Nieuwe accu

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
EddyB
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 aug 2020, 14:44
Provincie: Noord-Holland

Nieuwe accu

Bericht door EddyB »

Beste vrienden,

Ik ben denk ik to aan een nieuwe accu. Ik ben aan het kijken naar een Varta de
Varta Accu Blue Dynamic D48 60 Ah die ik op Winparts tegenkom op basis van mijn kenteken.08DHJL.
Alleen op de foto zit de Plus bij deze aan de andere kant. Zie foto. hoe is dat bij jullie? Aan welke kant hoort de plus te zitten?
En dan nog een vraag: Bij mijn vorge auto stond de thermometer altijd halverwege maar ging dan een paar mm omhoog (in file bijv) om dan vervolgens weer te zakken als de ventilator aanslaat. Bij mijn huidige auto gaat hij naar ongeveer 2 mm onder de helft en nooit hoger zelfs niet als ik in de file sta met 39 graden zoals gisteren. Is dat Normaal?
En dan nog 1: Ik heb mijn tank nog nooit helemaal leeg geredenen altijd op tijd bijgetankt als de meter op het laatste streepje staat. Ik vraag mij af of er een waarschuwingslampje is als je diep in de reserve zit?
Bedankt en groeten
Ed
IMG_20220806_105440.jpg
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Nieuwe accu

Bericht door Qualconu »

De accu die je nodig hebt is de Varta Accu Blue Dynamic D47 60 Ah.
Bij de D48 zitten de polen andersom.
varta-auto-accu-12-volt-60-ah-blue-dynamic-type-d47.png
varta-auto-accu-12-volt-60-ah-blue-dynamic-type-D48.png

De thermometer staat inderdaad iets onder de helft en blijft daar onder alle omstandigheden staan.
Ik heb me laten vertellen dat de radiateur van de Galant 2.5 V6 ook ingebouwd is in onze 2.0.
Die radiateur heeft samen met de koelventilatoren in de 2.0 zoveel overcapaciteit dat de koelwatertemperatuur (geregeld door de thermostaat) onder alle omstandigheden constant blijft, en daarmee dus ook de wijzer van de thermometer.

Het waarschuwingslampje gaat branden als je nog 9 liter benzine in de tank hebt, genoeg voor nog 90 km.
Daarna gaan er andere waarschuwingslampjes branden, namelijk dat de motor is afgeslagen omdat je zonder benzine staat ;-)
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Nieuwe accu

Bericht door menno3x8g »

Accu: ik gebruik Exide EA640 Premium Carbon Boost 12V 64 Ah 640A Auto accu voor 83,99 incl verzending.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
EddyB
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 aug 2020, 14:44
Provincie: Noord-Holland

Re: Nieuwe accu

Bericht door EddyB »

Hartelijk bedankt voor de nuttige info! Ik heb de D47 besteld voor 72 euro. En leuk om te weten dat ik me geen zorgen hoef te maken met warm weer in de file. De fuseekogels (incl. gietijzeren poten) hebben al 5000 km stand gehouden in Noorwegen.
Ik ben weer in Nederland en ga dinsdag weer wat meten bij de blower. Mocht die geen spanning krijgen (blower is niet dus stuk) dan denk ik erover om er bij MD Performance in Hoofddorp naar te laten kijken.
Ik vraag mij ook het volgende af: Bij doormeten van de radio kwam ik er achter dat de zwarte aardedraad niet werkt. De radio doet het toch omdat hij met het frame aarde maakt. Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van de defecte blower?
Gebruikersavatar
johnhard
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2021, 14:11
Provincie: Noord-Holland

Re: Nieuwe accu

Bericht door johnhard »

Het lampje gaat inderdaad pas branden als je denkt dat volgens het streepje de tank leeg zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Nieuwe accu

Bericht door menno3x8g »

EddyB schreef: 07 aug 2022, 12:25 bij MD Performance in Hoofddorp
Die bestaat helaas niet meer ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”