MarkDuffy VR2> afscheid

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Thnx :)

Vandaag weer nieuw speeltje binnen en zojuist bij m'n grootmoeder opgehaald ;) :
Nieuwe intercooler :D
Ga van 500x145x95mm naar 600x195x70mm
Merk Autobahn88, is een intercooler die identiek is aan de Greddy. En ook de specs zijn te vergelijken met Greddy/HKS/BLITZ/APS.

Set is voor de vr4 gemaakt. Beide buizen moeten zo passen. (Helaas ga ik 1tje niet plaatsen omdat hier een aansluiting voor de originele Blowoff op zit)
Komt netjes met 4 rubbers, slangklemmen,steuntjes, gevlochten stuurbekrachtigingsleidingen en nieuwe stuurbekrachtigings- S.
Zal toch wel weer iets puzzelen worden, maar in ieder geval weer een upgrade in looks en performance :)
560762_406529246056323_1340275932_n.jpg
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door marksanne »

SWEET!!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Boed
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 mar 2012, 19:19
Provincie: Gelderland

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door Boed »

Nice!!! ken het van de skyline r34, top spul en meteen verschil.
Gebruikersavatar
MD-Performance
Berichten: 332
Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
Provincie: Noord-Holland

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MD-Performance »

Lekker bezig mark !!!
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door Xenon »

8-) :yum: :yes:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Kleine update:
Towhook is binnen gekomenzodat ik niet mijn voorbumper eraf hoef te halen mocht ik ooit een keer gesleept moeten worden (Je hoopt natuurlijk van niet ;) )
Maar kan deze mooi achter de bumper verstoppen dat je m ook niet ziet.
19062012403.jpg
Kleine carterbeluchtingsfilter die moest ik op mijn oilcatchcan zetten van de keuring van DHRA. (Geen foto van gemaakt)

HKS Type 0 Turbo Timer gekocht en gemonteerd. Ideaal apparaatje en beter voor de motor, hoef ik zelf niet meer in de auto te blijven zitten om ff uit te laten lopen ;) (foto komt later nog wel)

En als laatste vandaag binnen gekomen:
Innovate MTX-L Wideband. Dan kunnen we ook eens gaan kijken wat de Air/Fuel Ratio is van de auto of we verder nog wat kunnen gaan doen (Wil ook graag met de maf-sensor gaan kloten namelijk)
20062012405.jpg
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door KNOEI 8G »

... Dat zijn mooie speeltjes. Succes met t inbouwen!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Thnx :)

Zwarte heatwrap is ook binnen, die gaat straks over mn spruitstukken en klein stukje downpipe als er nog over is. (beetje voor de temp, kan in ieder geval geen kwaad) Maar ziet er beter uit dan een normaal saai donker bruinige kleur spruitstuk ;)

Vandaag voor het eerst aan de gang gegaan met turbodruksysteem lekkage zoeker. Echt ideaal apparaatje!!
Heb m bij het Y-stuk losgehaald en voor net voor het zwarte elleboogje. Daar beide doppen opgezet.
1bar erop. psssssjwwffff 5seconde en toen was de druk weg....

Ff gezocht waar ie zat... 2 koppelstukjes van de intercooler vandaan.
iets meer druk erop, intussen dichtdraaien tot ie stopt met sissen.
Daarna druk in het systeem teruggebracht naar 1.4bar en hij blijft er vervolgens 5 minuten opstaan.

Welkom terug voor de paardjes die ik gemist heb :)


Vandaag de auto beetje aan het preppen voor Streetlegal Nights in Drachten aanstaande vrijdag.
Ff alles nalopen en controleren. In princiepe met de zelfde setup alleen een shortshifter en 50kg lichter.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door KNOEI 8G »

Mooi dat dat euvel gevonden is en laat die paardjes maar werken :lol: :lol: :lol: Maar daar ben ik bij jou niet bang voor!! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Gister heerlijk dagje gehad op vliegveld drachten. Streeglegal Nights DHRA -EDRS
Heenweg begon wel erg goed! Lekker optijd vertrokken zijn we ongeveer 170km van huis: Hmmm de auto trekt lichtjes naar rechts.
Maat van me die langs me zat : Hmm ik ruik ook rubber zou dat jou auto zijn?
Ff gestopt op de vluchtstrook, rechterband loeiheet en niet zo veel bandenspanning meer.... hmm ff rustig doorrijden tot de afslag... en dan kijken we wel even wat er aan het handje is.
Nog geen 500meter verder was 't niet meer te doen, voelde alles in de auto en om 't niet erger te maken toch maar direct gestopt.
Jup de rechter voorband was leeg! &!$@#$(!
Tuurlijk zul je altijd zien dat je op zo'n dag weer iets gebeurd!
Geen reserveband bij, geen lid van anwb, wat doe je dan? Juist! Googlen!

Na 4 bedrijven geprobeerd te hebben kwamen we uit bij Steenwijker banden centrale. Zoooow die kerel was in ieder geval super relaxx! Stond binnen een half uur bij ons op de snelweg (in de tussentijd nog gezellig met een man van rijkswaterstaat gepraat) Hebben voorband omgewisseld. Rijden gezamelijk naar volgende afslag om daar even rustig verder te praten. Hij heeft uiteindelijk mijn 2 voorbanden/velgen meegenomen naar Steenwijk (zijn huis) Ik heb van heb 2 velgen met band gekregen, die we achterop gelegd hebben en mijn achterbanden voorop. En ik moest maar op de terugweg mn velgen weer komen ophalen. :o echt zo gaaf dat zo'n mensen er toch nog zijn!
Band langs snelweg
Band langs snelweg
Rechs boven het scheurtje waarmee t wss is begonnen
Rechs boven het scheurtje waarmee t wss is begonnen
1e scheur
1e scheur
achter omgewisseld
achter omgewisseld
Volgende week Summer Edition en dan ga ik de velgen van hem weer terugbrengen :)
Dus als iemand ooit bandenpech of iets dergelijks heeft in de buurt van Steenwijk? Bel maar naar Erikjan van de steenwijker banden centrale!

Verder was het best wel goed gegaan! m'n tijden weer iets verbeterd.. Nu alleen de uitslagen weer afwachten hoeveelste ik nou ben geworden :)
Denk dat ik wel iets beter had gereden als ik achter toch mn eigen velgen had
Opgesteld klaarstaan
Opgesteld klaarstaan
Gereden tijden
Gereden tijden
De eerste 2 runs waren tegen dezelfde persoon en de laatste 2 waren tegen dezelfde.
Dat ik van de laatste heb verloren hoef ik me niet voor te schamen, dat was een R32 turbo (met awd dus) die een klasse hoger reed als mij.
Gebruikersavatar
MD-Performance
Berichten: 332
Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
Provincie: Noord-Holland

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MD-Performance »

Netjes man alleen jammer van je band ... Hopelijk heb je niet je velg kapot gereden...

En wat een top service zeg !! van die gasten gelukkig zijn nog maar weinig bedrijven die dat soort services geven toppie !

Gr. remco
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Inderdaad, mag echt van geluk spreken, heeft me in elk geval een hoop geld bespaard en kon alsnog gaan draggen. :)

De band is trouwens waarschijnlijk kapot gegaan doordat de camber te negatief stond. Helaas kan ik deze niet verder afstellen bij de galant dus moet opzoek gaan naar een oplossing.
Geloof dat Ceriel ooit een keer wat ringetjes achter zijn wishbone gezet heeft. Ik denk dat dit in ieder geval de moeite waard is om er een wat dikkere carroseriering achter te leggen, dat zal de camber toch wel een graad ofzo, wat positiever moeten maken dat ik dichter bij de 0 kom.
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door TPA »

Erg dikke wagen btw. Erg balen als er zoiets gebeurt, maar gelukkig is het nog mooi opgelost.

Ben helaas niet meer naar Drachten gegaan. Wilde de VR2 wel in actie zien :) 13,6 is niet verkeerd als ik goed lees :) Normaal hoef je niet te schamen als je verliest in mijn optiek, alleen als je van te voren opschept dat je sneller bent en je toch verliest. Zou eigenlijk ook gaan kijken naar 2 bekenden. Een Hyundai Scoupe 14,6s (Model wat ik voor mijn Galant had) en een Nissan Micra 1ste plek in zijn klasse 13,1s en die reed een R33 Skyline eruit in die run :D
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door KNOEI 8G »

Dat zou idd te doen moeten zijn met ringetjes achter je "draagarm" achter. Maar wel belangrijk om dit dus in de gaten te houden!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Thanks! Randy (Ex-GFer) die was er ook voor de Micra :)
Maar mijn tijd was uiteindelijk 13.842
Bandenspanning was veel te hoog, deze stond nog op 2.0 bar en de laatste 2 runs op 1.9 (richting 1.3 bar was wss stuk beter geweest)
Durfde daar mn bandenspanning niet te laag te doen door dat hobbel gras (raakte al 2x lichtjes bumper en heb er een aantal de bumper kapot zien rijden)

Vanavond even nieuwe bandjes bestellen, worden waarschijnlijk weer Toyo's maar dit maar de 225/40-18 R1R (net een stapje beter als de T1R en iets breder) En achter behoud ik de T1R maar dan ook naar 225/40-18
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Hopen dat de bandjes optijd binnen zijn.
Komen wss woensdag of donderdag binnen (als alles meezit)
Vrijdag naar Automaxx Summer Edition. Waar ik ook op de 1/8 mijl sprint mee zal doen.
Eens kijken wat ik daarop presteer ;) (Zal wel stuk anders uitkomen met de klasse maar ach, heb weer wat fun en kunnen oefenen aan de boom. Hopelijk dit keer de adrenaline meer in de hand dat ik kan oefenen met eerder schakelen haha)
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Mooi, ben weer blij, de banden zijn optijd binnen, morgen maar eens gaan monteren.
Ben benieuwd of de 1,5cm die de banden breder zijn ook nog wat verschil maken. Vooral i.c.m. die Toyo Proxes R1R.
Die wielkas zal denk ik wel iets mooier gevuld zijn door deze wat hogere band :)
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Oa die ringetjes die ik nou achter de achter de draagarm zetten kan alleen aan de achterkant (daar is het niet nodig haha)

Aan de voorkant zitten die vast aan de bovenkant, dus kan ik er wel ringetjes tussen leggen maar dat zal de draagarm niet meer naar buiten duwen.

Na wat googlen is er eigenlijk maar 1 tooltje waarmee dat kan en dat is het volgende op 't plaatje.

Iemand enig idee waar ik die binnen europa binnen aanzienelijke tijd snel kan krijgen?
Bushes.jpg
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door KNOEI 8G »

Ik heb laatst ook bij MD geinformeerd en volgens mij konden zij deze ook leveren¿!¿ dus ff mailen zou ik zeggen!!
Wel ff foto´s schieten als je nieuwe bandjes eronder liggen he :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door MarkDuffy »

Zo updates waren weer tijdje uitgebleven maar daar zijn we weer

Als allereerste, de schade die door het bedrijf was gereden aan mijn voorbumper is voor de helft vergoed. Volgens rechtsbijstand zou ik een rechtzaak niet winnen en/of er niet beter uitkomen dan nu. Dus helaas zal ik toch nog zelf geld toe moeten leggen om het te repareren.

Update over de banden:
Toyo Proxes R1R: Heerlijke band, stuk meer wegligging, is ook meteen wel een stukje zachter van compound.
Vooral nu met het warmere weer is het verschil heel duidelijk te merken en doet echt niet onder voor de R888. (Deze ervaring werd bij het Dragracen ook bevestigd door meerdere mensen die op de R1R rijden en dat ie stuk minder slijt als de R888)
Auto is nu wel weer tikkie omhoog gekomen, dus zal 'm over een tijdje rondom nog 1cm laten zakken.
Profiel Toyo Proxes R1R
Profiel Toyo Proxes R1R
Auto op 225/40-18
Auto op 225/40-18
Dan automaxx weekend.
Was een mooi weekend. Zaterdag top dag wat betreft het weer! Helaas met de auto iets minder: De pech begon net voordat ik de 1e keer wou gaan dragracen.
Ik stond opgesteld in de rij om van start te gaan, trap de koppeling in om naar voor aan te sluiten, wil 'm net in de 1e versnelling zetten, "ploep" weg koppelingsdruk! (gelukkig stond ie nog niet in de 1!)

Ik de auto snel uit de rij geduwd, motorkap open en kijken waar ie lekt: via de portofoon even met mn kameraden (die buiten het drag-terrein stonden) gecommuniceerd en na wat gevraag kreeg ik ze bij mij met wat gereedschap.
kapotte koppelingsslang
kapotte koppelingsslang
Daar hebben we meneer de boosdoener, de schakelkabel is waarschijnlijk door de slang heen gesneden.
Sta je dan op walibi, klaar om te dragracen met koppelingssysteem dat niet werkt.
Maar het is zaterdag! Dus we gaan gewoon de buurt afbellen/rondrijden of we nog iets gefixxt krijgen.
De auto verder naar achter geduwd en achter gelaten zijn we gaan rijden.
Walibi op achtergrond
Walibi op achtergrond

Uiteindelijk bij de Brezan aangekomen (na 4andere adressen) konden ze ons eigenlijk niet verder helpen. Wij erg teleur gesteld nog wat doorvragen bij die man of er nog iets mogelijk was, bemoeid een klant zich er ineens mee: "ik kan jullie wel helpen"
Dat was het verlossende woord! Deze meneer heeft mij geholpen aan (in mijn ogen tijdelijke) oplossing waarmee ik in ieder geval nog kon dragracen en naar huis rijden!
Tijdelijke koppelingsslang
Tijdelijke koppelingsslang
Snel alles in elkaar gedraaid opgesteld en van start gaan!
Nog met hoge banden spanning (2,4bar) van start gegaan voor de 201meter (1/8mile) 0.396sec reactietijd, 60ft van 2.421 en tijd van 9.279 @ 135.34kmpu
Dat voor een 1e run niet slecht! Maarrrr ik wil onder de 9seconden komen! Dus banden spanning laten zakken, weer in de rij aangesloten.
De man die de auto's naar de plekken wees liet mij nog doorgaan en de rij sloot achter mij, de tijd zat erop!
Yesss, nog 3 auto's en ik kan nog 1x van start gaan..... of toch niet? Valt de stroom uit. Helaas!

Spullen gepakt en dan zondag maar weer van start gaan.
Bahbah, heledag regen! Des al niet te min is het helemaal niet slecht gegaan vond ik zelf.
Ben begonnen met een: 60ft 2.862sec 10.155sec @ 130.91kmpu en geeindigd voor de middag met een 60ft 2.572sec 9.658sec @ 131.63
s'middags waren er 3 kwalificatie rondes en dan finale rijden.
Er ging knock-out bracket gereden worden.
Dat wil zeggen 1 tegen 1.
Je geeft een tijd op die je gaat rijden (bijvoorbeeld 13.2seconden)
Dan ga je rijden, het is de bedoeling dat je zo dicht mogelijk op je tijd rijd. Ben je sneller dan de tijd die je opgaf dan heb je eigenlijk al verloren.
Valse start = af
Onder je tijd = af

Alle 3 de kwalificatietijden: 9.631sec 9.636sec 9.649sec
Dat kan haast niet mooier! ik wist welke tijd ik erop ging zetten: een 9.70 (het begon namelijk erg hard te regenen terwijl 't met de kwalificatie miezerde)
Ik reed een 9.751. Mijn tegenstander zat er verder vanaf dus ik mocht door naar de volgende ronde :D!
Super gaaf, adrenaline schiet door je lichaam heen, was echt spannend moet ik zeggen ;)

Intussen was het iets zachter gaan regenen en ik was weer aan de beurt!
De jongen waar ik tegen moest was vorig jaar de winnaar, ik moest zorgen dat ik mn tijd scherp zette.
Heb een 9.65 erop laten zetten en ben van start gegaan en reed een 9.55 :( :D
Tsja mixed feelings zoals je begrijpt haha mooi dat ik mn tijd verbeter in de regen, maar damn nou heb ik mezelf eruit gereden haha!
Al met al een super leuke dag gehad!
Automaxx
Automaxx
Ik heb nou 2 weekjes vrij, ga proberen mn intercooler en buizen te gaan vervangen, ben vandaag al klein beetje begonnen en heb achter de 1e flexibele slang vervangen door een harde buis.
Vervangen turbobuizen ra
Vervangen turbobuizen ra
En ik heb mn koppelingsslang gevonden! Bij Showoffimports konden ze me helpen en hebben ze m direct voor mij gemaakt voor 40euro had ik 'm klaar met levenslange garantie.
deze slang gaan mijn complete koppelingsleiding/slang vervangen.(dus geen koperleiding en slangwerk meer)
Koppelingsslang hel
Koppelingsslang hel
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door martijn »

lekker bezig Mark :D
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2

Bericht door KNOEI 8G »

Leuk verhaal om te lezen, minder om zelf mee te maken.....
Maar alles wijst erop dat je de volgende keer onder de 9.0 komt!!!!! :D :D :D Galant powah!!! :D :D :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

Ja dat lijkt er wel op ja ;)
Helaas dit seizoen geen 201meter meer maar alleen nog maar 1/4 mijl.
Ga nog proberen om een 13.5XX te gaan scoren ;) (Snelste van mij op dit moment is 13.8XX)

Ben weer een stukkie verder met de auto.
Vandaag ook mn eerste proefrondje gemaakt en moet zeggen dat ik 't volgens mij wel merk dat ik nu hard-piping overal heb. De gasreactie lijkt een stuk beter te zijn.
Heb niet te ver gereden want had mn voorbumper er nog niet opzitten dus even snel achterlangs weggetje en weer terug ;)

De nieuwe teflon rvs omvlochten slang lijkt het goed te doen, had wel nog wat teflon tape nodig om het zeker goed af te kunnen sluiten maar dat is niet erg ;)
Reden van vervangen? De originele zat een rare knik in omdat deze niet voor het vr4 blok bestemd was.
Daarna een vervangingsslang gekocht die het zou moeten houden maar die begon zich op te blazen:
oude stuurbekrachtigingsslang
oude stuurbekrachtigingsslang
Dus toen maar opzoek gegaan en navraag gedaan en als antwoord gekregen dat teflon goed tegen ATF kan. Daarom voor teflon omvlochten slang gekozen.
Daarbij heeft de nieuwe slang naar de stuurbekrachtigingskoelleiding ook rvs omvlochten en dat matcht dan weer leuk ;)
Gevlochten teflon slang stuurbekrachtiging
Gevlochten teflon slang stuurbekrachtiging
Nieuwe koppelingsslang zit er ook op en doet zijn functie prima ;)
Nieuwe koppelingsslang
Nieuwe koppelingsslang
nieuwe koppelingsslang op hulpkoppeling
nieuwe koppelingsslang op hulpkoppeling

Nou vandaag de intercoolerpiping afgemaakt en is eigenlijk nu klaar om de voorbumper er weer op te zetten.
Hier nog een foto van de oude intercooler vs de nieuwe intercooler.
Oude intercooler vs nieuwe
Oude intercooler vs nieuwe
Aangezien mijn zwarte elleboog pijp die direct op de inlaat zit er vorige week 2x kort achter elkaar afschoot nadat ie toch echt goed vast zat leek het me verstandig om deze ook meteen maar te vervangen voor iets anders.
Ik heb gekozen voor een silicone slang, maar dit betekend wel dat ik 2 nieuwe nippels moest gaan plaatsen in de hard-piping.
2 nippels erop gemaakt
2 nippels erop gemaakt
intercooler met bumperbalk gemonteerd
intercooler met bumperbalk gemonteerd
motorruim impressie
motorruim impressie
En mn camber set is ook binnen gekomen vandaag. kan verstellen van +1.75 tot +3.25 Dus dit zal mijn camber zeker ten goede komen.
Misschien morgen even monteren en vrijdag uitlijnen? Dat gaan we nog wel zien ;)
camber setje
camber setje
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MD »

Lekker bezig
Maar waarom monteer je die bumperbalk weer terug??
Dat is bij elke auto het errste wat ik weg haal.
En het is gewichts besparing.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door KNOEI 8G »

8-) ziet er strak uit zo!!!!! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

MD schreef:Lekker bezig
Maar waarom monteer je die bumperbalk weer terug??
Dat is bij elke auto het errste wat ik weg haal.
En het is gewichts besparing.
Je gaat er niet vanuit maar: Als je ergens tegenaan (of iemand tegen jou) zit met de voorkant is er in ieder geval minder schade aan het motorblok :P Toch?

Ik heb er wel even aan zitten denken om 'm weg te laten ;)
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MD »

Als je een klapper maakt heb je toch wel schade.
Hij vangt wel wat op, maar niet dat wat je verwacht.
Ik zeg gewoon weglaten.
Haal dan ook meteen datstalen blok van je balk die onder je blok door loopt( met de onderste motorsteun erop).
Dat blok heeft ook geen zin, en ook weer 4 kilo.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

Die dempings/trillignsblokken heb ik wel overal al weg (3totaal)

Nou aan de bumperbalk zit bij mij ook nog 2 ophangpunten voor de bumper gemaakt. Dus lijkt erop dat dit niet gaat :(
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MD »

Ooo idd jij heb zo'n poly bumper he.
De orginele kunnen met de 2 punten in chassis en bij de voor wielen. Das genoeg
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door KNOEI 8G »

8-) ziet er strak uit zo!!!!! :yes:
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door TPA »

Ziet er erg mooi uit allemaal!

Ga jij de 400m in Zandvoort of Drachten doen?
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

Thanks all :)
Bumper zit er weer op! Nu even kijken wanneer ik een afspraak met de spuiter maak om de voorbumper aan te passen en repareren en de bekrassing weg te laten werken.
Heb de auto voor nog 7mm laten zakken en denk niet dat ik nu verder moet gaan. Mijn banden steken klein beetje buiten de wielkas en heb denk ik nog 1,5cm speling tot de wielkas. Zal morgen als ik eraan denk nog even foto'tje schieten en de rest vd foto's uploaden.

Camber setje ook meteen gemonteerd, in t begin een hoop gepiep en paar keer geluiden alsof de draagarmen eronderuit vielen :P Maar toen was 't geluid allemaal weg (alles daarna ff aangetrokken) en klaar :)
Mijn stuur komt nu in ieder geval elke keer weer netjes terug in zijn originele positie nadat ik ingestuurd heb (Deed ie eerst niet en moest 'm lichtjes helpen) En wegligging is wel weer stukje beter geworden :) Misschien morgen even langs de uitlijnboer alles goed laten zetten.

@ TPA ik heb nog 2x Drachten en 1x Zandvoort te gaan.
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door TPA »

Op Zandvoort kom ik wel ff kijken/filmen :)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

Dat is wel leuk TPA :) !

M'n nichtje kon het niet laten om snel in de foto te springen ;) haha
Helaas was de zon ff iets te fel voor de auto, maar kan toch wel beetje zien hoe de intercooler nu zit
04082012474.jpg
En hier kan je nu wel redelijk zien hoe de banden/velgen aansluiten op wielkas. (Moet 'm nu ook echt niet meer laten zakkan, vd week bij mn moeder op de oprit staan (scheve oprit) en toen kon ik aan 1 kant mn vinger er niet meer tussen duwen ;) )
05082012478.jpg
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door marksanne »

Ziet er echt super uit!! Nou op die kentekenplaat na natuurlijk ;)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door KNOEI 8G »

Hij ziet er echt strak uit zo Mark, chapeau! :thx:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door MarkDuffy »

Hahha inderdaad MarkSanne ;)

Vandaag de auto even laten uitlijnen:

Camber stond de vorige keer op -2.42 en -2.39 aan de voorkant
Nu : -0.42 en -0.24 (die -0.42 doe ik misschien nog klein beetje bijstellen, maar dit kan in princiepe niet zoveel kwaad :) )
Dat is dus een stuk beter! en de toespoor is ook afgesteld, die is van -3.12 naar 0.00 :)

Gaan mijn bandjes nu in ieder geval niet zo hard meer slijten! :D
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door Fluff »

Dat is een aardig verschil, dat zul je tijdens het rijden ook wel merken of niet?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door marksanne »

Gooooeeeeeedd!!!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

Re: MarkDuffy VR2> Intercoolerpiping

Bericht door Thom »

Hoeveel lager kan de schroefset nog mark? Afgaande vd laatste foto.
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”