Legnum VR4 - RIP - endgame

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Fabian1981
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mar 2012, 10:52
Provincie: Utrecht

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door Fabian1981 »

wow dat was nogal een klapper gelukkig geen gewonden gelukkig dat er geen zwaar gewonden gevallen zijn. wel treurig om te zien dat de rede waarom ik een vr4 wilde er nu niet meer is. :cry:
tiki rodder
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2012, 23:19
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door tiki rodder »

Wow, zonde. Maar gelukkig niemand gewond
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door ghino »

Wozes!!!!!!

sterkte Carolien en Mark
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door marksanne »

Verdikkie... gisteren kreeg Carolien van onze verzekeraar Centraal Beheer te horen dat de auto eerst naar 'het Schadehuis' in Gouda wordt gebracht, waar de schade getaxeert wordt. Dat kan allemaal dus nog wel eventjes duren. Ik hoop wel dat ze de auto een beetje goed weten in te schatten op waarde, vooral om er eentje in deze staat en met dit onderhoud en al deze extra's! Als het bij alleen een voorschade was gebleven had had het waarschijnlijk nog wel repareerbaar geweest (waarschijnlijk op eigen kosten, hoewel ik die man die zo flink langzaam door 'een probleem met schokbrekers' voor haar reed ook niet zomaar helemaal vrij wil pleiten), maar door die achteraanrijding is de auto natuurlijk zo krom als een hoepel en niet meer te repareren. Mijn idee is dat we een bedrag van de verzekering krijgen en het wrak, zonder bijkomende kosten, dan haal ik de bruikbare onderdelen eraf en probeer die weer te gebruiken in een volgende Galant/Legnum. De vraag is natuurlijk: welke delen zijn nog echt bruikbaar/verkoopbaar? De mooie lichtmetalen velgen zijn geen goede complete set meer, de motor is twijfelachtig of die nog goed is, het interieurtje is waarschijnlijk nog compleet en goed, maar verder... tsja, de radio, speakers en subwoofer! Ik ben erg benieuwd hoe Centraal Beheer dit gaat oplossen. Ik heb al in zeker 13 jaar nog nooit een ongeluk geclaimed, dus ik hoop op een nette afhandeling.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door Twain »

gretver, tsja dit is een lastig geval, kon die auto nog 65 km/h zo nee... dan had hij afgesleept moeten worden met zijn schokbreker probleem... en is het dus zijn schuld.. veder is het gewoon een aanrijding van achteren en dus helaas voor jullie rekening.. degeen die op jou is gereden moet weer betalen voor de schade aan jouw achterkant. het leuke van als iemand anders de schuldige is dat je mag eisen dat het wordt herstelt of dat er dus een gelijkwaardige auto terug kan komen.. het is immers niet jouw schuld.. zeker bij bijzondere auto's oldtimers, import etc.. laat je niet bedonderen.. ze willen bij gebrek aan een taxatierapport nog wel eens beweren dat het heel anders was geweest als je er wel een had gehad..

ik kan je alleen maar advisieren om eigenlijk nooit akkoord te gaan met het eerste bod.. meestal lowballen ze je eerst
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door menno3x8g »

Ik wil heus wel positief blijven voor je: uiteindelijk zal het wel afgehandeld worden.
Echter bij een duidelijke toedracht van een total-loss geval bij mij heeft het een jaar geduurd voordat de zaak rond was. Nota bene nog zonder dat de andere partij erkende een fout gemaakt te hebben. Er werd nog van alles geprobeerd om de schade af te wentelen op vermeende fouten van mij. Bedenk maar: het is niet persoonlijk bedoeld, het gaat om een bedrijf met zijn eigen sores. Personen tellen niet helaas, getallen wel.

Ik vroeg me af hoe dat met de minimumsnelheid zit op de Nederlandse snelwegen:
[External Link Removed for Guests]. Misschien is er sprake van gevaarlijk (= roekeloos) rijgedrag waardoor iemand aansprakelijk gesteld kan worden. Misschien heb je een goede rechtsbijstandverzekering?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door marksanne »

KNOEI 8G schreef:En nu opzoek naar een N/A v6 op gas ;)
Very, very close already Nico!!! Morgen updates :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door Twain »

marksanne schreef:
KNOEI 8G schreef:En nu opzoek naar een N/A v6 op gas ;)
Very, very close already Nico!!! Morgen updates :)
HET IS MORGEN vandaag.. :bye
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door marksanne »

De dag is nog niet om :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door menno3x8g »

marksanne schreef:De dag is nog niet om :)
Mmm, toch op een ander forum al wat gelezen ... of gedroomd :D
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door marksanne »

Boefje! Ken joe englies den?!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door menno3x8g »

Ikkuuhh?? :hypo:
Nait, kom uut Grunn ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door MD »

haha
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door marksanne »

Snif... nog geen nieuwe bolide. Wel een V6 testrit gedaan vanavond, lees verder: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =779#p7571
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mar 2012, 16:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door Jan »

Ik heb dit hele verhaal helemaal gemist. ( ben de laatste tijd niet meer dagelijks even op het forum..... ) Ik hoop dat je er nog een beetje uitkomt met de verzekering. Zoals gezegd, gelukkig goed afgelopen en over een poosje kijk je er weer anders tegen aan. Succes met je zoektocht naar een vervanger, daar gaat meestal veel tijd in zitten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door Xenon »

Kolere... zit je ff een paar weken zonder internet, duik je bij gelegenheid nog eens GF op, kom ik ergens iets tegen als "...Zoals jullie weten is de Legnum gecrashed..."

:nocheer:

WTF? :x:

Dit is niet fijn om als inzittende mee te maken. Wat een mega-klapper moet dat zijn geweest toen die achterligger even binnen kwam.
Wat een geluk dat Carolien & Co er heelhuids vanaf zijn gekomen.
Maar wat zonde van deze beauty-VR4. Damn! Ik duim voor jullie voor een spoedige, maar vooral positieve afwikkeling van het verzekeringstraject.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door marksanne »

Vanmorgen is de auto (een beetje) op onze eigen oprit gezet. Ik heb geprobeerd de auto recht voor de garage te krijgen, maar dat lukte me niet in m'n eentje :) (joh...)
Ik had een takel(tje), een mini-dolly/hondje (zelf gemaakt) en een krikje, maar dat is nog niet genoeg om 'm een beetje te verschuiven naar 't midden. Vanavond maar even met wat hulptroepen proberen er recht voor te krijgen, dan is het daarna een kwestie van de takel eraan en een paar man aan de achterzijde duwen tot het ding in de garage staat.

Ik heb nu even kort een rondje gemaakt en de auto heeft de klappen best netjes doorstaan. Zelfs het achter-interieur is nog perfect op z'n plekkie! Ok, de deuren sluiten slecht, maar toch, het getuigd van een mooi opgevangen klap. Helaas heb ik nog geen tijd gehad vanmorgen om de motorklep te openen / breken, want ik ben erg benieuwd wat ik daar aantref!

De komende weken worden het een, zoals de Duitsers het zo mooi noemen' slachtfest :)
Wordt vervolgd.
Bijlagen
foto01.JPG
foto02.JPG
foto03.JPG
foto09.JPG
foto10.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door Twain »

zo zo.. das crea bea met hout en wielen :D

wat ik me eigenlijk al de hele tijd afvraag... was dat wiel rechts achter nou nog gewoon heel???
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door marksanne »

Ik vroeg het me ook al die tijd af Anton, en het antwoord is 'nee'.
De velg lag in 2 delen uit elkaar en de band was een rommelig 3e deel wat zich in die buurt ophield :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KissMyExhaust
Berichten: 332
Lid geworden op: 06 jun 2012, 15:53
Provincie: Flevoland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door KissMyExhaust »

De pleuris.. Die zit echt te nasty in elkaar..
Gelukkig is er niemand gewond geraakt, als je het zo ziet: een aantal engeltjes op haar schouder!
Afbeelding
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door KNOEI 8G »

pfffff.... in 1 klap afgelopen met de legnum.... :no:
Succes met het demonteren!!! En keep us posted Mark :yes: :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Legnum VR4 - RIP

Bericht door cvw »

Het blijft gewoon zeer doen om naar de Legnum te kijken. Als ik naar de foto's kijk verbaas ik mij ook (positief) over de manier waarop de carrosserie de klappen heeft opgevangen. Nu maar hopen dat er onder de motorkap nog bruikbaar spul overblijft. ;)
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door marksanne »

Vanavond met Carolien en de buurman bezig geweest de auto recht op de oprit en vooral: in de garage te krijgen. En het is gelukt. Met een stel 'hondjes' (plank-met-wieltjes) onder de auto eerst 'm redelijk recht op de oprit gezet, daarna met man en macht + takel proberen de garage in te duwen, maar dat lukte slecht (niet). De schuinte en het hobbeltje bleek teveel van het goede te zijn. Uiteindelijk heb ik de motorkap losgezaagd zodat we even konden kijken naar de schade daar. Hmm... valt eigenlijk reuze mee! Radiator stuk, intercooler stuk, verder ziet alles er prima uit. Voor de zekerheid de inkomende intercoolerbuis losgemaakt zodat eventueel gruis of rommel dat in de kapotte intercooler is gekomen niet het motorblok ingezogen werd. Daarna de accu op een reserve accu, even minuutje wachten, starten en... lopen! Beetje hakerig omdat de luchttoevoer natuurlijk zwaar verstoord is, maar met een dotje extra gas liep ie eigenlijk prima! Top. Dat was een prima test om zeker te zijn dat de motor nog in tact is. Next: vooruitkomen op 3 wielen + 1 hondje onder het geblesseerde 4e pootje van de Legnum. Dat betekende de automaat in D zetten en kijken of dat ook nog allemaal werkte. YES! De auto rijdt gewoon! En dat waren meteen de laatste 6 meter die deze auto ooit zal rijden, maar gehaald heeft ie het!

En dan kwamen er natuurlijk nog diverse mensen langs uit de straat die de auto vandaag hadden zien staan dus je avond is meteen vol met geschrokken en geintresseerde bewoners. Vanavond dus uiteindelijk bar weinig kunnen doen, maar morgenavond... morgenavond begint de slachting!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door foks »

marksanne schreef:[...]automaat in D zetten en kijken of dat [...]
je bent niet goed wijs, maar wel bijzonder dat het ging!
Wat een wrak is het geworden zeg. Ding zit echt helemaal in elkaar. Wow.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door Twain »

foks schreef:
marksanne schreef:[...]automaat in D zetten en kijken of dat [...]
je bent niet goed wijs, maar wel bijzonder dat het ging!
Wat een wrak is het geworden zeg. Ding zit echt helemaal in elkaar. Wow.
ik weet niet wat het over mij zegt (of eigenlijk wel)... maar ik zou het ook zo doen :D

maar wacht, begrijp ik nu goed dat de accu polen niet los zijn gehaald.. wat een faalhaas zeg. voor je het weet brand zijn hele auto opslag dinges af.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door marksanne »

Afbranden? Doordat de accukabels nog vastzaten aan de gelaccu met 3 meter lange profi startkabels? Ik hield de kabels tijdens het binnenrijden overigens vast om zo te voorkomen dat kabels eraf zouden schieten, dus ik zou het zelf vooral 'gecontroleerd' willen noemen. Met een sterke link naar 'praktisch' (de auto sloeg bij te weinig gasgeven gemakkelijk uit, dus voordat Carolien de juiste modus had gevonden hadden we al een paar pogingen ondernomen). Daarbij: een brandblusser staat altijd paraat in m'n garage, net als een blusdeken ;)

Nog een laatste paar plaatjes voor vandaag:
Bijlagen
wiel.JPG
binnen1.JPG
binnen2.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door Neo-- »

Jeetje, waarom heb ik dit tragische nieuws gemist?
Donders wat een klap zeg!
Maar even over dat snelweg verhaal... minimaal is toch 60? [External Link Removed for Guests]
Als Carolien tegen een voertuig aan is gereden wat nog GEEN 60 heeft gereden, dan is natuurlijk die bestuurder fout.
Ik zou dat zeker eens uitvoerig uitzoeken.
Verder natuurlijk wel blij dat Carolien & de anderen er ongedeerd vanaf zijn gekomen.
Dat is natuurlijk het ALLER belangrijkste!

Succes met de afhandeling, en hopelijk komt het toch nog allemaal goed en kan je onderdelen her gebruiken ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door Twain »

nee als een voertuig 60 mag en KAN.. mag het op de snelweg rijden.. ik dacht trouwens 65 maja dat ligt aan mijn gebrekkige geheugen. een minimum snelheid bestaat niet.. anders zouden er ook geen files kunnen zijn he ;)

maargoed met schokbreker trubles is het dus maar de vraag of dat voertuig nog 60 kon

het is een beetje het zelfde als door rood rijden en iemand aanrijden die van links komt... dan is hij aansprakelijk omdat jij van rechts komt... en je hebt dus voorrang.. je kan wel een boete krijgen voor door rood rijden.. en dat is dus het zelfde als achterop iemand knallen die 45 op de snelweg rijdt (of debiel invoegd).. ook daar kan die persoon een boete voor krijgen maar nog steeds ben jij aansprakelijk omdat je de ander van achteren hebt aangereden. dat is het afstand houden verhaal. dus je ziet eigenlijk dat de laatste handeling telt... want die had het allemaal nog kunnen voorkomen.. wat daar allemaal vooraf aan gaat is niet zo van belang.
Awesomeness = Verveling x Talent
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door Neo-- »

Echt waar?
Zit dat zo krom in elkaar dan?
Lekker geregeld dan! Beetje vreemd toch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door Twain »

Neo-- schreef:Echt waar?
Zit dat zo krom in elkaar dan?
Lekker geregeld dan! Beetje vreemd toch?
Ik denk zelfs dat je er blij mee moet wezen dat het zo is... anders zou bij elk ongeluk elke auto geheel worden doorgelicht (nu is dat alleen als er gewonden of doden zijn gevallen) dus de afhandeling van een fender bender zou jaren gaan duren, en dan zou het zelfs kunnen dat een fabrieksmedewerker moet komen getuigen omdat hij de auto in elkaar heeft geschroeft.

Wij hadden vroeger in het dorp 1 stoplicht en daar reden fietsers bijna altijd door rood.. en als ik daar over zat te klagen, reageerde die ouwe van mij met: Ja jongen.. hun gaan door rood, maar daarom mag ik ze nog niet dood rijden.

ik ken zelfs een nog extremer geval.. gast komt van links (dus geen voorang) de auto van rechts rijdt hem aan op zijn achter portier.. /achter paneel.. en hij heeft geen cent hoeven te betalen.. de verzekerings maatschapij vertelde dat ze de auto eigenlijk in 2 stukken snijden.. de voorste helft en de achterste helft.. ze beschouwden dit dus als een ACHTEROP aanrijding...de man van rechts heeft niet voldoende afstand gehouden.. Ik heb geen idee of dit is om schade te verdelen voor de verzekeraars of een raar boekhoudkindig dingetje tussen 2 afdelingen.. .. Dus ga er niet van uit :D

Ook een tof iets is zeggen dat je stil stond.. dat is lastig te bewijzen , maar als het je lukt is de ander voor 100% schuldig, een stil staande auto neemt namelijk geen deel aan het verkeer.. ookal staat hij midden op het kruispunt.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door marksanne »

Gisterenavond 'echt' begonnen. Motorklepschroot, bumperschroot en zijschermschroot verwijdert. De bestuurderdeur ontdaan van het binnendeurpaneel en van alle deuren de windvangers. Van de bestuurderzijde-achterdeur het orginele donkergetinte glas en het kleine vaste driehoek-glas weten te redden, maar de deur zelf heb ik nog niet opengekregen ondanks het nodige geweld met een stevige koevoet. Die sloten zijn echt megasterk! Vanavond met een ijzerzaag die hengsels maar 'ns doorzagen... Zelfde uitdaging trouwens aan de andere kant, maar dan de voordeur. Muurvast! Ik denk dat de gemiddelde sloperij het verlies van bepaalde onderdelen al lang voor lief had genomen, maargoed, als liefhebber ga je wat verder natuurlijk! Volgens mij wordt dit een heel nette, cleane sloop! De grond heb ik voor de zekerheid bedekt met karton en oude doeken zodat mocht er toch een vloeistof ergens nog uitkomen, dan blijft m'n garagevloer gespaard. Hoezo 'clean' haha?!
Bijlagen
wrak01.JPG
wrak02.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door KNOEI 8G »

Flink bezig mark, wat een klus...
Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door martijn »

Stiekem is het toch wel leuk he mark dat slopen met beleid ;)
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door marksanne »

Eh...jep!...

Het meeste werk dat ik nu nog doe ik gewoon bekend terrein, maar als ik straks de mechanische kan op ga, wordt het ook meteen leerzamer. Ik moet het wat dat betreft vooral hebben van hands-on ervaring wil ik het echt snappen hoe/waarom dingen zo in elkaar zitten en werken zoals het zit/werkt. En er zijn dus nog wel een paar leermomentjes voor me.

Intussen is ook het verzekeringswerk feitelijk afgerond, en tsja... daar koop je zeer zeker geen volgende Legnum/VR4 voor in dezelfde staat, maar het is in ieder geval een aardig startpunt voor een volgende Galant.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door Lowlands »

twain schreef:nee als een voertuig 60 mag en KAN.. mag het op de snelweg rijden.. ik dacht trouwens 65 maja dat ligt aan mijn gebrekkige geheugen. een minimum snelheid bestaat niet.. anders zouden er ook geen files kunnen zijn he ;)

maargoed met schokbreker trubles is het dus maar de vraag of dat voertuig nog 60 kon

het is een beetje het zelfde als door rood rijden en iemand aanrijden die van links komt... dan is hij aansprakelijk omdat jij van rechts komt... en je hebt dus voorrang.. je kan wel een boete krijgen voor door rood rijden.. en dat is dus het zelfde als achterop iemand knallen die 45 op de snelweg rijdt (of debiel invoegd).. ook daar kan die persoon een boete voor krijgen maar nog steeds ben jij aansprakelijk omdat je de ander van achteren hebt aangereden. dat is het afstand houden verhaal. dus je ziet eigenlijk dat de laatste handeling telt... want die had het allemaal nog kunnen voorkomen.. wat daar allemaal vooraf aan gaat is niet zo van belang.
Gaat niet helemaal op!Als je naar een andere baan gaat en een auto achter je knalt op jouw achterkant,is het jouw schuld,en niet die op jouw achterkant is geknalt.Ook al heeft die de laatste handeling gedaan.Ook al heeft die in eens meer gas gegeven omdat hij b.v. niet wou dat jij voor hem ging rijden.Dat is de reden dat ik de schuld kreeg van mijn ongeluk met mijn oude galant!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door Twain »

Nou gefeliciteerd, je hebt je gruwelijk laten naaien. edit: * Piep* op verzoek van martijn ;)

ik heb het vermoeden dat jij nog niet geheel in de nieuwe baan aan het tuffen was... in dat geval is het idd jouw schuld.. en vergis je niet je hoeft NOOIT ruimte te geven voor invoegers, dus dat extra gas geven is totaal niet van belang. het is natuurlijk wel netjes... en goed voor de doorstroming , maar ook ik druk met enige regelmaat een opel station of een willekeurige bmw de vangrail in op de ring rotterdam.. die proberen dan over het verdrijvingsvlak in te voegen waar de linkerbaan ophoud met bestaan.

en dan nu veder ontopic: lekker bezig mark, en stiekem wel leuk om mee te kijken, hoe raar dat ook klinkt :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door KNOEI 8G »

+1 :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door martijn »

Laten we het gewoon gezellig houden jongens :D

Is het trouwens geen idee om een leuke legnum met een motorschade te kopen .
Het hart van deze legnum klopt nog goed toch ;) ?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door marksanne »

Ach Martijn, in mijn hoofd zie ik een volgend VR2 project alweer opdoemen! Maar dan met het opgeboorde 'reserve' VR4 blok dat ik al had klaarstaan. Dikkere turbo's erop, en gaaaaaan. Maar eerst een 'gewone' V6 zien te scoren die me bevalt zodat we weer 2 auto's hebben. Het leuke van die VR2's is dat je heel behoorlijk normaal ermee kunt rijden en zelfs 'relatief zuinig' (ja sorry, het blijven 'daily drivers' voor ons, dus het is wel leuk als je niet compleet leegloopt of brandstof, wat met een automaat-4WD-VR4 wel een beetje zo is helaas). Antwoord op je vraag: ja, het Legnum motorblokje loopt nog prima! De laatste 6/7 meter (de garage in) heeft ie ook op eigen kracht gedaan :) Who needs 4WD when 3WD works too?! ;)

Eerst maar weer een kleine update van de werkzaamheden gisteren:
Al het mooie fabrieksgetinte glaswerk is netjes uit de deuren gekomen! Alleen het vaste zij-achterruit moet ik nog loskrijgen, maar die zit gelijmd, dus daar moet ik 'ns een youtube zoekactie op loslaten om te achterhalen hoe ik dat loskrijg.

De vastzittende achterdeur links en de vastzittende voordeur rechts zijn intussen ook netjes vrijgekomen en zoals ik eerder al vermoedde: het mooie zwarte leren interieur is niet beschadigd geraakt gelukkig. Al dat spul is er nu dus uit, op 1 voorstoel na, die komt vanavond aan de beurt. Ook alle speakers rondom zijn uitgebouwd net als de vele, vele kabels voor alle extra's voor alarm, turbotimer, achteruitrijcamera, TEIN EDFC, enz. Alleen nog een paar kabels voor de subwoofer achterin en het hemeltje, de dakgrepen en het stuur en wat ander klein grut en dan is het interieur leeg.

En dan komt het echte werk. Gisteren toch ook al een heel klein aanzetje gemaakt: de TEIN schokbreker die behoorlijk schuin stond in de richting van het weggebeukte achterwiel heb ik losgemaakt. En hij lijkt slechts minimaal in de 'schotel' zelf wat verbogen te zijn! Het zou natuurlijk echt top zijn als ik deze superset compleet en goed heb, want dan gaan ze direct onder de volgende Galant! Ik ga uiteraard deze schokbreker zover als mogelijk uit elkaar halen, en testen (vooral op basis van vergelijken met de schokbreker aan de andere kant). Als ie goed is, dan zandstralen en fatsoenlijk primeren en spuiten, want het echte zwakke punt van die TEIN's is toch wel de lak. Ik had deze set al helemaal in de 'droge' tectyl gespoten om roestvorming te voorkomen, maar erg chique staat dat natuurlijk niet :)

We sluiten zoals gewoonlijk af met een paar foto's:
Bijlagen
wrak03.JPG
wrak04.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces

Bericht door Lowlands »

twain schreef:Nou gefeliciteerd, je hebt je gruwelijk laten naaien. edit: * Piep* op verzoek van martijn ;)

ik heb het vermoeden dat jij nog niet geheel in de nieuwe baan aan het tuffen was... in dat geval is het idd jouw schuld.. en vergis je niet je hoeft NOOIT ruimte te geven voor invoegers, dus dat extra gas geven is totaal niet van belang. het is natuurlijk wel netjes... en goed voor de doorstroming , maar ook ik druk met enige regelmaat een opel station of een willekeurige bmw de vangrail in op de ring rotterdam.. die proberen dan over het verdrijvingsvlak in te voegen waar de linkerbaan ophoud met bestaan.

en dan nu veder ontopic: lekker bezig mark, en stiekem wel leuk om mee te kijken, hoe raar dat ook klinkt :D
Je wordt altijd genaaid,waar je bij staat...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”