Auto spuiter

Voor info en vragen over styling van je 8G!
Plaats reactie
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Auto spuiter

Bericht door G@l@nt64 »

GF´s,

Heeft iemand goede ervaringen met het overspuiten van een Galant....ik overweeg dit te doen. Mijn rode Galant heeft door de jaren heen
verschillende kleuren rood gekregen. Poetsen helpt maar even. Wil hem wel in de originele kleur rood laten spuiten... dan is hij helemaal strak.
Ik hoor graag eventueel een naam, adres en telefoonnummer van een goede spuite.

Alvast dank!

Groet Paul
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Auto spuiter

Bericht door Qualconu »

Paul, jouw auto is ‘n uniek exemplaar dat eigenlijk helemaal niet bestaat.
Het is ’n pre-productie-uitvoering die nooit in die uitvoering en kleur in productie is genomen en verkocht.
In de ASA-database komt jouw chassisnummer daarom ook helemaal niet voor.
Zoals je eerder al zelf aangaf heeft je auto ook geen codeplaatje aan de onderzijde van de motorkap, met de kleurcode.
In ieder geval in Europa is de Galant 8G nooit beschikbaar/verkocht geweest in jou lakkleur.
Dus "een niet-bestaande auto in ’n niet-bestaande kleur". Hoe uniek wil je het hebben.
Dat maakt het dus eigenlijk al per definitie onmogelijk om de auto over te spuiten/bij te spuiten in de “originele” kleur.
Daardoor heeft jou auto denk ik ook zoals je zegt “verschillende kleuren rood”, ’n gevolg van het bijwerken van plaatselijke roest/parkeerschade, en gebrek aan ‘n kleurcode.
Bovendien zit je dan nog steeds opgescheept met die zeer UV-gevoelige kleur.
Mijn advies: Het is ’n unieke auto en laat die daarom zoveel en zo lang mogelijk in de originele unieke staat. (incl. 1e lak).
De auto ziet er nu toch ook nog best netjes uit. Wees er trots op en zorg er goed voor.
Overspuiten doet heel veel af aan dat unieke en ik vrees daarmee ook aan de waarde van de auto.

Ik denk dat je je ook verkijkt op wat het volledig overspuiten van zo’n auto kost.
Ik verwacht dat je niet zelf in staat bent om de auto “spuitklaar” aan te leveren, dus ook de vele werkuren van strippen, schuren, plamuren, strak maken, afplakken e.d. komen daar nog eens bij.
Ik schat dat je dan moet denken aan minimaal ’n bedrag tussen de 2000 en 3000 Euro, als je de auto bij ‘n schadeherstelbedrijf laat overspuiten.
Dat overstijgt waarschijnlijk de dagwaarde van je auto, terwijl de waarde van de auto er vrees ik eerder op achteruit dan op vooruit gaat.
Als je dan toch besluit om de auto over te laten spuiten kun je beter kiezen voor ’n minder UV-gevoelige en wel bestaande officiële Mitsubishi kleurcode. Dat maakt het dan later ook altijd makkelijker om lakschade bij te werken.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Auto spuiter

Bericht door Yeti »

Kijken we in de BRM dan zien we daar ook een Solid kleur namelijk P85 PALMA RED (AC11185)
Misschien is dat de van de auto.

Deze kleur word op vele andere types Mitsubishi Gebruikt.

Overigens de kleur onder de motorkap is dan AC10795

[External Link Removed for Guests]
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Auto spuiter

Bericht door Qualconu »

Als je de kleur vergelijkt met de foto's van Paul dan lijkt Kleurcode AC10795 verreweg het meest.
Die kleur wordt echter in de tabel aangegeven als 'n lakkleur voor de interne compartimenten (kofferbak/motorruimte) in combinatie met de carrosseriekleur P85 (AC11185).
Dat zou betekenen dat de carrosserie van de auto gespoten is in de interne kleur in plaats van de carrosseriekleur AC11185
'n goede optie zou dan zijn om de auto over te spuiten in de kleur P85.
BodyColor Code P85 nr AC11185 with Compartments Color AC10795.png
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Styling (interieur & exterieur)”