Ik had 'm al een aantal keer ontmoet bij Leen de Bodt (aka LeenAPK) hier in Gouda en een dag voor ik op vakantie ging kreeg ik een belletje van Leen of ik wat kon meedenken bij een probleem met die auto. Van het een kwam het ander en uiteindelijk had de vorige eigenaar, hoewel automonteur geweest, op dit moment geen tijd om in z'n geliefde Galant te steken, aangezien hij midden in een verbouwing van zijn nieuwe huis zit en nog een stationwagen heeft.
Anyways, er zit een probleempje in de motor. Het olielampje is een paar keer aangegaan en hij verdenkt zelf lagerschade. Er is in het korte ritje dat ik ermee maakte niet direct iets van te horen of zien, maar ik denk dat ik er een vers blok inlepel.
Daarbij wat cosmetische verbeteringen aanbrengen (zilveren sideskirts ipv zwarte), een ander zijschermpje linksvoor en ik denk ook aan zo'n lekker Legnum spoilertje achterop. Er zit een Koni (rood) schokbrekersetje met verlagingssetje onder (3-4cm gezakt denk ik) en een dubbele set wielen, waaronder een leuke set 16"-ers. Verder is de auto eigenlijk behoorlijk netjes en strak. Het mechanische onderhoud is goed gedaan, naast vele 'gewone' zaken is er bv vorig jaar een nieuwe versnellingsbak, koppeling, drukgroep, enz ingehangen.
Met wat tijd en liefde moet dit weer een trotse Galant worden, en dan maar 'ns kijken wie zo'n ding wil hebben, want eigenlijk heb ik zelf niet zoveel belang bij.
Plaatjes komen later!
Recent gedaan:
- distributie
- remleidingen achterzijde (van voor naar achteren)
- nieuwe koppeling en drukgroep
- nieuwe versnellingsbak
- nieuwe pomp voor de Vialle LPG installatie (ringtank in reservewielruimte)
- nieuwe rubbers bij de LPG injectoren
Opties (standaard danwel nabouw):
- electrische ramen voorzijde
- cruise control
- xenon
- airco
- stoffen interieur
- electrisch bedienbare buitenspiegels
- meegespoten sideskirts
- meegespoten eindstukjes wielkast achter
- koni (rood) schokbrekers rondom
- verlagingsveren (3-4 cm)