Witte GTi

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Plaats reactie
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Motor

- Standaard 4g63 n/a
- Complete koprevisie

Optisch
- OEM optionele voorbumper
- OEM koplampsproeiers nagemonteerd
- OEM NZ chrome deurgrepen exterieur
- galant 6g AMG stuurwiel
- galant 6g AMG houten opzet deurpanelen
- OEM witte achterlichtunits
- OEM Jpn verlichting contactslot
-


Audio
- Pioneer hd1bt headunit.
- Focal composetje voorin


Onderstel/ophanging/performance
- Eibach verlagingsveren
- KYB AGX hardheid verstelbare schokbrekers voor + achteras
- GAB veerpootbrug voorzijde
- Cusco Veerpootbrug achterzijde
- Whiteline stabilisatorstangetjes voorzijde
- Gevlochten SS slang koppelingscylinder
- Aanpasbare benzinedruk regelaar

Iedereen die mij nog van voorheen kent, kent mijn vorige auto's ook nog wel. Mijn allereerste auto was een witte 6G GTi van 1989. Yep, 1 van de eerste. Dus met de stalen bumpers voor en achter, en enkel de bekende lip onder de voorbumper om hem echt te laten 'opvallen'. Ik kocht de auto met ontelbare gebreken, en heb er een klein vermogen in gestoken. Tussentijds een nog groter vermogen aan speciale opties. Koplampsproeiers, originele windvangers, zeldzaam 3e remlicht in de bekende 'broodplank' spoiler, you name it. Maar ook een hoop andere opties, zeldzamere, passeerden. Automatisch dimmende binnenspiegel. Verlichting rondom het contactslot. AMG stuur. AMG hout op de deurpanelen. GAB veerpootbrug voor, Cusco veerpootbrug achter. En toen kwam er een zwarte GTi bij (ex MS), en een groene 8G, en uiteindelijk bleek de zwarte GTi carrosseriematig erg ver heen te zijn helaas. De mensen die langer op dit forum zijn kunnen zich wellicht nog herinneren dat ik de zwarte GTi verkocht; en vervolgens door een forummember (ik geloof Jac/ghino) getipt werd dat de zwarte weer te koop stond. Bleek dat ze 2,5 ton van de teller teruggedraaid hadden en de auto weer wilden verkopen. Hoop contact gehad, en gemeld dat ze die fraudeleuze handelingen gedaan hadden terwijl dat ding nog op mijn naam stond(yep, auto was belgië export en ik zou de week erna de kentekens als export gaan ingeven), en de boel bij de politie gemeld. Vervolgens kreeg ik een stormvloed aan mails, dat ik de boel bij de politie moest intrekken en dat ze de auto niet meer zouden verkopen. Als finale kreeg ik een foto van de zwarte met een grijper in het dak. Slecht einde ervoor, maar gelukkig werd er wel niemand mee opgelicht. De groene 8G 2.0 GLXi bleek niet mijn ding qua opties en vermogen dus bleef niet langer dan een 5 maanden. Sinds de verkoop van de groene 8g rijd ik dagelijks in een Omega 2.5 v6 Irmscher (een echte Irmscher, dus met compleet onderstel, styling en motorische tuning), en reed mijn witte GTi geen meter meer. Hoofdzakelijk door een defecte voorpijp , flexibel stuk was stuk en de pijp te slecht om te lassen. Auto was technisch enorm goed, homokineten, hoop sensoren, hoezen, remmen, voorruit, A stijlen gelast en gespoten, een verbrandde uitlaatklep en gevolgmatig een complete koprevisie; en belandde uiteindelijk opzij door een defecte voorpijp die hier nergens te verkrijgen bleek.

Uiteindelijk na een half jaar wel nog een spiksplinternieuwe voorpijp gekocht uit Japan via MD performance. Maar toch bleef de GTi staan. Tussentijds een paar pogingen gedaan om eraan te beginnen, maar nooit verder gekomen. De aankoop van een huis waarvan ik enkel de 4 muren en het dak liet staan, draagde financieel en tijdsmatig niet echt bij aan de beschikbare tijd en geld om er alsnog aan te beginnen. Nu het huis ver gevorderd is, begon het toch weer erg te kriebelen. Exact de reden waarom ik hem in de tussentijd nooit kon verkopen; heb er toch nog veel te veel plezier in. Plus dat een 6G GTi onderhand toch een behoorlijk zeldzame auto aan het worden is. Uiteindelijk kocht ik een dikke week geleden dus weer een 6G erbij, de GTi 4wd-4ws met een 4g63T blok.


Kleine inleiding, de mensen die deze auto niet kennen kunnen er op dit forum of op het oude gegarandeerd nog enorm veel informatie over vinden.

Ben dus nu enorm bezig om een hoop onderdelen te kopen/verzamelen om de GTi technisch te upgraden en weer in een nieuwstaat te krijgen. Voorop zijn Vr4 remklauwen gekomen. T.o.v. de normale GTi klauwen zijn deze 2zuigerig , en in combinatie met Goodridge gevlochten remleidingen gaan de remprestaties flink omhoog. Aanschaf van brembo max gegroefde schijven voor en achter staan ook nog op de lijst. Rondom gaan de oude, originele(!!), schokbrekers die er 2 ton op hebben plaats maken voor hetzelfde merk(KYB), echter voor in hardheid verstelbare versies hiervan. Heel mooi, met een simpel verstelwieltje erop. Topkwaliteit, en hetzelfde merk als er origineel ook al op hoorde. De veren die erbij komen zijn verlagingsveren van Eibach. Verder zijn er nieuwe OEM stof/ankerplaten aangeschaft, whiteline stabilisatorstangetjes, whiteline stabilisator, gevlochten slang naar koppelingscylinder, een spiksplinternieuwe OEM motoroliekoeler, en nog een hoop meer. Hieronder al wat foto's.
Bijlagen
IMAG2239.jpg
IMAG2211.jpg
IMAG2213.jpg
IMAG2348.jpg
IMAG2349.jpg
IMAG2355.jpg
IMAG2358.jpg
IMAG2350.jpg
Laatst gewijzigd door Galant-gti-2.0 op 12 aug 2015, 00:44, 3 keer totaal gewijzigd.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door marksanne »

Mooi werk Dennis! Als je wat van de upgrades op de auto(s) hebt zitten, post dan ook wat verse plaatjes van de auto's!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Rechtsvoor was er helaas enorm veel roestvorming bij en onder de accubak. Dus de boel opgeschuurd, roestomvormer eroverheen en opnieuw opgespoten. Op enorm veel plekken geweest, maar nergens konden ze de lak die onder de kap in zit 100 procent mengen. Het is overigens ook een erg rare kleur/tint die onder de kap zit. Het is niet zomaar een matte versie van wit, maar echt een aparte tint. Deze kleur past ook veel beter bij de carrosserie en geeft het onder de kap een veel frissere look. Dus onder de kap zal hij volledig gespoten gaan worden met deze kleur.
Bijlagen
IMAG2231.jpg
IMAG2253.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Het kleppendeksel was al jaren een doorn in mijn oog. Slechte, niet originele tint en over de rotzooi die erop zat heen gespoten. Dus nu maar opnieuw gespoten. De letters worden ook nog opnieuw voorzien van de rode kleur, zoals dat origineel ook was. Kleppendeksel ligt er in de foto gewoon los op; puur voor de foto.
Bijlagen
IMAG2164.jpg
IMAG2249.jpg
IMAG2263.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Witte GTi

Bericht door Lowlands »

Wow!Dat is heel wat beter!Maar dan blijkt de rest van de motor weer zo ontzettend vies.. :uhu:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door Twain »

wow dat ziet er netjes uit

welke roestomvormer gebruik je, en heb je er al langer ervaring mee?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door foks »

nou, dat zijn geen halve maatregelen. Berg nieuwe onderdelen.
Leuk weer wat van je te vernemen!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door m4v3r1ck »

Wow hij ziet er echt mooi schoon uit!
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

En ook bij de witte wat kleine updates, en vanavond de rubberen slang van de koppelingsleiding naar de koppelingscylinder vervangen voor een gevlochten exemplaar. Tevens de vloeistof erin vervangen en ontlucht. Wat een enorm verschil...
Bijlagen
Van tevoren
Van tevoren
En vervangen voor een gevlochten exemplaar
En vervangen voor een gevlochten exemplaar
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door marksanne »

Wat chique zeg! De vraag is natuurlijk nu: wat maakte het grote verschil? Het ontluchten, de verse vloeistof of de gevlochten leiding? De combi is natuurlijk perfect, maar hoeveel zou die leiding echt schelen?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Stabilisatorstangetjes vooraan vervangen voor betere whiteline exemplaren.
Bijlagen
IMAG2519.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Witte GTi

Bericht door KNOEI 8G »

Nice, lekker bezig!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door SisterOfMercy »

marksanne schreef:De combi is natuurlijk perfect, maar hoeveel zou die leiding echt schelen?
Inmiddels een hoop, met een leiding van 25 jaar oud... toch?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Nog een mooi origineel 'alarm' kunnen scoren voor de witte. Zal het praktisch veel nut hebben? Nope. Maar het is gewoon weer een leuke, originele 6g optie die erbij komt op de witte :)
Bijlagen
$_3.JPG
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Witte GTi

Bericht door Uray25 »

Waar heb je die nou weer gescoord, lol...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door marksanne »

25 jaar na dato even een NOS alarm scoren...! Gaaf!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

En zelfs de originele Mitsubishi alarm stickers voor op zijruiten, en 6g specifieke kabelboom. :D
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door Twain »

super vet :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door foks »

ik sta elke weer versteld van de onderdelen die je uit de krochten, vulkaanbodems en koelwaterbassins van lang verstofte,vergeten, en dichtgemetselde magazijnen weet te halen :shock:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

foks schreef:ik sta elke weer versteld van de onderdelen die je uit de krochten, vulkaanbodems en koelwaterbassins van lang verstofte,vergeten, en dichtgemetselde magazijnen weet te halen :shock:

:wha: :wha: :wha: :wha: :wha: :wha: :wha: :wha:


Lol. Kwestie van veel zoeken, en veel goed (en vooral betrouwbare) contacten hebben compleet over deze gehele aardbol. :yes:
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Witte GTi

Bericht door mitsu-galant »

Zeer uniek te noemen
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Witte GTi

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Nog wat oude foto's gevonden :)
Foto's dateren van toen ik de auto nog net niet gekocht had; omstreeks midden 2007 dus.
Bijlagen
Afbeelding 818.jpg
Afbeelding 819.jpg
Afbeelding 820.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Witte GTi

Bericht door marksanne »

leuk Dennis! ik heb vast ook nog een hele collectie foto's van dit juweel, als ik er van de week wat tegenkom post ik ze!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(6G) Projecten”