8G V6-24 CvW - New Home @ Uray25

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Xenon
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: 8G V6-24 van CvW - Voorbereiden en aftellen.......

Bericht door Xenon »

Mooi verhaal en een schitterende ervaring, Cees. :yes:
En dan vergeet ik nog het een ode aan de Galant te noemen :x:

:cheer: :cheer: :cheer:

Linkie naar de video's heb je zeker (nog) niet?
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Nee Vincent, je zult nog even geduld moeten hebben. De video zal gelijk met het artikel geplaatst worden. Er is in ieder geval genoeg materiaal beschikbaar. Zowel in draaiend als stilstaand beeld. Alles ligt vast op de plaat; rijdend, stilstaand, met- en zonder bestuurder, interieur, exterieur, dashboard al rijdend, you name it. Benieuwd wat er straks gebruikt wordt voor de reportage. Ik denk zeker het V6 logo in de grill, want daar dook hij het eerst op met de fotocamera. :lol:
En vast en zeker het motorblok zelf inclusief die sticker op de zwarte afdekplaat. En natuurlijk Henny met zijn breekijzer. :yes:
Ik heb maar 1 (wazige) foto gemaakt. Het kwam er gewoon niet van........ :bump:
Hoe dan ook, volgens mij staat de Galant in een positief daglicht na deze keuring. Helemaal als je hoort dat er voor 2 dagen "Klokjes rond" 4 afspraken gemaakt waren en er 2 afgezegd zijn vanwege autopech. :(
Dan kom ik aanzetten met de 8G en roep dat ik daar gewoon een caravan achterhang in de zomervakantie. :wha:
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door Twain »

twas niet voor niets een aantal keer trekauto van het jaar ;)

super leuk cees.. laat het nog ff weten als het in de winkel ligt, ik wil hem niet missen
Awesomeness = Verveling x Talent
marksanne

Bericht door marksanne »

Gaaf! Ben erg benieuwd naar het artikel. Keep up posted! Deze wil ik niet missen!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Mooi Cees, je hebt m er goed op gezet. Ben je nog okselfris, of zullen we je even komen badderen ;) en aftoeven? En ja, zeeeer benieuwd naar het uiteindelijke verslag!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
cvw

Bericht door cvw »

Ik geef jullie een seintje als ik te horen krijg wanneer publicatie een feit is. De heren laten er, en da's een compliment waard, geen gras over groeien. Er zijn uiteindelijk 44 foto's geselecteerd en die heb ik al toegezonden gekregen. 271 mb aan beeldmateriaal. 8-) :cheer:

Bedankt voor het aanbod Menno, maar het lukt allemaal goed hoor. :lol: Ik zit te genieten van de dag en de foto's. Helemaal omdat de uitkomsten feitelijk hartstikke goed zijn. ;)

Ik doe een heel kleine greep. Hebben jullie alvast een pre-view. Sttttttt, niet verder vertellen!! :x: :D
Bijlagen
Op de brug
Op de brug
Op locatie
Op locatie
Rijdend in het bos
Rijdend in het bos
Marv46

Bericht door Marv46 »

Dat ziet er allemaal goed uit, ik ben benieuwd naar het verslag ervan. Ik zie trouwens ook al een zeer mooie bijdrage voor de volgende GF-kalender, die laatste foto is erg mooi.
[External Link Removed for Guests]
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Marv46 schreef:Ik zie trouwens ook al een zeer mooie bijdrage voor de volgende GF-kalender, die laatste foto is erg mooi.
Ohhh wat een gave foto's.
Zal wel copyright op zitten.
En ohhh wat een gave bak!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Lowlands
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 van CvW - Klokje Rond 21122012

Bericht door Lowlands »

Wauw,wat ziet die er goed uit zeg! :thx:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Twain

Bericht door Twain »

WAUW..... wat een gave foto's
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Wat een dag Cees, en wat een strakke foto's en blinken!! :thx:
Afbeelding
foks

Bericht door foks »

leuk man, best een eer als ze helemaal voor jou komen, lijkt me!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
martijn

Bericht door martijn »

Wat een leuk verhaal en wat een gave foto's Cees !!
speedy500
Provincie: Zeeland

Bericht door speedy500 »

Mooi verhaal, en gave fotos man
cvw

Bericht door cvw »

Dank voor jullie reacties. Leuk om te lezen. :) En de foto's zijn inderdaad prachtig. Ik heb er nog 41......... :D

Foks, ze zijn niet voor mij naar Apeldoorn gekomen hoor. Ik moest voor hun naar Apeldoorn. Gelukkig is dat bijna naast de deur voor mij. Klein half uurtje rijden als je rustig aan doet. ;)
Autoweek heeft voor de TüV gekozen om de keuringen uit te laten voeren. Dan kies je voor een bepaalde keuringsstandaard. En als je altijd dezelfde keurmeester hebt ben je in staat om te gaan vergelijken. TüV had een locatie in Apeldoorn - die nu afgestoten is - vandaar dat er gebruik wordt gemaakt van de faciliteiten van K***F** in A'doorn. Dat is de enige associatie tussen die twee partijen.
De uitnodiging voor Klokje Rond heb ik aan de 8G V6, jullie en alle andere Galant rijders in NL te danken. Er rijden Galants rond met een veel hogere km-stand als die van mij, maar die mensen hebben hun 8G nooit aangemeld voor de rubriek. Daarom viel mijn mailbericht direct op in de grote stapel; "Wow een Galant V6, die willen we hebben want die zie je niet veel meer!". Nick was hier heel duidelijk over. Als ik een Volvo met 6 ton op de teller had gehad was ik nooit uitgenodigd want die aanmeldingen krijgen ze wekelijks binnen.

Toch heb ik ook een beetje buikpijn over die keuring gehad hoor. Want je denkt dat je weet in welke staat je auto verkeert. Maar ik vreesde dat wat ik niet wist. Ik zat niet te wachten op grote verrassingen tijdens de keuring. Want dan had ik mij toch achter de oren moeten krabben. Wat gaat dat kosten? Is dat nog verantwoord?
Aan de andere kant weet je dan waar je aan toe bent. En dat weet ik nu. Een uur kan zo lang duren op zo'n moment. Ruim een uur zelfs. En dan moet je er ook nog rekening mee houden dat Henny geen langzame werker is. In die 60 minuten heeft hij de auto van boven naar onder, van voor naar achter, van binnen en buiten gecontroleerd en uitgeprobeerd. Meet hij alles na, zet het breekijzer tussen de wielophanging, tikt op riskante plekken van de bodemplaat op zoek naar......
en komt zelfs dingetjes tegen die ik al wist maar waarvan ik nooit verwacht had dat hij ze tijdens de keuring zou vinden.

Nu weet ik hoe de auto er voor staat op basis van de beoordeling door een keuringsinstantie. Dat was een bevestiging van mijn beeld inclusief een onderbouwing met getallen en daar ben ik heel gelukkig mee. :D

Vandaag ben ik naar Eindhoven geweest voor een paar uurtjes fun bij Traffic Control (slipcursusje, off-road en Bugster rijden) en geloof me, het waren heerlijke kilometers heen en terug. :yes:

Nog 1 foto, van het dashboard. De foto die 1 km te vroeg genomen is om een leuke km-stand op te leveren....... :lol:
Bijlagen
Galant_7.jpg
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

336622?
Snap ik niet...336633 wel...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

cvw schreef:Nog 1 foto, van het dashboard. De foto die 1 km te vroeg genomen is om een leuke km-stand op te leveren....... :lol:
He, daar zit ik nog boven, maar ik ga hem mooi niet aanmelden, dan zakt de waardering voor de Galant acuut ... :x:
Jan

Bericht door Jan »

Leuk om allemaal te lezen Cees, en je heb toch zeker wel een beetje reclame gemaakt voor dit forum?

Ben benieuwd naar de video en het artikel. De laatste foto ( in het bos) zou een hele mooie kalender foto zijn!
Afbeelding
cvw

Bericht door cvw »

Jan, het GalantFans forum is uitgebreid ter sprake geweest. Met een beetje mazzel is de sticker op de achterzijruit te zien en te lezen bij de video-opnamen. ;)
Stiekem ben ik ook een beetje gemeen, want de foto die op het forum staat is eigenlijk de minst mooie (van de set die ik heb gekregen)......... voor een kalender. :wha:
foks

Bericht door foks »

cvw schreef:[...]is eigenlijk de minst mooie (van de set die ik heb gekregen)......... voor een kalender. :wha:
Jij speelt vals! Als je een professionele fotograaf inhuurt krijg je elk wrak wel op een kalender ... :lol:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
cvw

Bericht door cvw »

foks schreef:Jij speelt vals! Als je een professionele fotograaf inhuurt krijg je elk wrak wel op een kalender ... :lol:

Dus heeft iedereen gelijke kansen......... :wha:
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

:thx: Inderdaad, neemt niet weg dat dat wrak wel ff een CvW treatment moet ondergaan ;)
Afbeelding
cvw

Re: 8G V6-24 van CvW - Klokje Rond 21122012 - De uitkomsten

Bericht door cvw »

Ik heb vandaag het TüV rapport van de keuring ontvangen. Kan me niet voorstellen dat iemand daar interesse in heeft. :wha:

Ben al bezig met de advies/reparatiepunten die in het rapport staan. Sommige dingetjes zijn zo makkelijk op te lossen en ook nog eens voor relatief weinig geld dat ik daar niet op ga bezuinigen.
marksanne

Bericht door marksanne »

Tuurlijk wel! Som 's wat van de advies/reparatiepunten op dat ze in het rapport noemen, altijd interessant en wellicht ook voor anderen een idee om te controleren/fixen!
cvw

Bericht door cvw »

Haha Mark, ik wist het. Tuurlijk plaats ik dat rapport. Wie "A" zegt moet ook "B" zeggen. Als het goed is zit de PDF met de uitkomsten van de keuring nu bij deze reactie.
Zoals ik al zei ben ik al bezig met adviezen die vermeld staan:
- 2 kleine olielekkages (echt miniem), 1x bij oliefilter, 1x kleppendekselpakking achterste 3 cylinders - motorblok ter plaatse schoon gemaakt met remmenreiniger om te kijken waar de olie vandaan komt. Op basis van de uitkomsten zaken fixen.
- Stabilisatorstang rechtsvoor en linksachter speling. Dat betekent toch dat die stangetjes aldaar vervangen moeten worden? Is tientjes werk, ga ik doen. Opvallend is wel dat de banden rechtsvoor en linksachter ook iets harder versleten zijn. Heel opvallend. Vervanging van die stangetjes verdien je dus volgens mij snel terug.
- Speling op wiellager links achter. Tsja, vroeger heeft die zogenaamde garage dat lager reeds vervangen. Naadje dat daar nu alweer speling op zit. Het lager is nog goed, maar ik ga dit voorjaar die hub vervangen. Denk dat ik die maar meebestel bij die stabilisatorstang onderdelen.
- Bijrijders stoel gaat niet voor- achteruit na verschuiven van knop. Check, klopt. Als je op het motortje onder de stoel tikt, dan doet hij het wel. Geen afkeurpunt voor APK en die stoel verzetten we nooit. Mocht ik tegen zo'n motortje aanlopen dan pak ik hem mee, maar anders geloof ik het wel. ;)
- Voorruit, steenslag. Nope, ga ik voorlopig niets aan doen. Is nog de originele voorruit lijkt het. En die is een stuk harder als zo'n ruit uit de vervangingsmarkt.
- Homokineetkoppeling aandrijfas lekt iets vet. Klopt. Dat is de binnenste hoes. Af en toe komt er iets vet uit door de aansluitingsrand tussen de hoes en de as. Is niet kapot, dus laat ik het zo. Henny gaf ook aan dat er niets verkeerd aan was, de maatvoering van de hoes is niet perfect.
- Homokineetkoppeling aandrijfas - noodreparatie. Yep, die hoes direct achter het wiel. Daar zat een dun plekje in en dat heb ik gefixed met Plasti-Dip. Zie het als een noodreparatie, maar het werkt perfect.
- Stuurhuis binnenste kogels. Heb ik gevoeld, daar zit inderdaad heel iets speling op. In de manuals kan ik alleen geen binnenste kogels vinden, het lijkt er op dat het stuurhuis dan vervangen moet worden. Voorlopig valt de speling nog ruim binnen de marges volgens Henny dus hou ik het als aandachtspunt in de gaten.
- Flexibele deel uitlaat gedeeltelijk ingeschuerd. Heeft Henny laten zien ja. Het gevlochten ijzerdraad is gedeeltelijk aan het losscheuren. Er is (nog) geen lekkage van uitlaatgassen. Dit deel van de uitlaat is al een keer gerepareerd aan het laswerk aldaar te zien. Ik weet nog niet goed wat ik daar mee aan moet.

Nou, kijken jullie maar eens naar het hele technische verhaal. Tips en aanbevelingen zijn uiteraard welkom. :yes:
Bijlagen
galant.pdf
(295.93 KiB) 220 keer gedownload
Twain

Bericht door Twain »

Cees.. blijft een erg nette lijst hoor :D

ik heb nog een vraagje over dat ingescheurde flexstuk.. enig idee hoe dat is gekomen? geschaafd aan een drempel... of moet ik me er iets heel anders bij voorstellen?
marksanne

Bericht door marksanne »

Nou Cees, de meeste punten zijn typische slijtage / ouderdomspuntjes en geen ervan al te spannend te noemen. Wat je zelf al aangeeft: als het eenvoudig & tegen beperkte investeringen is op te lossen: lekker doen, maar anders: gewoon in de gaten houden.

Ik herken de olielekkages. Op het Monster dacht ik ook de klepdekselpakking te moeten vervangen (een nieuwe ligt thuis ook klaar), maar bij nadere inspectie bleek het (vooral?) de rubber afdichtring van de olievuldop te zijn die fors gescheurd was. Easy fix in mijn geval dus :) Maar... de tijd zal het leren of dat ook echt het enige is. Nu is die achterste cylinderrij natuurlijk net iets minder lekker bereikbaar, maar volgens mij heb je intussen al een paar keer daar de boel opengegooid, dus echt een verrassing of een moeielijke klus is het natuurlijk niet.

Wat me in het rapport opvalt is 2% watergehalte in de remvloeistof. Dat lijkt heel weinig, maar wat mij bijstaat is dat het kookpunt al bij geringe percentages met vele tientallen graden afneemt! De andere kant van zo'n verhaal is natuurlijk dat je bij normaal gebruik zelden tot nooit maximale (kookpunt) temperaturen bereikt, maar ik moest wel denken aan je sleurhut-hobby en zeker in de heuvels/bergen dan kan je toch vrij gemakkelijk vreselijk hoge temperaturen hebben! En dan kan het verschil tussen nog prima werkende remmen en slecht werkende remmen (door de vloeistof!) een groot verschil maken! Ik gebruik intussen al jaren uitsluitend ATE Super Blue. Naast dat het een hoger kookpunt heeft is het makkelijk in gebruik door de blauwe kleur (nou okee, da's ook alleen de eerste keer zo eigenlijk). Maar ik ben er zeer enthousiast over!
Thom

Bericht door Thom »

Er zitten wel degelijk binnenste stuurkogels op je auto hoor.

Die zitten tussen je buitenste stuurkogels en je stuurhuis in. Kosten c.a. €50 per stuk bij de dealer.
Heb de mijne vorige maand vervangen. 30 min werk als je een brug tot beschikking hebt.

Alleen zul je wel een oude steeksleutel (27 uit mijn hoofd) over de helft moeten slijpen omdat je anders niet genoeg ruimte hebt om de kogels los te draaien.
cvw

Bericht door cvw »

@Thom: Mooi. Goed om te weten. Liever een paar kogels vervangen als een stuurhuis. :) Kosten zijn te overzien op deze manier.

@Twain: Ik heb geen idee hoe dat flexdeel aan het scheuren is geraakt. En ook niet hoe lang het al zo is. Check de foto die ik bijgevoegd heb. Het gaas laat gewoon los/breekt af van de ijzeren rand. Voor een deel. Het is in ieder geval geen schaafplek o.i.d. Als ik die vervangingsstukken zie zou je verwachten dat je direct een lekke uitlaat hebt, maar dat is niet het geval. Het lijkt wel of er een binnenpijp in zit. Eerst maar eens kijken of dat gaas verder los gaat laten. Daarna beslis ik wel wanneer en hoe ik dit aan ga pakken.

@Marksanne: Ah, de vuldop. Ja, die heb ik ook al onderhanden gehad. Schoongemaakt en die randen van de kleppendeksel iets recht gebogen waardoor de dop beter klemt. De rubber afdichtring is nog helemaal in orde. Nu lekt er nog heel af een toe een klein druppie olie langs.
Ik ga nu kijken waar de olie op mijn blok vandaan komt. Het blok is schoon, de analyse fase is begonnen. :lol:
Maar stel je er niet teveel van voor hoor. Het motorblok is iets vettig op die plek bij de achterste cylinderrij. Het is zo weinig dat er niet eens oliedruppels onder de auto tevoorschijn komen. De olie in de buurt van het oliefilter kan zelfs nog een restant zijn van het olie verversen. Ik heb het toen schoongemaakt maar je kunt er verdomd lastig bij. En het is bijna onmogelijk om het schoon en droog te houden bij het vervangen van het filter. :no: Maar goed, nu is alle olietroep aldaar opgeruimd dus ga ik kijken of er opnieuw olie tevoorschijn komt. Ook van deze "lekkage" vindt je geen oliedruppels onder de auto terug.
De remvloeistof heb ik voor de Klokje Rond keuring laten controleren. Het viel mij op dat er verschillende meetapparatuur gebruikt wordt met in beide gevallen een verschillende interpretatie van de resultaten. Waar het ene apparaat 2% vocht in de remvloeistof nog akkoord vindt en dus een groen lampje weergeeft, geeft het andere apparaat een geel lampje weer en zegt dat het nog net kan. Volgens Henny was deze status uniek in de historie van Klokje Rond; Nog nooit meegemaakt.
Hoe dan ook, ik ga de vloeistof vervangen. Bedankt voor de tip voor ATE Super Blue. Die ga ik scoren. :yes:
Want inderdaad wil je in de bergen, met een sleurhut aan de trekhaak, geen problemen met remmen krijgen. Ook zonder sleurhut trouwens niet want ook in dat geval krijgen de remmen veel meer te verwerken als ze ooit in NL voor hun kiezen krijgen.
Bijlagen
flexdeel.jpg
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Dat is een lijstje waar je trots op mag zijn Cees!! En dat flexstuk zou ik zo lekker laten totdat ie echt scheurt en dan verder kijken!! En als ie lekt dan hoor je dat wel hoor :yes: 8-)
Afbeelding
marksanne

Bericht door marksanne »

Thom schreef:Er zitten wel degelijk binnenste stuurkogels op je auto hoor.

Die zitten tussen je buitenste stuurkogels en je stuurhuis in. Kosten c.a. €50 per stuk bij de dealer.
Heb de mijne vorige maand vervangen. 30 min werk als je een brug tot beschikking hebt.

Alleen zul je wel een oude steeksleutel (27 uit mijn hoofd) over de helft moeten slijpen omdat je anders niet genoeg ruimte hebt om de kogels los te draaien.
Welk onderdeel(en) zou dat dan precies zijn Thom?
Ik kom er niet precies uit (n00b dat ik ben natuurlijk).
8g-lhd-steeringrack.jpg
MD-Performance
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD-Performance »

Eyy Cees lees nu net even dit verhaal helemaal TOP !!!!!! En dat voor een auto met dik 3 ton er op. Misschien als de evo klaar is ook maar een mailtje sturen :D met 284.000 km op de klok :D

En tsja wiellager speling hebben ze meestal wel eens met een hogere km stand. Mag ook vrij fors zijn met een apk. Stab stangetjes idem dito kan wat klapperen als ze maar vast zitten. Dacht dat die stangetjes rond de 60 euro waren per stuk. Meestal moet je ze wel afslijpen zitten meestal enorm vast geroest.
Het rubber zal wel enorm zijn uitgedroogd bij de achterste cilinder rij die wordt meestal niet vervangen. Maar mijn advies is als je ze gaat vervangen ook de afdicht pakkingen meenemen waarmee de bougieschagten worden afgedicht. En het rubber moet ook lekker soepel zijn van de oliedop anders bijft die lekken.

Remvloeistof bij de 2 % is bij ons al advies en bij 3% vervangen.

@ Mark eigenlijk zou je het moeten weten hebben we volgens mij bij de vr2 dacht ik ook vervangen toen bij die spuiter toen der tijd :D)
Maar het bedraagd onderdeel met part no 47342 en je moet de borg de 46284D ook mee bestellen. Je hoeft er geen speciaal gereedschap voor te hebben maar is een lager trekker wel erg makkelijk om de borg te borgen. Lekker woord spelling :D.

Daarna moet de auto wel opnieuw uitgelijnd worden.

Gr. remco
cvw

Bericht door cvw »

Zo, het is lang geleden dat ik hem zo hoog heb gehad. Haha, ga je schamen. Ik zag het wel hoor, wat je dacht. :lol: Maar ik heb het over de Galant. :wha:

Krik eronder, gezekerd met assteunen en daarna op de rug onder de auto om te zoeken naar de oliesporen en de herkomst daarvan. Gelijk flexibele deel van de uitlaat verder bekeken en die hoes en het vet dat daaruit kwam gechecked.
De olie is vrij simpel. De plek bij het oliefilter is schoon gebleven. Ik heb het filter heel iets strakker gedraaid een week geleden en alles daaromheen schoongemaakt. En het is schoon gebleven.
De plek achterop het motorblok wordt veroorzaakt door het kleppendekselpakking van de achterste cylinderrry. Er komt een minimale hoeveelheid olie langs die pakking naar buiten. En het is echt een heel klein beetje. Met een beetje friemelen en freubelen kun je de achterste 3 boutjes van het klependeksel bereiken. 1 boutje zat redelijk los, de andere 2 heb ik een klein tikje vastergedraaid. Grote kans dat ik de lekkage hiermee opgelost heb. Als ik de volgende keer de bougies vervang neem ik gelijk de 2 kleppendeksel pakkingen en de afdicht ringen van de bougieschachten mee. Tenzij de lekkage doorzet en erger wordt, dan pak ik die klus eerder aan.

Het vet uit die hoes is ook niet van de laatste tijd. Dat is al op een veel eerder moment naar buiten gekomen want de restjes die ik daarvan terugvindt zijn vervuild met wegvuil. Ik weet nu (waarschijnlijk) ook wanneer dat is geweest, want tijdens een rit in de zomervakantie met de caravan aan de haak heb ik gezien dat er iets aan vettige troep onder het motorblok uit was gekomen. Is daarna niet meer voorgekomen. Logisch op zich, want na een ritje met die sleurhut is alles onder de motorkap goed op temperatuur en dus is het vet in een hoes die achter het motorblok hangt lekker dun en misschien wel vloeibaar.

Het flexibele uitlaatdeel hangt er ook al een tijdje zo bij als nu. Zo lijkt het tenminste want er zitten nergens schone draadjes die wijzen op recente breukjes in dat gaaswerk. De breuk loopt ook niet over de helft van het gaaswerk maar hoogstens over een kwart. Ik ga het in de gaten houden, maar doe er nu nog niets aan.
Gelijk nog maar eens gevoeld hoe groot de speling op die stuurstang nu is. Tsja, het is zoooo minimaal. Ik noteer hem. Hou ik ook in de gaten en ik denk dat ik hem volgend jaar bij de APK of zo laat vervangen/in orde maken.

Ik ga op korte termijn met die stabilisatorstangetjes aan de gang. Vervangen die dingen. Ik was al een tijdje op zoek naar de veroorzaker van het "klapperen" dat ik op een slecht wegdek soms hoor. Ik verdacht de uitlaat maar kon daar niets aan vinden. Als je nu weet dat die stangetjes speling hebben en je luistert goed.......... dan komt die "herrie" gewoon bij die stabilisatorstang(en) vandaan. Ik heb gelijk gekeken hoe ze er uit zien omdat Remco aan gaf dat ze nogal eens vastgeroest zitten. Mwah, ziet er goed uit. Geen extreme roest, nette schroefdraad. Denk dat dit wel gaat lukken. Ik speel wel met het idee om gelijk alle stangetjes te vervangen. 4 stuks dus.
cvw

Bericht door cvw »

Vandaag de bestellingen gedaan:

- 4 stabilisatorstangetjes
- 1 hub met lager
- Blauwe remvloeistof :yum:

Volgens mij gaat dit goedkomen. :yum:
Bijlagen
53044519___tecdoc.jpg
MI-2981___tecdoc.jpg
J4715040___tecdoc.jpg
ATE_Super_Blue_D_4d5c07755a543.jpg
ATE_Super_Blue_D_4d5c07755a543.jpg (6.85 KiB) 3744 keer bekeken
marksanne

Bericht door marksanne »

Die 2e komt me zoooo bekend voor :) (van de week nog in m'n handen gehad bij het monster).
Boed

Bericht door Boed »

gekke vraag cvw maar wat was de prijs van de onderdeeltjes???
cvw

Bericht door cvw »

Neuh hoor, is geen gekke vraag. :)

Geen originele onderdelen, wat dit betreft maak ik een bewuste keuze.

- Hub zoals afgebeeld € 96,81
- Stangetjes kosten voor de achteras (klein) € 14,61 en vooras (groot) € 13,21 per stuk.
Komt nog wel € 9,90 verzendkosten bij.

De remvloeistof komt bij onze mannen uit Hoofddorp vandaan. ;)
Boed

Bericht door Boed »

okay toppie!!! moet zelf misschien ook stabie-stangetjes vernieuwen vandaar. Maar super bedankt.
cvw

Bericht door cvw »

Vanmiddag is de Galant in de adelstand verheven. Er stroomt nu blauw (rem)bloed door de aderen. :D
Nou ja, stroomt........... :wha: Er zit blauw bloed in de remaderen. Als het zou stromen dan was er iets goed mis.

Jullie snappen hem wel. Vanmiddag heb ik de remvloeistof vervangen. Alle leidingen zijn goed doorgespoeld en het is allemaal vers. ATE Super Blue zit er in!! :yes:
Een lekker gevoel dat het er weer even tegen kan, en het rempedaal voelt net een tikkie harder aan.
cvw

Re: 8G V6-24 van CvW - Klokje Rond 21122012 - Onderdelen bin

Bericht door cvw »

De bestelde onderdelen zijn vandaag afgeleverd. Ik kan aan de slag! :cheer: In het doosje zit trouwens een complete hub, niet alleen een lager.
En dit is nog niet eens alles dat ik vandaag binnen heb gekregen; Lang leve dit forum en al zijn deelnemers. Kom ik nog op terug, dit laatste. Eerst die hele handel aan de onderkant van de auto installeren. :D
Bijlagen
09012013425.jpg
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”