MarkDuffy VR2> afscheid
Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping
Durf ik niet precies te zeggen Thom, maar ik vermoed dat ie nog wel een "aantal centimeter" zou kunnen.
Bij mij is nu dus de velg/band de beperkende factor, als ik nu rijd kan de auto een klein beetje veren zonder dat ie de wielkast raakt (Omdat mijn banden op de wielkas uitkomen en niet erbinnen)
Mijne lijkt opzich niet heel erg laag zo, maar dat beeld is een beetje vertekend door deze bumper, deze is vlak bij de band en sideskirt behoorlijk laag. Kom bij bijna geen enkele brug er normaal op zonder dat er balken of iets dergelijks gebruikt word. En deze huidige stand is kiele-kiele met de remtestbank (Vorige keer met erin rijden kuste ie even de grond)
Ik heb 'm nooit compleet omlaag gedraaid daar dit bij mij nooit zou kunnen met de voorbumper of uitlaat achter.
Wellicht waar je wel wat mee kan: Je hebt een gat zitten in het onderste gedeelte van de schokbreker. aan de achterzijde zit ik halverwege dat gat. En ik geloof dat ik aan de voorkant er nu net onder zit. (Kan 't ff niet checkken omdat de galant nu bij de spuiter staat )
Bij mij is nu dus de velg/band de beperkende factor, als ik nu rijd kan de auto een klein beetje veren zonder dat ie de wielkast raakt (Omdat mijn banden op de wielkas uitkomen en niet erbinnen)
Mijne lijkt opzich niet heel erg laag zo, maar dat beeld is een beetje vertekend door deze bumper, deze is vlak bij de band en sideskirt behoorlijk laag. Kom bij bijna geen enkele brug er normaal op zonder dat er balken of iets dergelijks gebruikt word. En deze huidige stand is kiele-kiele met de remtestbank (Vorige keer met erin rijden kuste ie even de grond)
Ik heb 'm nooit compleet omlaag gedraaid daar dit bij mij nooit zou kunnen met de voorbumper of uitlaat achter.
Wellicht waar je wel wat mee kan: Je hebt een gat zitten in het onderste gedeelte van de schokbreker. aan de achterzijde zit ik halverwege dat gat. En ik geloof dat ik aan de voorkant er nu net onder zit. (Kan 't ff niet checkken omdat de galant nu bij de spuiter staat )
Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping
Ok bedankt kerel!
Bedoeling is om de wielkasten over het profiel te hangen dus een cm of 3 - 4 lager als jouwe zou mooi zijn.
Bedoeling is om de wielkasten over het profiel te hangen dus een cm of 3 - 4 lager als jouwe zou mooi zijn.
Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping
wilde je even laten weten dat ik je gespot heb in drachten!
vond het vet om te zien
heb ook een filmpje gemaakt maar krijg die niet in een bericht dus als je die wilt hebben moet je ff reageren
vond het vet om te zien
heb ook een filmpje gemaakt maar krijg die niet in een bericht dus als je die wilt hebben moet je ff reageren
8G v6 sedan verkocht per feb 2016
Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping
Hej Dank je wel Rudolf, dat is altijd leuk om foto's van iemand anders te krijgen
Filmpje vind ik ook wel leuk om te hebben.
Kijk maar even of het gaat om per mail te sturen?
mark14duffy@hotmail.com
Ik zie nou trouwens dat ik geen update meer gedaan had
Wel een super leuke dag gehad! Maar de resultaten waren wat minder Heb geen enkele keer onder de 14seconde gereden, kreeg mn grip niet te pakken en kwam er pas de laatste ronde achter dat ik mn voorvering nog hard had staan. (Ik had 'm daarna maar 3tandjes zachter gezet en ik reed direct 1tiende van de tijd af!)
Maar goed, 7 september is het weer zover! Direct de voorvering wat zachter zetten. En nog even intercoolerpiping check want ergens lekte ie een klein beetje (Terugweg niet meer op de turbo gereden omdat ie flink hard begon te blazen en ik dat stukje gereedschap nou weer net niet bij had! hahhahah
Filmpje vind ik ook wel leuk om te hebben.
Kijk maar even of het gaat om per mail te sturen?
mark14duffy@hotmail.com
Ik zie nou trouwens dat ik geen update meer gedaan had
Wel een super leuke dag gehad! Maar de resultaten waren wat minder Heb geen enkele keer onder de 14seconde gereden, kreeg mn grip niet te pakken en kwam er pas de laatste ronde achter dat ik mn voorvering nog hard had staan. (Ik had 'm daarna maar 3tandjes zachter gezet en ik reed direct 1tiende van de tijd af!)
Maar goed, 7 september is het weer zover! Direct de voorvering wat zachter zetten. En nog even intercoolerpiping check want ergens lekte ie een klein beetje (Terugweg niet meer op de turbo gereden omdat ie flink hard begon te blazen en ik dat stukje gereedschap nou weer net niet bij had! hahhahah
Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping
Update's:
De voorbumper is aangepast en opnieuw gespoten,helaas niet de mooiste foto maar goed, geeft wel goed weer wat de aanpassing is.
Het gat voor de bumper is nu 4,5cm vergroot waardoor de intercooler volledig in de rijwind hangt en je net niet op de grond kijkt Vrijdag ook weer naar Drachten geweest. Ging echt super! Vorige keer viel het beetje tegen en kwam ik niet onder de 14.XXX sec kwam (wss door turbosys. lek)
De 1e run was nu ook weer een 14.2XXsec Maargoed niet al te slecht aangezien ik nog op 2,8bar bandendruk reed.
Daarna nog een run geprobeerd met silencers in de uitlaat omdat dit gevoelsmatig sneller ging. Maar dit bleef heel duidelijk bij gevoelsmatig, resultaat: 14.3XXsec
Bandendruk laten zakken naar 2.6 en ik zat direct op een 14.0XX nog iets laten zakken en 13.85X sec.
Toen bandenspanningsmeter erbij gepakt en precies op 2.2bar gezet. Vorige keer werd bij 1.8 de tijd iets langzamer dus wou niet te snel naar beneden gaan.
Tijd? 13.656 @ 169.81kmpu Dus dat is een enorme verbetering. Het lang staande record van 13.852 is eindelijk verbeterd
Toen had ik flink wat vakantieuren verkocht en kon ik nog een heel leuk nieuw speeltje aanschaffen: Apexi AVC-R
Een Electronische Boost Controller die aan de top staat van alle EBC's.
Je boost instellen, op rpm in laten komen, per versnelling afstellen... Het kan allemaal.
Mooi manual van internet geplukt en op mn gemakkie gemonteerd.
De draden voor gaskleppositie, rpm, snelheid, boost aangesloten
Uiteindelijk gaat ie straks komen op de plek waar de klok heeft gezeten, moet nog even een mooi beugeltje maken om onder 't klepje te maken zodat ie mooi goed vast staat.
De voorbumper is aangepast en opnieuw gespoten,helaas niet de mooiste foto maar goed, geeft wel goed weer wat de aanpassing is.
Het gat voor de bumper is nu 4,5cm vergroot waardoor de intercooler volledig in de rijwind hangt en je net niet op de grond kijkt Vrijdag ook weer naar Drachten geweest. Ging echt super! Vorige keer viel het beetje tegen en kwam ik niet onder de 14.XXX sec kwam (wss door turbosys. lek)
De 1e run was nu ook weer een 14.2XXsec Maargoed niet al te slecht aangezien ik nog op 2,8bar bandendruk reed.
Daarna nog een run geprobeerd met silencers in de uitlaat omdat dit gevoelsmatig sneller ging. Maar dit bleef heel duidelijk bij gevoelsmatig, resultaat: 14.3XXsec
Bandendruk laten zakken naar 2.6 en ik zat direct op een 14.0XX nog iets laten zakken en 13.85X sec.
Toen bandenspanningsmeter erbij gepakt en precies op 2.2bar gezet. Vorige keer werd bij 1.8 de tijd iets langzamer dus wou niet te snel naar beneden gaan.
Tijd? 13.656 @ 169.81kmpu Dus dat is een enorme verbetering. Het lang staande record van 13.852 is eindelijk verbeterd
Toen had ik flink wat vakantieuren verkocht en kon ik nog een heel leuk nieuw speeltje aanschaffen: Apexi AVC-R
Een Electronische Boost Controller die aan de top staat van alle EBC's.
Je boost instellen, op rpm in laten komen, per versnelling afstellen... Het kan allemaal.
Mooi manual van internet geplukt en op mn gemakkie gemonteerd.
De draden voor gaskleppositie, rpm, snelheid, boost aangesloten
Uiteindelijk gaat ie straks komen op de plek waar de klok heeft gezeten, moet nog even een mooi beugeltje maken om onder 't klepje te maken zodat ie mooi goed vast staat.
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
Jij bent ook onvermoeibaar ook he!?
Wel gaaf hoe je 'm in eigenlijk rap tempo steeds verder weet te upgraden!
Nog een extra plaatje van je groene monster. Oh ja... die auto schreeuwt om JDM koplampen Mark!!!
Wel gaaf hoe je 'm in eigenlijk rap tempo steeds verder weet te upgraden!
Nog een extra plaatje van je groene monster. Oh ja... die auto schreeuwt om JDM koplampen Mark!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
Jij weet idd niet van ophouden he! Mooi speelgoed, ennuh hij stond er strak bij afgelopen zondag!
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
Heb je auto mooi in actie gezien zondag op Zandvoort Zou wel een compilatie van je runs kunnen maken. Helaas alles moeten filmen met mijn telefoon + het feit dat er aardig wat wind stond maakt het niet echt super
Stuur wel pm met linkje van een voorbeeld, dan hoor ik het wel.
Stuur wel pm met linkje van een voorbeeld, dan hoor ik het wel.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
Hey,
Dank je wel en dat zou ik natuurlijk wel erg tof vinden
Dank je wel en dat zou ik natuurlijk wel erg tof vinden
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
Ben niet zo thuis in de wereld van de elektronica maar erg mooi en netjes ingebouwd
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
Dacht dat ik 4 runs van je had, maar zijn er maar 3.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
Super leuk filmpje, dank je wel! Tof dat je 'm gemaakt hebt voor me.
Moet zeggen dat ik trouwens versteld stond die subaru impreza eruit te rijden, die had namelijk een sequentiele bak en launchcontrol
Beste run die dag?
Reactietijd : 0.131sec
60ft: : 2.348sec
1/8mile tijd : 9.001sec
1/8mile speed: 136.11km/h
1/4mile tijd : 13.563sec
1/4mile speed: 172.66km/h
Dus weer lekker een tiende eraf gesnoept!
Nog 2x Drachten te gaan, weet niet of ik nog iets ga verbeteren omdat dit asfalt iets beter is als Drachten, maar we zullen het zien
Moet zeggen dat ik trouwens versteld stond die subaru impreza eruit te rijden, die had namelijk een sequentiele bak en launchcontrol
Beste run die dag?
Reactietijd : 0.131sec
60ft: : 2.348sec
1/8mile tijd : 9.001sec
1/8mile speed: 136.11km/h
1/4mile tijd : 13.563sec
1/4mile speed: 172.66km/h
Dus weer lekker een tiende eraf gesnoept!
Nog 2x Drachten te gaan, weet niet of ik nog iets ga verbeteren omdat dit asfalt iets beter is als Drachten, maar we zullen het zien
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
hey mark,
good job.. dat zijn mooie cijfers.. en winnen van een subru is altijd leuk
Ik zou graag een keertje mee doen met mijn wagen.. ik heb een beetje zitten surfen en volgens mij hoef ik alleen maar een helm te hebben... klopt dat?
( naast een auto.. apk en eigendomspapieren )
good job.. dat zijn mooie cijfers.. en winnen van een subru is altijd leuk
Ik zou graag een keertje mee doen met mijn wagen.. ik heb een beetje zitten surfen en volgens mij hoef ik alleen maar een helm te hebben... klopt dat?
( naast een auto.. apk en eigendomspapieren )
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: MarkDuffy VR2> AVC-R
Thnx In princiepe klopt dat, Helm en katoen shirt met lange mouwen. Maar loop even door het Technisch regelement heen vd auto.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: MarkDuffy VR2> Benzinedrukregelaar
Gaaf 5okt is de laatste van dit seizoen, maar betwijfel of ie doorgaat.
ik hoop het wel want de kans dat ik dan 3e word in het klassement is dan vrij groot. sta nu 4e of 5e. Maar om 3e te worden moet de laatste race doorgaan
Vorige week trouwens een leuke beker mogen ontvangen was 3e geworden Ik heb ooit nog een keer als foutje van een ebay verkoper een tomei type-s benzinedrukregelaar gekregen.
Dus van de week is mijn fuelrail adapter, nieuwe benzine slang en AN-koppelingen binnen gekomen.
Eens kijken of ik die er van de week nog op kan zetten. Dan kan ik de turbodruk ook klein tikje hoger zetten
ik hoop het wel want de kans dat ik dan 3e word in het klassement is dan vrij groot. sta nu 4e of 5e. Maar om 3e te worden moet de laatste race doorgaan
Vorige week trouwens een leuke beker mogen ontvangen was 3e geworden Ik heb ooit nog een keer als foutje van een ebay verkoper een tomei type-s benzinedrukregelaar gekregen.
Dus van de week is mijn fuelrail adapter, nieuwe benzine slang en AN-koppelingen binnen gekomen.
Eens kijken of ik die er van de week nog op kan zetten. Dan kan ik de turbodruk ook klein tikje hoger zetten
Re: MarkDuffy VR2> Benzinedrukregelaar
Zou wel tof zijn als je 3e zou worden maar een 4e plek is ook echt netjes! Ik zal iig duimen voor goed weer dit weekend
Re: MarkDuffy VR2> Benzinedrukregelaar
Nice! Je pakt het wel lkkr resoluut aan moet ik toegeven!
Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update
Nog thanks voor het duimen, helaas heeft het niet geholpen en heb ik het seizoen als 4e afgesloten, maar ben niet getreurd en er zelf wel trots op
Het is weer eventjes stil geweest maar er zit weer een upgrade aan te komen
Voor nu drop ik even paar foto'tjes van mn winterauto die ik jullie niet kan onthouden
Ik heb in ieder geval genoten van het weer!!
Het is weer eventjes stil geweest maar er zit weer een upgrade aan te komen
Voor nu drop ik even paar foto'tjes van mn winterauto die ik jullie niet kan onthouden
Ik heb in ieder geval genoten van het weer!!
Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update
Gave foto's
Nice ride
Ben benieuwd naar je update ...
Nice ride
Ben benieuwd naar je update ...
Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update
Ben benieuwd naar die update! Mooie classic celica trouwens! Er staat er sinds een maandje ofzo ook zo eentje in Reeuwijk bij een turkse garage. Een zwart met 'wat werk'. Maar mooi is ie zeker!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update
Had de plaatjes al voorbij zien komen op FB, maar gave bak is 't hoor!!! Ennuuhhh, ff een tipje van de sluier over je update?????
Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update
Bestaat het nog in NL? Zomaar minstens 500 vierkante meter zonder stoepranden, boompjes, drempels, paaltjes of ander ongein? Want stel je voor je zou daar eens een beetje dwars kunnen gaan...
Ik blijf ze fantastisch vinden, die Celica's met hun achterwielaandrijving Gaaf! Hou 'm wel heel please?
Kom op, tipje van de sluier, je kunt 't... yes, you can...
Ik blijf ze fantastisch vinden, die Celica's met hun achterwielaandrijving Gaaf! Hou 'm wel heel please?
Kom op, tipje van de sluier, je kunt 't... yes, you can...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: MarkDuffy VR2> Binnenkort weer update
Thnx
Ja hoor hier in de buurt nog wel hahha. Maar moet voortaan ook steeds beter zoeken!
Het heelhouden is zeker de bedoeling!
Hij loopt helaas niet meer sinds eergister, wil niet meer goed starten.
Vanavond de carburateur losdraaien en ff sproeiertjes schoonblazen, hopelijk is dat voldoende.
Uhmmm tipje van de sluier?
Gister 1 item goed schoongemaakt en uit elkaar gedraaid, schoongeborsteld en geverft (Ja je leest het goed)
Vandaag nog een keer verven en weer in elkaar zetten.
Morgen in de planning om het te gaan monteren samen met 2 andere items (alle 3 de items horen bij elkaar en bestaan samen totaal uit 8losse delen)
Ja hoor hier in de buurt nog wel hahha. Maar moet voortaan ook steeds beter zoeken!
Het heelhouden is zeker de bedoeling!
Hij loopt helaas niet meer sinds eergister, wil niet meer goed starten.
Vanavond de carburateur losdraaien en ff sproeiertjes schoonblazen, hopelijk is dat voldoende.
Uhmmm tipje van de sluier?
Gister 1 item goed schoongemaakt en uit elkaar gedraaid, schoongeborsteld en geverft (Ja je leest het goed)
Vandaag nog een keer verven en weer in elkaar zetten.
Morgen in de planning om het te gaan monteren samen met 2 andere items (alle 3 de items horen bij elkaar en bestaan samen totaal uit 8losse delen)
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
Sorry voor het lange wachten, ik was een beetje lui om de foto's van mn telefoon af te halen en een upgrade te plaatsen
Nou de upgrade was dus m'n remmen, Waarom nu ineens?
Uhmmm, ik reed netjes "80"
Zag een lekker bochtje waarvan ik dacht: Oh deze ken ik wel laat ik daar maar eens ff in de stoel gedrukt worden en de auto eens ff testen (was super mooi weer)
Bocht ging perfect, alleen kwam ik uit de bocht en kwam er meteen weer 1 aan, Oeps die had ik niet gezien! Dus mocht vol in de ankers.
Weer door de bocht met geknepen billen.... En dan zit je in de bocht en zie je dat er ineens dat je een dorp in komt en het eerste obstakel een drempel is!!!
Dus weer vol in de ankers waarbij de rem zeeeer sponzig aanvoelde!
Daarna een hele periode rustig gereden en voorzichtig geremd om proberen te voorkomen dat de remmen krom zouden trekken.
Dacht dat het had geholpen, maar helaas na 1,5 week begon de rem ineens aan te lopen...
Heb een hele lange periode kunnen rekken maar kon niet langer... Moest echt andere remmen, maar dan wel meteen upgraden en niet blijven zitten met het oude dat het weer kan voorkomen. Heb nu gemerkt hoe belangrijk goede remmen zijn! en ook weer even op de feiten gedrukt en leermoment gehad
Nou de upgrade was dus m'n remmen, Waarom nu ineens?
Uhmmm, ik reed netjes "80"
Zag een lekker bochtje waarvan ik dacht: Oh deze ken ik wel laat ik daar maar eens ff in de stoel gedrukt worden en de auto eens ff testen (was super mooi weer)
Bocht ging perfect, alleen kwam ik uit de bocht en kwam er meteen weer 1 aan, Oeps die had ik niet gezien! Dus mocht vol in de ankers.
Weer door de bocht met geknepen billen.... En dan zit je in de bocht en zie je dat er ineens dat je een dorp in komt en het eerste obstakel een drempel is!!!
Dus weer vol in de ankers waarbij de rem zeeeer sponzig aanvoelde!
Daarna een hele periode rustig gereden en voorzichtig geremd om proberen te voorkomen dat de remmen krom zouden trekken.
Dacht dat het had geholpen, maar helaas na 1,5 week begon de rem ineens aan te lopen...
Heb een hele lange periode kunnen rekken maar kon niet langer... Moest echt andere remmen, maar dan wel meteen upgraden en niet blijven zitten met het oude dat het weer kan voorkomen. Heb nu gemerkt hoe belangrijk goede remmen zijn! en ook weer even op de feiten gedrukt en leermoment gehad
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
Dat zijn inderdaad "scary moments" !!!! Maaruh wat is nu de upgrade?!? foto's specs??
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
Een maatje van me was bezig voor evo 1-2-3 remmen. Hij zij dat die hetzelfde zijn als die van de galant V6 dubbelpots, beide passen op de volvo met dezelfde specs.
Dat heb ik dus mee opgepikt als upgrade voor mezelf. (Wou eigenlijk voor bigbrake gaan maar financieel niet te rechtvaarden op dit moment)
Uit Duitsland dubbelpots V6 remmen gekocht
Engeland EBC gegroefd en dotted schijven
"" EBC Yellow remblokken. (deze omdat ze erg goed remmen koud of warm maakt niet uit en voor >200pk en >1250kg auto's bestemd zijn)
Ik zag het topic over de Galant remmen, heb er nooit klachten over gehad tot voor paar maanden terug de noodrem moest gebruiken en ik daarna een spons had ipv ie weer opnieuw remde!
Nu met de EBC set eronder is het echt een stuk aangenamer, hij remt net iets beter als dat ie deed (nog niet hard hoeven remmen maar merk wel dat ie iets krachtiger remt en hoef nu niet meer bang te zijn voor sponzige rem)
Hier nog wat foto's, helaas lijken de schijven echt klein, maar dit komt eigenlijk meer door de 18" velgen hahaha
En de schijven zijn op de foto nog met de wat aparte kleur, maar deze kleur rem je er gewoon vanaf, deze is nu mooi de normale kleur
Dat heb ik dus mee opgepikt als upgrade voor mezelf. (Wou eigenlijk voor bigbrake gaan maar financieel niet te rechtvaarden op dit moment)
Uit Duitsland dubbelpots V6 remmen gekocht
Engeland EBC gegroefd en dotted schijven
"" EBC Yellow remblokken. (deze omdat ze erg goed remmen koud of warm maakt niet uit en voor >200pk en >1250kg auto's bestemd zijn)
Ik zag het topic over de Galant remmen, heb er nooit klachten over gehad tot voor paar maanden terug de noodrem moest gebruiken en ik daarna een spons had ipv ie weer opnieuw remde!
Nu met de EBC set eronder is het echt een stuk aangenamer, hij remt net iets beter als dat ie deed (nog niet hard hoeven remmen maar merk wel dat ie iets krachtiger remt en hoef nu niet meer bang te zijn voor sponzige rem)
Hier nog wat foto's, helaas lijken de schijven echt klein, maar dit komt eigenlijk meer door de 18" velgen hahaha
En de schijven zijn op de foto nog met de wat aparte kleur, maar deze kleur rem je er gewoon vanaf, deze is nu mooi de normale kleur
Laatst gewijzigd door MarkDuffy op 10 jan 2013, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
Hahah ongeduld!
Ik was het alweer bijna vergeten, heb nog 1 upgrade en 1'tje die in de loop van de tijd wel een keer gemonteerd word als ik zin en tijd heb
Nadat mijn koplampen het 3jaar lang op goedkope lampjes hebben gedaan zonder problemen en nu in half jaar 3 stuks kapot, maar besloten om
een setje Xenon te gaan kopen H7 6000k
Erg makkelijk te installere, was met 1,5uur klaar (moest even nog iets maken zodat de lampjes goed bleven zitten)
Helaas niet de mooiste foto maar goed
De "groupbuy" van de poly bussen voor Echo en mij zijn ook binnen
Ik was het alweer bijna vergeten, heb nog 1 upgrade en 1'tje die in de loop van de tijd wel een keer gemonteerd word als ik zin en tijd heb
Nadat mijn koplampen het 3jaar lang op goedkope lampjes hebben gedaan zonder problemen en nu in half jaar 3 stuks kapot, maar besloten om
een setje Xenon te gaan kopen H7 6000k
Erg makkelijk te installere, was met 1,5uur klaar (moest even nog iets maken zodat de lampjes goed bleven zitten)
Helaas niet de mooiste foto maar goed
De "groupbuy" van de poly bussen voor Echo en mij zijn ook binnen
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
Mooi spul kerel, ben zelf ook erg benieuwd hoe de FL remmetjes en de poly bussen het doen.
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
heb duffy nice spul die xenon, heb zelf ook een setje. Was alleen benieuwd wat voor hubje jij hebt gemaakt voor de lampen.
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
Mocht je er behoefte aan hebben om een aantal mensen de oren te wassen, dan kun je hier [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; terecht. Iemand heeft jouw Galant op de foto gezet en op het Autoweek forum gezet.
Aan de andere kant; waar zou je je druk om maken. Gewoon het bankrekening nummer opgeven voor de Copyricht vergoeding.
Aan de andere kant; waar zou je je druk om maken. Gewoon het bankrekening nummer opgeven voor de Copyricht vergoeding.
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
Hahha das grappig, zo te zien was ik bij 's mam op bezoek , mensen hebben allemaal verschillende meningen erover en dat geeft niet
Ma ze hebben ook wel een mooie dag uitgekozen om 'm te fotograferen met de kleur. Grauw buiten laat de parlemoerlak nou niet echt tot zn recht komen en lijkt zo haast wel mat groen
Ma ze hebben ook wel een mooie dag uitgekozen om 'm te fotograferen met de kleur. Grauw buiten laat de parlemoerlak nou niet echt tot zn recht komen en lijkt zo haast wel mat groen
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
vroeg me af wat jij hebt gemaakt wat die lampjes doen blijven zitten.
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
Gewoon een silicone koppelstuk wat voor de turbobuizen gebruikt word kapot geknipt en (2 rondjes van geknipt met een sleufje zodat ie eromheen kan)Boed schreef:vroeg me af wat jij hebt gemaakt wat die lampjes doen blijven zitten.
En zo zit ie prima.
Wou eerst er vanalles voor gaan maken maar hij blijft zo goed zitten.
Re: MarkDuffy VR2> Brake upgrade
okay dat is idd een goede oplossing thnx, had zelf al met dik vijverrubber zitten klooien. XD XD
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Nou, gister is mn oude toyota celica opgehaald, verkocht en nog redelijk leuk prijsje voor kunnen krijgen.
Maarr... natuurlijk als je de celica verkoopt krijgt de galant ineens een probleempje...
Ik krijg het vermoeden dat mn versnellingsbak niet erg lekker meer is, ik dacht eerst even aan het druklager maar het geluid blijft eigenlijk continue, bij het gas loslaten is het geluid zo goed als weg (tijdens rijden) En als ik ook maar iets het gaspedaal aanraak dan hoor je 'm meteen weer.
Alleen bij het koppeling intrappen is 't geluid weg.
Aangezien ik nog niet zeker weet wat het probleem is probeer ik de versnellingsbak of koppelingsgebeuren maar zo min mogelijk te belasten.
Dat wil zeggen rustig optrekken/wegrijden en laag in de toeren blijven want rond de 1000rpm met rijden hoor ik 'm bijna niet.
Overigens vind de vr2 het niets zo lang tussen de 1000-2000rpm te rijden (max 3000rpm)
Kwam daarnet thuis en zag dat de uitlaat helemaal vochtig was, dus beetje overfueling haha
Hoop niet dat het de bak is anders komt er weer een flinke klus tevoorschijn
Maar had al ergens gelezen als het de prise as is dat ik er wel redelijk vlot bij moet zijn omdat ik anders mn koppeling kapot kan rijden?
De versnellingsbakken zijn nog erg lastig te krijgen, mocht iemand een cheap-ass bak weten (N/A V6) Dan hoor ik het graag.
Anders gaat ik waarschijnlijk een N/A V6 kopen, daar de bak af halen en de rest voor onderdelen....
Maarr... natuurlijk als je de celica verkoopt krijgt de galant ineens een probleempje...
Ik krijg het vermoeden dat mn versnellingsbak niet erg lekker meer is, ik dacht eerst even aan het druklager maar het geluid blijft eigenlijk continue, bij het gas loslaten is het geluid zo goed als weg (tijdens rijden) En als ik ook maar iets het gaspedaal aanraak dan hoor je 'm meteen weer.
Alleen bij het koppeling intrappen is 't geluid weg.
Aangezien ik nog niet zeker weet wat het probleem is probeer ik de versnellingsbak of koppelingsgebeuren maar zo min mogelijk te belasten.
Dat wil zeggen rustig optrekken/wegrijden en laag in de toeren blijven want rond de 1000rpm met rijden hoor ik 'm bijna niet.
Overigens vind de vr2 het niets zo lang tussen de 1000-2000rpm te rijden (max 3000rpm)
Kwam daarnet thuis en zag dat de uitlaat helemaal vochtig was, dus beetje overfueling haha
Hoop niet dat het de bak is anders komt er weer een flinke klus tevoorschijn
Maar had al ergens gelezen als het de prise as is dat ik er wel redelijk vlot bij moet zijn omdat ik anders mn koppeling kapot kan rijden?
De versnellingsbakken zijn nog erg lastig te krijgen, mocht iemand een cheap-ass bak weten (N/A V6) Dan hoor ik het graag.
Anders gaat ik waarschijnlijk een N/A V6 kopen, daar de bak af halen en de rest voor onderdelen....
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Dat gezeik had ik ook. Heb er zelf wel nog best lang mee doorgereden omdat de experts (leon en Remco) beiden een ander idee hadden van het probleem.
En achteraf hadden ze beiden gelijk. koppeling was gaar en priseaslager ook
Maar ik weet zo echt geen V6 bak te liggen.... Succes met de zoektocht!!
Houd er wel rekening mee dat er 2 types V6 handbakken zijn he!!
En achteraf hadden ze beiden gelijk. koppeling was gaar en priseaslager ook
Maar ik weet zo echt geen V6 bak te liggen.... Succes met de zoektocht!!
Houd er wel rekening mee dat er 2 types V6 handbakken zijn he!!
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Hmmm ja maar geluid is wel snel op komen zetten en in zeer korte tijd stuk harder waarneembaar in de auto (eerst was t alleen bij stationair klein beetje waarneembaar)
Rijd nu 5dagen met het geluid en irriteer me er mateloos aan, kan niet zo goed tegen bijgeluidjes haha.
Hmmm ik weet niet of er 2 types zijn van de bak, maar ze hebben dezelfde begin bakcode en volgens mij maakt dat verder niet uit welke eronder gaat.
Zit nog te twijfelen of ik 'm laat reviseren of dat ik een galant koop en die bak gebruik, rest voor onderdelen. Risico is dat die bak dan ook weer sneller kapot gaat natuurlijk.
Ik heb niet in de planning zitten om hier nog een maand mee rond te rijden, wil 'm voor de apk (24apr) wel weer goed hebben
Rijd nu 5dagen met het geluid en irriteer me er mateloos aan, kan niet zo goed tegen bijgeluidjes haha.
Hmmm ik weet niet of er 2 types zijn van de bak, maar ze hebben dezelfde begin bakcode en volgens mij maakt dat verder niet uit welke eronder gaat.
Zit nog te twijfelen of ik 'm laat reviseren of dat ik een galant koop en die bak gebruik, rest voor onderdelen. Risico is dat die bak dan ook weer sneller kapot gaat natuurlijk.
Ik heb niet in de planning zitten om hier nog een maand mee rond te rijden, wil 'm voor de apk (24apr) wel weer goed hebben
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Heel leuk! en een hele mooie auto ook!