wellicht waar je wel wat mee kan: Je hebt een gat zitten in het onderste gedeelte van de schokbreker. aan de achterzijde zit ik halverwege dat gat. En ik geloof dat ik aan de voorkant er nu net onder zit. (Kan 't ff niet checkken omdat de galant nu bij de spuiter staat :) )
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door Thom »

Ok bedankt kerel!

Bedoeling is om de wielkasten over het profiel te hangen dus een cm of 3 - 4 lager als jouwe zou mooi zijn.
Gebruikersavatar
rudolf181
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 jul 2012, 19:03
Provincie: Flevoland

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door rudolf181 »

wilde je even laten weten dat ik je gespot heb in drachten!
vond het vet om te zien
heb ook een filmpje gemaakt maar krijg die niet in een bericht dus als je die wilt hebben moet je ff reageren
SAM_0967.JPG
8G v6 sedan verkocht per feb 2016
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

Hej Dank je wel Rudolf, dat is altijd leuk om foto's van iemand anders te krijgen :)
Filmpje vind ik ook wel leuk om te hebben.
Kijk maar even of het gaat om per mail te sturen?
mark14duffy@hotmail.com

Ik zie nou trouwens dat ik geen update meer gedaan had :P
Wel een super leuke dag gehad! Maar de resultaten waren wat minder :( Heb geen enkele keer onder de 14seconde gereden, kreeg mn grip niet te pakken en kwam er pas de laatste ronde achter dat ik mn voorvering nog hard had staan. (Ik had 'm daarna maar 3tandjes zachter gezet en ik reed direct 1tiende van de tijd af!)

Maar goed, 7 september is het weer zover! Direct de voorvering wat zachter zetten. En nog even intercoolerpiping check want ergens lekte ie een klein beetje (Terugweg niet meer op de turbo gereden omdat ie flink hard begon te blazen en ik dat stukje gereedschap nou weer net niet bij had! hahhahah
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

Update's:
De voorbumper is aangepast en opnieuw gespoten,helaas niet de mooiste foto maar goed, geeft wel goed weer wat de aanpassing is.
Het gat voor de bumper is nu 4,5cm vergroot waardoor de intercooler volledig in de rijwind hangt en je net niet op de grond kijkt :)
Bumper aangepast
Bumper aangepast
Vrijdag ook weer naar Drachten geweest. Ging echt super! Vorige keer viel het beetje tegen en kwam ik niet onder de 14.XXX sec kwam (wss door turbosys. lek)
De 1e run was nu ook weer een 14.2XXsec Maargoed niet al te slecht aangezien ik nog op 2,8bar bandendruk reed.
Daarna nog een run geprobeerd met silencers in de uitlaat omdat dit gevoelsmatig sneller ging. Maar dit bleef heel duidelijk bij gevoelsmatig, resultaat: 14.3XXsec
Bandendruk laten zakken naar 2.6 en ik zat direct op een 14.0XX nog iets laten zakken en 13.85X sec.
Toen bandenspanningsmeter erbij gepakt en precies op 2.2bar gezet. Vorige keer werd bij 1.8 de tijd iets langzamer dus wou niet te snel naar beneden gaan.
Tijd? 13.656 @ 169.81kmpu Dus dat is een enorme verbetering. Het lang staande record van 13.852 is eindelijk verbeterd :D
Timeslip 7-9
Timeslip 7-9
Toen had ik flink wat vakantieuren verkocht en kon ik nog een heel leuk nieuw speeltje aanschaffen: Apexi AVC-R
Een Electronische Boost Controller die aan de top staat van alle EBC's.
Je boost instellen, op rpm in laten komen, per versnelling afstellen... Het kan allemaal.
AVC-R
AVC-R
Mooi manual van internet geplukt en op mn gemakkie gemonteerd.
De draden voor gaskleppositie, rpm, snelheid, boost aangesloten
AVC-R aan ecu solderen
AVC-R aan ecu solderen
Uiteindelijk gaat ie straks komen op de plek waar de klok heeft gezeten, moet nog even een mooi beugeltje maken om onder 't klepje te maken zodat ie mooi goed vast staat.
AVC-R op plek
AVC-R op plek
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door marksanne »

Jij bent ook onvermoeibaar ook he!?

Wel gaaf hoe je 'm in eigenlijk rap tempo steeds verder weet te upgraden!
Nog een extra plaatje van je groene monster. Oh ja... die auto schreeuwt om JDM koplampen Mark!!!
Bijlagen
duffy-vr2.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door KNOEI 8G »

Jij weet idd niet van ophouden he! Mooi speelgoed, ennuh hij stond er strak bij afgelopen zondag! :yes:
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door TPA »

Heb je auto mooi in actie gezien zondag op Zandvoort :D Zou wel een compilatie van je runs kunnen maken. Helaas alles moeten filmen met mijn telefoon + het feit dat er aardig wat wind stond maakt het niet echt super ;)

Stuur wel pm met linkje van een voorbeeld, dan hoor ik het wel.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door MarkDuffy »

Hey,
Dank je wel en dat zou ik natuurlijk wel erg tof vinden :D
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door martijn »

Ben niet zo thuis in de wereld van de elektronica maar erg mooi en netjes ingebouwd ;)
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door TPA »

Dacht dat ik 4 runs van je had, maar zijn er maar 3.

[External Link Removed for Guests]
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door MarkDuffy »

Super leuk filmpje, dank je wel! Tof dat je 'm gemaakt hebt voor me.
Moet zeggen dat ik trouwens versteld stond die subaru impreza eruit te rijden, die had namelijk een sequentiele bak en launchcontrol :P

Beste run die dag?
Reactietijd : 0.131sec
60ft: : 2.348sec
1/8mile tijd : 9.001sec
1/8mile speed: 136.11km/h
1/4mile tijd : 13.563sec
1/4mile speed: 172.66km/h

Dus weer lekker een tiende eraf gesnoept!
Nog 2x Drachten te gaan, weet niet of ik nog iets ga verbeteren omdat dit asfalt iets beter is als Drachten, maar we zullen het zien ;)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door Twain »

hey mark,

good job.. dat zijn mooie cijfers.. en winnen van een subru is altijd leuk

Ik zou graag een keertje mee doen met mijn wagen.. ik heb een beetje zitten surfen en volgens mij hoef ik alleen maar een helm te hebben... klopt dat?
( naast een auto.. apk en eigendomspapieren )
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door MarkDuffy »

Thnx :) In princiepe klopt dat, Helm en katoen shirt met lange mouwen. Maar loop even door het Technisch regelement heen vd auto.
[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> AVC-R

Bericht door Twain »

Ah super tnx ,jeeej lpg is toegestaan :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Benzinedrukregelaar

Bericht door MarkDuffy »

Gaaf :D 5okt is de laatste van dit seizoen, maar betwijfel of ie doorgaat.
ik hoop het wel want de kans dat ik dan 3e word in het klassement is dan vrij groot. sta nu 4e of 5e. Maar om 3e te worden moet de laatste race doorgaan ;)

Vorige week trouwens een leuke beker mogen ontvangen was 3e geworden :D
3e
3e
Ik heb ooit nog een keer als foutje van een ebay verkoper een tomei type-s benzinedrukregelaar gekregen.
Dus van de week is mijn fuelrail adapter, nieuwe benzine slang en AN-koppelingen binnen gekomen.
Eens kijken of ik die er van de week nog op kan zetten. Dan kan ik de turbodruk ook klein tikje hoger zetten :)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Benzinedrukregelaar

Bericht door KNOEI 8G »

Zou wel tof zijn als je 3e zou worden maar een 4e plek is ook echt netjes! Ik zal iig duimen voor goed weer dit weekend :hypo:
Afbeelding
Malfie
Berichten: 121
Lid geworden op: 11 mar 2012, 17:18
Provincie: Gelderland

Re: MarkDuffy VR2> Benzinedrukregelaar

Bericht door Malfie »

Nice! Je pakt het wel lkkr resoluut aan moet ik toegeven! :D
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update

Bericht door MarkDuffy »

Nog thanks voor het duimen, helaas heeft het niet geholpen en heb ik het seizoen als 4e afgesloten, maar ben niet getreurd en er zelf wel trots op :)


Het is weer eventjes stil geweest maar er zit weer een upgrade aan te komen :)

Voor nu drop ik even paar foto'tjes van mn winterauto die ik jullie niet kan onthouden
Ik heb in ieder geval genoten van het weer!!
Bijlagen
20121208_161601.jpg
08122012607.jpg
20121208_161943_1.jpg
20121208_160927.jpg
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update

Bericht door martijn »

Gave foto's
Nice ride ;)

Ben benieuwd naar je update ...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update

Bericht door marksanne »

Ben benieuwd naar die update! Mooie classic celica trouwens! Er staat er sinds een maandje ofzo ook zo eentje in Reeuwijk bij een turkse garage. Een zwart met 'wat werk'. Maar mooi is ie zeker!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update

Bericht door KNOEI 8G »

Had de plaatjes al voorbij zien komen op FB, maar gave bak is 't hoor!!! Ennuuhhh, ff een tipje van de sluier over je update????? :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update

Bericht door Xenon »

Bestaat het nog in NL? Zomaar minstens 500 vierkante meter zonder stoepranden, boompjes, drempels, paaltjes of ander ongein? Want stel je voor je zou daar eens een beetje dwars kunnen gaan... :emo:

Ik blijf ze fantastisch vinden, die Celica's met hun achterwielaandrijving 8-) Gaaf! Hou 'm wel heel please?
Kom op, tipje van de sluier, je kunt 't... yes, you can... :yes: :D
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update

Bericht door MarkDuffy »

Thnx :D

Ja hoor hier in de buurt nog wel hahha. Maar moet voortaan ook steeds beter zoeken!
Het heelhouden is zeker de bedoeling!
Hij loopt helaas niet meer sinds eergister, wil niet meer goed starten.
Vanavond de carburateur losdraaien en ff sproeiertjes schoonblazen, hopelijk is dat voldoende.

Uhmmm tipje van de sluier?
Gister 1 item goed schoongemaakt en uit elkaar gedraaid, schoongeborsteld en geverft (Ja je leest het goed)
Vandaag nog een keer verven en weer in elkaar zetten.
Morgen in de planning om het te gaan monteren samen met 2 andere items ;) (alle 3 de items horen bij elkaar en bestaan samen totaal uit 8losse delen)
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door MarkDuffy »

Sorry voor het lange wachten, ik was een beetje lui om de foto's van mn telefoon af te halen en een upgrade te plaatsen ;)

Nou de upgrade was dus m'n remmen, Waarom nu ineens?
Uhmmm, ik reed netjes "80"
Zag een lekker bochtje waarvan ik dacht: Oh deze ken ik wel laat ik daar maar eens ff in de stoel gedrukt worden en de auto eens ff testen (was super mooi weer)
Bocht ging perfect, alleen kwam ik uit de bocht en kwam er meteen weer 1 aan, Oeps die had ik niet gezien! Dus mocht vol in de ankers.
Weer door de bocht met geknepen billen.... En dan zit je in de bocht en zie je dat er ineens dat je een dorp in komt en het eerste obstakel een drempel is!!!
Dus weer vol in de ankers waarbij de rem zeeeer sponzig aanvoelde!

Daarna een hele periode rustig gereden en voorzichtig geremd om proberen te voorkomen dat de remmen krom zouden trekken.
Dacht dat het had geholpen, maar helaas na 1,5 week begon de rem ineens aan te lopen...
Heb een hele lange periode kunnen rekken maar kon niet langer... Moest echt andere remmen, maar dan wel meteen upgraden en niet blijven zitten met het oude dat het weer kan voorkomen. Heb nu gemerkt hoe belangrijk goede remmen zijn! en ook weer even op de feiten gedrukt en leermoment gehad
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door KNOEI 8G »

Dat zijn inderdaad "scary moments" !!!! Maaruh wat is nu de upgrade?!? foto's specs??
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door MarkDuffy »

Een maatje van me was bezig voor evo 1-2-3 remmen. Hij zij dat die hetzelfde zijn als die van de galant V6 dubbelpots, beide passen op de volvo met dezelfde specs.

Dat heb ik dus mee opgepikt als upgrade voor mezelf. (Wou eigenlijk voor bigbrake gaan maar financieel niet te rechtvaarden op dit moment)
Uit Duitsland dubbelpots V6 remmen gekocht
Engeland EBC gegroefd en dotted schijven
"" EBC Yellow remblokken. (deze omdat ze erg goed remmen koud of warm maakt niet uit en voor >200pk en >1250kg auto's bestemd zijn)

Ik zag het topic over de Galant remmen, heb er nooit klachten over gehad tot voor paar maanden terug de noodrem moest gebruiken en ik daarna een spons had ipv ie weer opnieuw remde!

Nu met de EBC set eronder is het echt een stuk aangenamer, hij remt net iets beter als dat ie deed (nog niet hard hoeven remmen maar merk wel dat ie iets krachtiger remt en hoef nu niet meer bang te zijn voor sponzige rem)

Hier nog wat foto's, helaas lijken de schijven echt klein, maar dit komt eigenlijk meer door de 18" velgen hahaha :P
En de schijven zijn op de foto nog met de wat aparte kleur, maar deze kleur rem je er gewoon vanaf, deze is nu mooi de normale kleur :)

Verschil remblokken
Verschil remblokken
Oud vs nieuw
Oud vs nieuw
Oude en nieuwe klauw
Oude en nieuwe klauw
Op de auto
Op de auto
met velg
met velg
Laatst gewijzigd door MarkDuffy op 10 jan 2013, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door MarkDuffy »

Hahah ongeduld!

Ik was het alweer bijna vergeten, heb nog 1 upgrade en 1'tje die in de loop van de tijd wel een keer gemonteerd word als ik zin en tijd heb ;)

Nadat mijn koplampen het 3jaar lang op goedkope lampjes hebben gedaan zonder problemen en nu in half jaar 3 stuks kapot, maar besloten om
een setje Xenon te gaan kopen H7 6000k
Erg makkelijk te installere, was met 1,5uur klaar (moest even nog iets maken zodat de lampjes goed bleven zitten)
Helaas niet de mooiste foto maar goed ;)
Xenon
Xenon
De "groupbuy" van de poly bussen voor Echo en mij zijn ook binnen :)
PU bussen
PU bussen
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door Echo Whiskey »

Mooi spul kerel, ben zelf ook erg benieuwd hoe de FL remmetjes en de poly bussen het doen. :)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door KNOEI 8G »

Nice!!
Afbeelding
Boed
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 mar 2012, 19:19
Provincie: Gelderland

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door Boed »

heb duffy nice spul die xenon, heb zelf ook een setje. Was alleen benieuwd wat voor hubje jij hebt gemaakt voor de lampen.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door cvw »

Mocht je er behoefte aan hebben om een aantal mensen de oren te wassen, dan kun je hier [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; terecht. Iemand heeft jouw Galant op de foto gezet en op het Autoweek forum gezet. :yes:

Aan de andere kant; waar zou je je druk om maken. Gewoon het bankrekening nummer opgeven voor de Copyricht vergoeding. :wha:
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door MarkDuffy »

Hahha das grappig, zo te zien was ik bij 's mam op bezoek :P, mensen hebben allemaal verschillende meningen erover en dat geeft niet :) :P
Ma ze hebben ook wel een mooie dag uitgekozen om 'm te fotograferen met de kleur. Grauw buiten laat de parlemoerlak nou niet echt tot zn recht komen en lijkt zo haast wel mat groen :P
Boed
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 mar 2012, 19:19
Provincie: Gelderland

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door Boed »

vroeg me af wat jij hebt gemaakt wat die lampjes doen blijven zitten.
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door MarkDuffy »

Boed schreef:vroeg me af wat jij hebt gemaakt wat die lampjes doen blijven zitten.
Gewoon een silicone koppelstuk wat voor de turbobuizen gebruikt word kapot geknipt en (2 rondjes van geknipt met een sleufje zodat ie eromheen kan)
En zo zit ie prima.
Wou eerst er vanalles voor gaan maken maar hij blijft zo goed zitten.
Boed
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 mar 2012, 19:19
Provincie: Gelderland

Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade

Bericht door Boed »

okay dat is idd een goede oplossing thnx, had zelf al met dik vijverrubber zitten klooien. XD XD
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> ojee?

Bericht door MarkDuffy »

Nou, gister is mn oude toyota celica opgehaald, verkocht en nog redelijk leuk prijsje voor kunnen krijgen.
Maarr... natuurlijk als je de celica verkoopt krijgt de galant ineens een probleempje...

Ik krijg het vermoeden dat mn versnellingsbak niet erg lekker meer is, ik dacht eerst even aan het druklager maar het geluid blijft eigenlijk continue, bij het gas loslaten is het geluid zo goed als weg (tijdens rijden) En als ik ook maar iets het gaspedaal aanraak dan hoor je 'm meteen weer.
Alleen bij het koppeling intrappen is 't geluid weg.
Aangezien ik nog niet zeker weet wat het probleem is probeer ik de versnellingsbak of koppelingsgebeuren maar zo min mogelijk te belasten.
Dat wil zeggen rustig optrekken/wegrijden en laag in de toeren blijven want rond de 1000rpm met rijden hoor ik 'm bijna niet.

Overigens vind de vr2 het niets zo lang tussen de 1000-2000rpm te rijden (max 3000rpm)
Kwam daarnet thuis en zag dat de uitlaat helemaal vochtig was, dus beetje overfueling haha ;)

Hoop niet dat het de bak is anders komt er weer een flinke klus tevoorschijn :(
Maar had al ergens gelezen als het de prise as is dat ik er wel redelijk vlot bij moet zijn omdat ik anders mn koppeling kapot kan rijden?

De versnellingsbakken zijn nog erg lastig te krijgen, mocht iemand een cheap-ass bak weten (N/A V6) Dan hoor ik het graag.
Anders gaat ik waarschijnlijk een N/A V6 kopen, daar de bak af halen en de rest voor onderdelen....
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> ojee?

Bericht door KNOEI 8G »

Dat gezeik had ik ook. Heb er zelf wel nog best lang mee doorgereden omdat de experts (leon en Remco) beiden een ander idee hadden van het probleem.
En achteraf hadden ze beiden gelijk. koppeling was gaar en priseaslager ook :evil:

Maar ik weet zo echt geen V6 bak te liggen.... Succes met de zoektocht!!

Houd er wel rekening mee dat er 2 types V6 handbakken zijn he!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> ojee?

Bericht door MarkDuffy »

Hmmm ja maar geluid is wel snel op komen zetten en in zeer korte tijd stuk harder waarneembaar in de auto (eerst was t alleen bij stationair klein beetje waarneembaar)
Rijd nu 5dagen met het geluid en irriteer me er mateloos aan, kan niet zo goed tegen bijgeluidjes haha.

Hmmm ik weet niet of er 2 types zijn van de bak, maar ze hebben dezelfde begin bakcode en volgens mij maakt dat verder niet uit welke eronder gaat.

Zit nog te twijfelen of ik 'm laat reviseren of dat ik een galant koop en die bak gebruik, rest voor onderdelen. Risico is dat die bak dan ook weer sneller kapot gaat natuurlijk.

Ik heb niet in de planning zitten om hier nog een maand mee rond te rijden, wil 'm voor de apk (24apr) wel weer goed hebben :)
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> ojee?

Bericht door m4v3r1ck »

Heel leuk! en een hele mooie auto ook!
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”