Vorig jaar heb ik de wielkastrand rechtsachter (en ook linksachter) bijgewerkt. De lak die ik daarbij gebruikte bleek helaas nogal af te wijken qua kleur. Ik ben er toen al mee bezig geweest zoals je ook nog na kunt lezen in dit topic: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=14 omdat het geheel rechtsachter niet naar mijn zin was.

Ook 2 maanden geleden ben ik nog met die rechterachterkant bezig geweest. Bij Verf24.nl had ik een nieuwe spuitbus A71 besteld die qua kleur heel goed overeenkwam met de rest van de grijze lak op mijn Galant. Joepie!! En toch was ik niet tevreden...............
Eigenlijk had ik er gewoon met mijn tengels af moeten blijven en gewoon moeten accepteren dat het rechterachterscherm iets minder glans heeft, maar ja........ (dat zit niet in de aard van het beestje
Tijd voor rigoureuze actie dus. Naar de schadehersteller. Wat kost het om dat scherm te spuiten?
Ik heb dus nat schuurpapier gehaald met een aantal verschillende korrels: 400, 800, 1000, 1500 en 2000. En ben aan de klus begonnen.

Feitelijk "pel" ik de laklagen die ik op de "originele" laklaag heb aangebracht er weer af. Op dit moment met korrel 400 voor het verwijderen van alle lagen behalve de laatste laag. Die laag pak ik aan met korrel 800 waarna ik "terug bij af" ben. Alles wordt nat geschuurd. Plan is om die originele laklaag na te schuren met korrel 1000, 1500 en tenslotte 2000. Daarna ga ik met de rotary en excenter aan de gang om glans en kleur weer terug te krijgen op de lak.
Een illusie? Nou, niet helemaal. Ik heb dit menu al op de bovenrand van het achterscherm uitgeprobeerd en daar lukte het. Als het allemaal lukt dan hoef ik vervolgens alleen de rand nog over te spuiten in kleur.
Gaat het mis, dan is het scherm perfect voorbereid voor een nieuwe en verse laklaag. Alle oude troep is er dan af en reken maar dat die onderlaag dan glad geschuurd is.
De werkzaamheden zijn "on-going". Updates zal ik met regelmaat proberen te plaatsen met het bijbehorende fotomateriaal.
Laat de speculaties maar op gang komen. Gaat dit slagen?