Deurpanelen verwijderen

Voor info en vragen over styling van je 8G!
Plaats reactie
Theo
Provincie: Noord-Holland

Deurpanelen verwijderen

Bericht door Theo »

Waar moet ik allemaal op letten als ik de voorste deurpanelen van mijn station los wil maken?
Tips, trucs, foefjes, doe het zelf handleidingen, allemaal welkom.

Ik wil effe naar de speakers kijken en de panelen graag heel houden namelijk :yes:
KissMyExhaust
Provincie: Flevoland

Re: Deurpanelen verwijderen

Bericht door KissMyExhaust »

Laat ik dit nou net ook nodig hebben! Goed bezig Theo :P
Afbeelding
speedy500
Provincie: Zeeland

Bericht door speedy500 »

Ongeveer onder de zijspiegel een dopje met schroefje (openklikken met klein schroevendraaiertje, en dan kruiskopschroef)
Nog een zelfde zit aan de rand van je deurpaneel, buitenzijde
Dan moet je het schroefje achter de deurhendel loshalen, en het plastic kuipje verwijderen (hendel blijft zitten)
Deurgreep in het paneel ook loshalen (plaatje eruit, schroef eruit, en dan de hele greep eruit halen, bij bestuurdersdeur/deur met elec raam dus ook het stekkertje van de raamschakelaar loshalen)
Daarna is t kwestie van rondom het deurpaneel lostrekken en eraf pakken (zit rondom met plastic klik-pinnetje).

Bij de voordeuren wel beste ff het driehoekje bij je zijspiegel eruit klikken, en met 2 moertjes het plastic omhulsel dat blijft zitten weg halen, dan kun je dat niet beschadigen met deurpaneel eraf te pakken (scheelt ook wat prutswerk met deurpaneel terug erop zetten)
Stelt eigenlijk niks voor als je zo bekijkt

Oh, met deuren zonder elec raam, dus een zwengel moet je de zwengel er dus afhalen, zit een veertje achter, ff met een doek of schroevendraaien op de punten omhoogdrukken, en zien dat het veertje niet wegschiet en dan pak je hem eraf
TPA
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door TPA »

speedy500 schreef: (Bewerkt door TPA) Ongeveer onder de zijspiegel een dopje met schroefje (openklikken met klein schroevendraaiertje, en dan kruiskopschroef)
Schroef 1 paneel.jpg
Nog twee zelfde zit aan de rand van je deurpaneel, buitenzijde
Schroef 2 en 3.jpg
Dan moet je het schroefje achter de deurhendel loshalen, en het plastic kuipje verwijderen (hendel blijft zitten)
schroef deurklink.jpg
Deurgreep in het paneel ook loshalen (plaatje eruit, schroef eruit, en dan de hele greep eruit halen, bij bestuurdersdeur/deur met elec raam dus ook het stekkertje van de raamschakelaar loshalen)

Kapje van portierlicht van de deur afhalen, stekker draaien en lampje wegduwen
Portierlicht.jpg
Daarna is t kwestie van rondom het deurpaneel lostrekken en eraf pakken (zit rondom met plastic klik-pinnetje).

Bij de voordeuren wel beste ff het driehoekje bij je zijspiegel eruit klikken, en met 2 moertjes het plastic omhulsel dat blijft zitten weg halen, dan kun je dat niet beschadigen met deurpaneel eraf te pakken (scheelt ook wat prutswerk met deurpaneel terug erop zetten)
Stelt eigenlijk niks voor als je zo bekijkt
Tweeter bevesteging.jpg
Oh, met deuren zonder elec raam, dus een zwengel moet je de zwengel er dus afhalen, zit een veertje achter, ff met een doek of schroevendraaien op de punten omhoogdrukken, en zien dat het veertje niet wegschiet en dan pak je hem eraf
Heb wat pics erbij gedaan om het nog wat duidelijker te maken.
Laatst gewijzigd door TPA op 10 mei 2013, 22:00, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA

Bericht door TPA »

De linkerkant is zoals te zien probleemloos gegaan, alleen bij het rechter paneel krijg ik de raambediening er niet uit. Ook heb ik een gedeelte gesloopt :S Krijg hem niet verder dan dit:
Verwijderen 2.jpg
Iemand de gouden tip om hem eraf te krijgen?
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door Twain »

waarom haal je dat er af dan?... daar zit het deurpaneel helemaal niet mee vast... je hoeft alleen maar de schroeven los te maken.. onderin los trekken.. en dan naar boven drukken.. stekkertjes los... en klaar is twain.. het kapje van de tweeter is zelfs een optie.. (al is het wel makkelijker terug plaatsen).. maar voor het verwijderen kan ook dat gewoon blijven zitten
Awesomeness = Verveling x Talent
TPA

Bericht door TPA »

Aan de linkerkant klikt de raambediening gewoon los alsof het gewoon zo bedoelt is. Plaatje daarvan maar verwijderd. Als links op manier A gaat dan leek mij manier A ook voor rechts te gelden. Bedankt voor de tip, kijk ik binnenkort of het nu wel lukt.
BMW e46 328
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Styling (interieur & exterieur)”