Wieldeksel past ineens niet meer

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Wieldeksel past ineens niet meer

Bericht door Qualconu »

Na wiel wisselen past het wieldeksel niet meer :?
Wieldeksel past niet meer.jpg
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Wieldeksel past ineens niet meer

Bericht door Yeti »

Blijft wel een FIAt wieldop natuurlijk.

Ps. die van mij is ook een 97 PFL orgineel Nederlands geregistreerd (ik weet het nu niet meer) en nog in het bezit van de eerste eigenaar. ;)
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Wieldeksel past ineens niet meer

Bericht door Qualconu »

Cursus wieldop monteren voor FIAT-monteurs:
De wieldop zit vast achter de wielbouten.
Er is één boutgat met een uitsparing. Die moet je bij het ventiel zetten.
Die uitsparing is ervoor dat je het wiel met 1 bout eraan kan hangen.
Daarna de wieldop.
Dan de rest van de wielbouten.
Wieldeksel past niet meer3.jpg
Handige Harry heeft die cursus duidelijk niet gevolgd.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Wieldeksel past ineens niet meer

Bericht door Qualconu »

Yeti schreef: 05 jan 2022, 15:35 die van mij is ook een 97 PFL orgineel Nederlands geregistreerd (ik weet het nu niet meer) en nog in het bezit van de eerste eigenaar. ;)
is moet zijn was:
"die van mij was ook een 97 PFL origineel Nederlands geregistreerd."
Bij export van 'n auto wordt het NL-kenteken volgens mij ingenomen en niet meer opnieuw uitgegeven.
Ook wordt de registratie daarna uit de database van RDW verwijderd.

Ik weet niet wat je NL-kenteken was, maar de enige Galant die in mijn database in aanmerking zou kunnen komen is de Galant met deze registratiegegevens.
Maar die heeft echter 'n "datum tenaamstelling" die er op wijst dat de auto niet meer in bezit was van de eerste eigenaar.
kenteken: SH-XL-19
Eerste toelating: 16-10-1997
Eerste afgifte NL: 16-10-1997
Variant: EA2AS
Uitvoering: EA2ASNJEQL6
Kleur: Groen
Datum tenaamstelling: 2014-10-21
Export: Ja
En ook deze registratie is inmiddels uit de RDW-database verwijderd.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Wieldeksel past ineens niet meer

Bericht door Yeti »

In de ruiten staan nog steeds het oude NL kenteken 09-DN-FB

Alhoewel dit een kenteken uit 1999 is, rolde de auto eind 97 van de fabrieksband. Toentertijd werden waarschijnlijk de oude voorraad door Mitsubishi Nederland aangeboden als Limited editions en pas later op kenteken gezet.

Als ik ooit terug naar Nederland kom ben ik benieuwd of ik mijn oude kenteken terug kan krijgen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Wieldeksel past ineens niet meer

Bericht door Qualconu »

Voor mij geldt hetzelfde verhaal. Ik heb de auto in april 1999 bij de dealer gekocht (productieperiode 1997093).
Wat er door de dealer niet bij werd verteld, is dat er al vanaf februari 1999 ’n iets gewijzigde facelift-uitvoering op de markt was.
Wat wel verteld werd, was dat het ’n beperkt leverbare GLX-actie was met ’n LPi-installatie voor geringe meerprijs. Ik kon ook alleen kiezen tussen rood en rood.
Nou was ik dik tevreden met die Mitsubishi-actie want een GLS was voor mij, gezien het prijsverschil, niet interessant maar die gasinstallatie daarentegen des te meer. Maar in feite werd mij door de dealer dus gewoon op ’n stiekeme misleidende manier ’n “oude” uitvoering in de maag gesplitst om van overjarige fabrieksvoorraad af te komen.

Het kenteken 09-DN-FB komt niet voor in mijn database, en ook niet meer in de RDW-registratie.
Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat je bij import opnieuw je oude kenteken terugkrijgt, temeer omdat het kenteken inmiddels is verwijderd uit de RDW-database.

Het verbaast me overigens steeds weer dat die RDW-registratie (toch 'n rijksoverheid instituut) veelvuldig onvolledig en ook deels onbetrouwbaar is.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Wieldeksel past ineens niet meer

Bericht door Qualconu »

Dus toch:
Heeft uw voertuig in het verleden al een Nederlands kenteken gehad? Dan krijgt het voertuig na de invoer in Nederland hetzelfde kenteken weer terug. U laat wel nieuwe kentekenplaten maken. Hierop staat het kenteken met een cijfer boven het eerste streepje (duplicaatcode). Dit moet omdat er al eerder kentekenplaten zijn afgegeven en het kenteken ongeldig is geweest. Dit helpt om fraude met kentekenplaten tegen te gaan.

[External Link Removed for Guests].
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Wieldeksel past ineens niet meer

Bericht door Yeti »

Top dat is handig om te weten.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”