Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Kom net tot de verschrikkelijke ontdekking dat ik op GF2 nog geen topic heb aangemaakt over Meany...
Goed, dat lossen we een ander keertje op. Dus stap ik nu even in met de laatste updeet:
De Tein's zitten eronder . De bijbehorende EDFC nog niet (helemaal), maar dat volgt geheid.
Nadat ik tijdens het verlagen van Greeny de stabilisatorstangetjes de oorlog heb moeten verklaren (dealerprijs: €193 per set, incl BTW ) had ik me nu iets anders bedacht: beide voorste voetjes van de vloer, beide vorken los van de draagarmen, waardoor de dwarse, dikke stabilisatorstang véél minder tegenwerkt om de vorken van de dempers af te kunnen schuiven. Zo vervalt de noodzaak om die kleine stangetjes te moeten 'demonteren' (wat al gauw op vervanging kan uitdraaien).
Goed. Qua verlagen ben ik niet overdreven laag gegaan. Gewoon iets van 35mm voor de vooras en ca 25mm voor de achteras. Tenslotte wil ik hier die achterlijk aangelegde drempels liever niet bevuilen met mijn tectyllaag .
De achterkant uitwisselen was werkelijk a piece of cake. Gelijk ook even het camber aangepast om m'n Brugsteentjes een beetje te sparen.
Zal zo nog ff was piccies schieten en toevoegen...
Piccies (gsm) zijn niet ideaal genomen: krijg de auto op dit moment niet van z'n plek omdat de sleurhut in de weg staat. Maar voor een snelle indruk volstaat het vast wel. Ik vervang ze tzt wel voor 'echte' foto's.
Goed, dat lossen we een ander keertje op. Dus stap ik nu even in met de laatste updeet:
De Tein's zitten eronder . De bijbehorende EDFC nog niet (helemaal), maar dat volgt geheid.
Nadat ik tijdens het verlagen van Greeny de stabilisatorstangetjes de oorlog heb moeten verklaren (dealerprijs: €193 per set, incl BTW ) had ik me nu iets anders bedacht: beide voorste voetjes van de vloer, beide vorken los van de draagarmen, waardoor de dwarse, dikke stabilisatorstang véél minder tegenwerkt om de vorken van de dempers af te kunnen schuiven. Zo vervalt de noodzaak om die kleine stangetjes te moeten 'demonteren' (wat al gauw op vervanging kan uitdraaien).
Goed. Qua verlagen ben ik niet overdreven laag gegaan. Gewoon iets van 35mm voor de vooras en ca 25mm voor de achteras. Tenslotte wil ik hier die achterlijk aangelegde drempels liever niet bevuilen met mijn tectyllaag .
De achterkant uitwisselen was werkelijk a piece of cake. Gelijk ook even het camber aangepast om m'n Brugsteentjes een beetje te sparen.
Zal zo nog ff was piccies schieten en toevoegen...
Piccies (gsm) zijn niet ideaal genomen: krijg de auto op dit moment niet van z'n plek omdat de sleurhut in de weg staat. Maar voor een snelle indruk volstaat het vast wel. Ik vervang ze tzt wel voor 'echte' foto's.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
nice !!! mooie hoogte!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Die kleur... die glans... die velgen... soooo good!!! Hoogte is een enorme verbetering tov standaard!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Damn die wielen waren al mooi maar die spreken nu echt boekdelen wat een mooie bak zo !!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Sow, die staat mooi op zijn pootjes!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Vette Bak!!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Nice!!!
Wat een schitterende bolide!
Gelijk even een vraagje ... Zou je mij de afmetingen kunnen geven van de Ralli Art sticker onder de deurlijst van het achterportier??
Alvast bedankt !!!
Wat een schitterende bolide!
Gelijk even een vraagje ... Zou je mij de afmetingen kunnen geven van de Ralli Art sticker onder de deurlijst van het achterportier??
Alvast bedankt !!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Jongens, bedankt voor alle lovende reacties.
@Martijn: , maar we zijn even een paar daagjes ertussen uit. Je houdt 't tegoed.
@Martijn: , maar we zijn even een paar daagjes ertussen uit. Je houdt 't tegoed.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Okey thanks ! Hoor het graag van je !
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ziet er GOED uit Vincent!!!!! Wat een verschil. Eindelijk een dikke Jap Look ipv Jeep look!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
KNOEI 8G schreef:... Eindelijk een dikke Jap Look ipv Jeep look!!
Nog een nieuwtje: ik heb eergister ook de EDFC erin gesleuteld. Jaja, fotootje... I know...
Op het eerste gezicht dacht ik weinig verschil te merken tussen de meest softe en meest stugge setting... totdat ik 'n stukje ging knallen over 't asfalt
Net als op de R1 begin ik ook in de VR4 een fan te worden van setting "00" rondom. Over die meesterlijk aangelegde drempeltjes hier ga ik echter 't liefst met standje "16" overheen, zodat van m'n lampjes de glasbolletjes niet van de fitting afknappen
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
I know exactly what you mean(y)! Likewise!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Bijgaand nog enkele ff snel met de foon geschoten piccies van... nou ja... waar ooit de asbak zat
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Zo! Jij durft! Gewoon even je carbon dash-asbak verbouwen! 't zal een gigantische draden-bende zijn erachter! Er is op die plek al niet superveel ruimte, zeker aangezien die 2DIN radio ook de nodige kabels te verwerken zal hebben! Maar wel mooi opgelost.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Netjes weggewerkt En ik zit toch nog steeds te wachtten op een mooie fotoshoot van je bolide's in en exterieur!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Mja... de carbon asbak is definitief wijlen. Anderzijds blijft de control unit toch 'part of Meany' en blijft ook definitief op die plaats zitten. In ieder geval zolang het mijn auto is.marksanne schreef:Zo! Jij durft! Gewoon even je carbon dash-asbak verbouwen! 't zal een gigantische draden-bende zijn erachter! Er is op die plek al niet superveel ruimte, zeker aangezien die 2DIN radio ook de nodige kabels te verwerken zal hebben! Maar wel mooi opgelost.
Dradenbende? Achjee, hou op. Ben blij dat alles werkt. Of bijna alles, want ik ben de ribbelslang vergeten achterop de A/C-unit te drukken en dat merk je . Dus de boel moet nog een keertje los. En toen kwam aan het licht dat ik nu m'n 'handgreep' kwijt ben om het middenpaneel los te kunnen trekken. Dus weer erg handig opgelost van me...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
You've got a point here .KNOEI 8G schreef:Netjes weggewerkt En ik zit toch nog steeds te wachtten op een mooie fotoshoot van je bolide's in en exterieur!!
Komende dagen ben ik vrij en wordt het mooi weer. Voorjaar! Dus hoogste tijd om de chemie tussen Meany en Greeny weer op te laten bloeien om vervolgens dat fenomeen met een nieuw rolletje in de DSLR vast te gaan leggen .
Vrijdag (morgen dus) heb ik zojuist benoemd tot 8G make-up dag, want op dit moment zien beide er niet bepaald fotogeniek uit
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ik ben zeer benieuwd hoe ze er dadelijk bijstaan!!!!
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Kom nou toch eens op man met die foto's ben niet een heeeeel klein beetje nieuwsgierig
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Pfff... vandaag Greeny onder de klei/DAP/Monello/Collinite gehad.MD-Performance schreef:Kom nou toch eens op man met die foto's ben niet een heeeeel klein beetje nieuwsgierig
Ben je eindelijk klaar, slaat het weer om . Wat een klimaat voor half mei
Eerst mikte een meeuw een preciesiebombardement op Greeny's kap , later maakte ik een portier open en waaide me zowat 'n kuub van die bloesemzooi naar binnen...
Toen knapte er iets bij me en was er voor vandaag meteen klaar mee .
Morgen eerst maar weer beide auto's opfrissen voordat we op zoek gaan naar een geschikte locatie om ze in het zonnetje op de plaat vast te leggen...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Kop op vincent!!
Ik kan niet wachtten!!!!!!!!!!!!
Ik kan niet wachtten!!!!!!!!!!!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Jij bent lekker bezig man..
Ik heb het in het echt gezien en het ziet er puik uit!
Mijn bolide vrijdag ook voorzien van een heerlijke poetsbeurt..GLIMMEN JOH!!!
Ik heb het in het echt gezien en het ziet er puik uit!
Mijn bolide vrijdag ook voorzien van een heerlijke poetsbeurt..GLIMMEN JOH!!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Thnx Buzz
Overigens ben jij ook aan het detail-virus ten prooi gevallen. Die van jou is me toch een partijtje gaaf donkerzwart...
Net eindelijk ff wat tijd over om wat piccies van vorige week (geknipt op de valreep met nog net niet ondergaande zon) van de camera te rippen...
Alvast een paar 'trouwfoto's' van Meany en Greeny
Overigens ben jij ook aan het detail-virus ten prooi gevallen. Die van jou is me toch een partijtje gaaf donkerzwart...
Net eindelijk ff wat tijd over om wat piccies van vorige week (geknipt op de valreep met nog net niet ondergaande zon) van de camera te rippen...
Alvast een paar 'trouwfoto's' van Meany en Greeny
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ziet er echt mega dik uit !!!
Mooi foto materiaal om van te gaan kwijlen
Mooi foto materiaal om van te gaan kwijlen
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Om van te gaan kwijlen..........................
Man, ik zit mijn 2 handen de stoelleuning vast te houden om niet onder de tafel te verdwijnen...... Zo gaaf!
Snap eigenlijk niet eens hoe ik het voor elkaar krijg hier nog tekst te plaatsen.
Man, ik zit mijn 2 handen de stoelleuning vast te houden om niet onder de tafel te verdwijnen...... Zo gaaf!
Snap eigenlijk niet eens hoe ik het voor elkaar krijg hier nog tekst te plaatsen.
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Inderdaad, het heeft even geduurd maar het zijn echt 2 pracht bolides. En mooie foto's!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Heel erg mooie foto's! En wat zien die auto's er fantastisch uit...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Guys, thnx voor de complimenten
We zijn er ook erg mee in onze nopjes
Maar Greeny is alweer bijna achterhaald op de foto's, want de achterspoiler (ex-Greeny v1.0) heb ik vanmorgen in kleur gespoten en hangt op dit moment te drogen...
* Bedenkt zich net dat dit commentaar eigenlijk in het Greeny-topic thuishoort
Maak ik goed als de spoiler geplaatst is
We zijn er ook erg mee in onze nopjes
Maar Greeny is alweer bijna achterhaald op de foto's, want de achterspoiler (ex-Greeny v1.0) heb ik vanmorgen in kleur gespoten en hangt op dit moment te drogen...
* Bedenkt zich net dat dit commentaar eigenlijk in het Greeny-topic thuishoort
Maak ik goed als de spoiler geplaatst is
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
ik wordt helemaal verliefd van deze wagens, vooral meany!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Ja, dat ziet er goed uit..
Dat detailen is eigenlijk hartstikke leuk!
Ik heb eergister de Golf cabrio van mijn broertje weer laten schijnen..
Ook hij had net zo'n grijns op zijn gezicht als ik had toen ik wegreed bij Cees..
Dat detailen is eigenlijk hartstikke leuk!
Ik heb eergister de Golf cabrio van mijn broertje weer laten schijnen..
Ook hij had net zo'n grijns op zijn gezicht als ik had toen ik wegreed bij Cees..
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Wow, wat een beauty's zijn het!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Zo, vandaag (eigenlijk gister alweer) heb ik Meany weer eens vertroeteld met een lekker fris laagje Collinite.
Goed spul. Het laatste laagje dateerde van eind oktober vorig jaar en was nu toch wel ver heen. Ook niet vreemd na negen maanden . Maar de vette, onberispelijke glans is weer terug .
Helaas kreeg ik de kans niet om shiny Meany even op de plaat vast te leggen, dankzij een lokale wolkbreuk . Hij is zeggen en schrijven wel 10 minuutjes tiptop clean geweest , Anyway, hij kan 't nu ook weer hebben
Goed spul. Het laatste laagje dateerde van eind oktober vorig jaar en was nu toch wel ver heen. Ook niet vreemd na negen maanden . Maar de vette, onberispelijke glans is weer terug .
Helaas kreeg ik de kans niet om shiny Meany even op de plaat vast te leggen, dankzij een lokale wolkbreuk . Hij is zeggen en schrijven wel 10 minuutjes tiptop clean geweest , Anyway, hij kan 't nu ook weer hebben
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
tja dat blijf je houden met dat weer in nederland :S
In iedergeval weer lekker bezig geweest ?!
In iedergeval weer lekker bezig geweest ?!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Haha, hier op lanzarote is het een stuk beter!!
Alleen geen G om te vertroetelen. Daar moet ik nog een dag of 2 op wachtten als ze van de LPG specialist terug is en ik weer terug in nl ben!!
Alleen geen G om te vertroetelen. Daar moet ik nog een dag of 2 op wachtten als ze van de LPG specialist terug is en ik weer terug in nl ben!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Fijn dat je het er nog effe inwrijft nico :p haha
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Het is van mij uit een poosje rustig geweest op GF. De oorzaak daarvan zal jullie inmiddels wel bekend zijn. Voor wie niet: ik ben verhuisd / geemigreerd.
Aangezien je dan zat te doen en uit te zoeken hebt, heeft Meany (ook Greeny) lange tijd mijn aandacht moeten ontberen.
Niet zeuren, rijden zal je!
Poetsen? Ho maar!
Tanken en rijden!
Meany was afgelopen week het gemis aan aandacht zat en besloot een potje te gaan jammeren. Gejammer in de vorm van het geluid (onder de motorkap vandaan) van een heuse horde kanaries. Niet zozeer een doorslippende snaar of riem, maar meer een drooglopende spanrol o.i.d.
Na een ritje Autobahn, waarbij de teller de toch altijd nog iets magische 100.000km-grens passeerde, werd ik met een geluid alsof ik enkel op kale velgen reed erop geattendeerd dat de voorste remblokken aan hun pensioen toe waren...
Jaja Meany, rustig maar... Het is me duidelijk. Je krijgt je aandacht wel
Dus tijd om de bende in de garage maar eens op een hoop te mikken, zodat Meany zich op de nog mobiele hefbrug in hogere sferen kon laten hijsen
En dan kom je erachter dat het best handig zou zijn geweest als ik wist waar ik in die grote berg zooi m'n setje nieuwe remschijven en -blokken gelaten heb. Dat monteert namelijk wat makkelijker
Murphy bleek een avondje vrij te zijn, want de gezochte onderdelen lagen zomaar vooraan en ik kon er zó bij. Joepie!
Nou, de blokken waren mooi egaal plat. Over de volle lengte/breedte nog geen millimeter meer over. De schijven waren feitelijk qua dikte nog binnen de marge. Ruim zelfs. Ook het oppervlak vertoonde geen groeven, kragen of andere onregelmatigheden. Maar het viel me wel op dat de 'ventilatie spanten' (dus tussen beide schijfhelften in) nogal krokant waren geworden. Vanaf de buitenkant kon je zonder enige moeite tot een centimeter diep materiaal tussen de schijven wegwrikken. Hmmm. Ik vroeg me af wat met zo'n krokant schijfje zou gebeuren als je eens in een situatie terecht komt waarin je uit volle macht op je rem gaat staan? Trap je dan misschien de ventilatiekanalen tussen de schijfhelften plat? Zal misschien vergezocht zijn, maar ik heb besloten om het er maar niet op aan te laten komen. Ik had tenslotte nog een setje gloednieuwe originele schijven liggen. En originele blokken. Sowieso wel een goed idee met de TÜV Vollabnahme in het vooruitzicht.
Goed, over de remmen heeft Meany niets meer te zeuren. En de kanaries bleken vanochtend ook ineens erg vergevingsgezind (lees: stil). Zomaar. Niets aan gedaan...
Ik kan er niet meer onderuit: Meany leeft echt!
Aangezien je dan zat te doen en uit te zoeken hebt, heeft Meany (ook Greeny) lange tijd mijn aandacht moeten ontberen.
Niet zeuren, rijden zal je!
Poetsen? Ho maar!
Tanken en rijden!
Meany was afgelopen week het gemis aan aandacht zat en besloot een potje te gaan jammeren. Gejammer in de vorm van het geluid (onder de motorkap vandaan) van een heuse horde kanaries. Niet zozeer een doorslippende snaar of riem, maar meer een drooglopende spanrol o.i.d.
Na een ritje Autobahn, waarbij de teller de toch altijd nog iets magische 100.000km-grens passeerde, werd ik met een geluid alsof ik enkel op kale velgen reed erop geattendeerd dat de voorste remblokken aan hun pensioen toe waren...
Jaja Meany, rustig maar... Het is me duidelijk. Je krijgt je aandacht wel
Dus tijd om de bende in de garage maar eens op een hoop te mikken, zodat Meany zich op de nog mobiele hefbrug in hogere sferen kon laten hijsen
En dan kom je erachter dat het best handig zou zijn geweest als ik wist waar ik in die grote berg zooi m'n setje nieuwe remschijven en -blokken gelaten heb. Dat monteert namelijk wat makkelijker
Murphy bleek een avondje vrij te zijn, want de gezochte onderdelen lagen zomaar vooraan en ik kon er zó bij. Joepie!
Nou, de blokken waren mooi egaal plat. Over de volle lengte/breedte nog geen millimeter meer over. De schijven waren feitelijk qua dikte nog binnen de marge. Ruim zelfs. Ook het oppervlak vertoonde geen groeven, kragen of andere onregelmatigheden. Maar het viel me wel op dat de 'ventilatie spanten' (dus tussen beide schijfhelften in) nogal krokant waren geworden. Vanaf de buitenkant kon je zonder enige moeite tot een centimeter diep materiaal tussen de schijven wegwrikken. Hmmm. Ik vroeg me af wat met zo'n krokant schijfje zou gebeuren als je eens in een situatie terecht komt waarin je uit volle macht op je rem gaat staan? Trap je dan misschien de ventilatiekanalen tussen de schijfhelften plat? Zal misschien vergezocht zijn, maar ik heb besloten om het er maar niet op aan te laten komen. Ik had tenslotte nog een setje gloednieuwe originele schijven liggen. En originele blokken. Sowieso wel een goed idee met de TÜV Vollabnahme in het vooruitzicht.
Goed, over de remmen heeft Meany niets meer te zeuren. En de kanaries bleken vanochtend ook ineens erg vergevingsgezind (lees: stil). Zomaar. Niets aan gedaan...
Ik kan er niet meer onderuit: Meany leeft echt!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
for meany !!!
een brug... ook dat nog.. nog even en ik begin je te haten hoor
een brug... ook dat nog.. nog even en ik begin je te haten hoor
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Sh!t... moet ik nog verder weg verhuizen dan?twain schreef: for meany !!!
een brug... ook dat nog.. nog even en ik begin je te haten hoor
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Tsjah, ze blijven toch om aandacht vragen!!
Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)
Mooi verhaal vincent ! Moet bij die van mij ook nog steeds nieuwe schijven en blokken maarja tijdgebrek he