Probleem gas/ choke
Probleem gas/ choke
Hallo,
Het volgende doet zich vandaag voor met mijn 2.0 glsi
Motor draait stationair echter gaat vanzelf naar 2000 toeren en terug en dit herhalend dus eigenlijk net een klein kabourtje wat gas geeft.. iemand dit eerder meegemaakt ? en zo ja wat is het probleem, liever nog de oplossing
Het volgende doet zich vandaag voor met mijn 2.0 glsi
Motor draait stationair echter gaat vanzelf naar 2000 toeren en terug en dit herhalend dus eigenlijk net een klein kabourtje wat gas geeft.. iemand dit eerder meegemaakt ? en zo ja wat is het probleem, liever nog de oplossing
Re: Probleem gas/ choke
Kan valse lucht zijn. Een loszittende slang ergens na de LMM in het luchttraject.
Heb dat meegemaakt na het vervangen van de bougies van de V6. Pakking zat scheef en er kwam extra zuurstof bij het brandstofmengsel. Dat gaf hetzelfde effect.
Heb dat meegemaakt na het vervangen van de bougies van de V6. Pakking zat scheef en er kwam extra zuurstof bij het brandstofmengsel. Dat gaf hetzelfde effect.
Re: Probleem gas/ choke
Stappenmotor Gasklep, of anders de LMM...
Re: Probleem gas/ choke
En wat betekent dan LMM?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Probleem gas/ choke
Lucht Massa Meter.
Re: Probleem gas/ choke
Is dit een kostbaar probleem?
Re: Probleem gas/ choke
Als je zelf het probleem kan vinden kost het niks
Re: Probleem gas/ choke
Ok dan de volgende vraag... hoe stel ik dat probleem dan vast?
Re: Probleem gas/ choke
Die heb ik nog wel,alleen voor een 1,8,weet niet of dat veel verschil maakt.Ik heb toen een tweedehands er in gezet,en die was de goedkoopste en kostte 35 euro.Bij mij maakte het geen verschil,want later bleek dat het de ontsteking was..
Zit gewoon in een stuk buis,dus jouw buis er uit en mijn buis er in,doe je in nog geen twee minuten.
Zit gewoon in een stuk buis,dus jouw buis er uit en mijn buis er in,doe je in nog geen twee minuten.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Probleem gas/ choke
Goedenavond allemaal,
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 7G 1.8 GLI. Soms (bij warme motor) loopt de auto erg onregelmatig stationair; het "pulserende" toerental varieert dan tussen de 800 en 2000 toeren. Waar kan de ERG en/of de luchtmassameter van mijn auto vinden? In het inlaatspruitstuk? Heeft iemand een plaatje?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Fijn weekend.
Grtz
Rob
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 7G 1.8 GLI. Soms (bij warme motor) loopt de auto erg onregelmatig stationair; het "pulserende" toerental varieert dan tussen de 800 en 2000 toeren. Waar kan de ERG en/of de luchtmassameter van mijn auto vinden? In het inlaatspruitstuk? Heeft iemand een plaatje?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Fijn weekend.
Grtz
Rob
Re: Probleem gas/ choke
hoi de stappenmotor en AFS zitten bij B en E , zo te zien.
zie overzicht en ook de detail pagina's bijgevoegd.
stappenmotor kun je zelf testen en meten. (IAC pagina's)
de AFS kun je zelf bijna niet meten, zo te zien een pulssignaal op pin 3 .... wat bij de ECU aankomt op pin 70 met een waarde tussen 2.2v en 3.2v (gemiddeld denk ik dan)
oh ik zie dat ik in omgekeerde volgorde heb geupload. onderaan beginnen dus
is voor de 2.0 motor maar de 1.8 is exact hetzelfde denk ik.
zie overzicht en ook de detail pagina's bijgevoegd.
stappenmotor kun je zelf testen en meten. (IAC pagina's)
de AFS kun je zelf bijna niet meten, zo te zien een pulssignaal op pin 3 .... wat bij de ECU aankomt op pin 70 met een waarde tussen 2.2v en 3.2v (gemiddeld denk ik dan)
oh ik zie dat ik in omgekeerde volgorde heb geupload. onderaan beginnen dus
is voor de 2.0 motor maar de 1.8 is exact hetzelfde denk ik.
- Bijlagen
-
- 7g_iac_check2.pdf
- (288.51 KiB) 136 keer gedownload
-
- 7g_iac_check.pdf
- (354.74 KiB) 103 keer gedownload
-
- 7g_ecu_pinout5.pdf
- (286.3 KiB) 80 keer gedownload
-
- 7g_ecu_pinout4.pdf
- (304.87 KiB) 72 keer gedownload
-
- 7g_ecu_pinout3.pdf
- (231.83 KiB) 86 keer gedownload
-
- 7g_ecu_pinout2.pdf
- (322.6 KiB) 74 keer gedownload
-
- 7g_ecu_pinout.pdf
- (286.63 KiB) 111 keer gedownload
-
- 7g_comp_loc_det.pdf
- (252.95 KiB) 106 keer gedownload
-
- 7g_comp_loc.pdf
- (253.46 KiB) 76 keer gedownload
-
- 7g_afs_check.pdf
- (135.1 KiB) 121 keer gedownload
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Probleem gas/ choke
Heel erg bedank; ik ga er mee aan de slag.
Fijne dag!
Grtz
Rob
Fijne dag!
Grtz
Rob
Re: Probleem gas/ choke
Goedemiddag allemaal,
Mijn garage heeft na lang zoeken een oplossing gevonden op het internet; deze truc werk blijkbaar bij meerdere merken. Komt er ongeveer op neer dat je de accu voor een half uur moet loskoppelen, daarna weer aansluiten, contact aan, 20 sec wachten, dan starten en 10 minuten stationair draaien zonder stroomverbruikers. Daarna deze hele sequentie herhalen met alle stroomverbruikers aan.
Men noemt dit "opnieuw inleren van het stationair toerental" (idle relearning)
Alles leek hierna weer goed te werken, maar helaas is het probleem vandaag weer teruggekomen. Wat ik wel gemerkt heb is dat de airco er invloed op heeft; als deze aanstaat dan is het stationair toerental ongeveer 2000, maar wel constant. Zet ik de airco uit, dan gaat het motortoerental fluctueren; tussen de 800 en 2000. Heel hinderlijk, net alsof je staat te gassen bij een stoplicht.
Ter aanvulling kan ik nog melden dat mijn accu zijn beste tijd heeft gehad; zou dat van invloed kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Grtz
Rob
Mijn garage heeft na lang zoeken een oplossing gevonden op het internet; deze truc werk blijkbaar bij meerdere merken. Komt er ongeveer op neer dat je de accu voor een half uur moet loskoppelen, daarna weer aansluiten, contact aan, 20 sec wachten, dan starten en 10 minuten stationair draaien zonder stroomverbruikers. Daarna deze hele sequentie herhalen met alle stroomverbruikers aan.
Men noemt dit "opnieuw inleren van het stationair toerental" (idle relearning)
Alles leek hierna weer goed te werken, maar helaas is het probleem vandaag weer teruggekomen. Wat ik wel gemerkt heb is dat de airco er invloed op heeft; als deze aanstaat dan is het stationair toerental ongeveer 2000, maar wel constant. Zet ik de airco uit, dan gaat het motortoerental fluctueren; tussen de 800 en 2000. Heel hinderlijk, net alsof je staat te gassen bij een stoplicht.
Ter aanvulling kan ik nog melden dat mijn accu zijn beste tijd heeft gehad; zou dat van invloed kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Grtz
Rob