Mijn 8G galant geeft nu al een paar dagen de code p1600 op de obd scanner aan. Dit moet een serial communication link circuit fault zijn.
Hierdoor zit die vast in de failsafe modus waardoor je 3e versnelling en achteruit hebt op de automaat bak.
Nou heb ik de workshopmanual gevolgd en die geeft aan dat je de bedrading moet controleren, mocht daar niks aan zijn je ecu moet vervangen en als laatst je tcu moet vervangen als dat het niet is. Persoonlijk lijkt het mij nogal gortig dat de computers ineens kapot zijn waardoor vervangen ook vrij prijzig is ondanks het wellicht geen effect heeft.
Na inspectie van de bedrading, lijkt het op eerste oog of er niks aan de hand is. Alles is schoon en nog netjes ingewikkeld in de fabrieks wikkel.
Voor de goede orde heb ik de connectoren schoongemaakt met contact cleaner maar zelfs de pinnetjes waren nog gewoon netjes schoon, geen corrosie niks.. zelfde voor de massa punten.(dit is een auto die altijd binnen heeft gestaan bij de vorige eigenaren)
De transmissie unit heb ik eens gewisseld om te kijken of dat verschil maakt, maar de code kwam net zo hardnekkig weer terug.
Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen? op de lokale mitsubishi garages hoef ik niet te rekenen daar mag ik van geluk spreken als ik in januari aan mag schuiven