Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een Galant 2.4 GDI uit 2002. Daarvoor altijd Volvo, Saab en Volkswagen gereden.
Ik ben Chris, 29 jaar, wonend in Rotterdam met vriendin en kat. Daarnaast eerste kind onderweg, verwachte leverdatum 4 maart 2015 haha
Mede door de komst van ons kindje heb ik ervoor gekozen mijn nogal dure Saab 9-5 van de hand te doen. Er zaten wat kostenposten aan waar je niet vrolijk van wordt en na ruim 10 jaar bij dezelfde merken gehangen te hebben een keer iets totaal anders geprobeerd. Tot nu toe bevalt het prima.
Waarom een Galant? Altijd als ik hem voorbij zag rijden of ergens zag staan greep die stoere neus van de 8G mijn blikveld. Ik had echter altijd een sterke voorkeur voor Volvo en Saab, dus het kwam er nooit van. Na zo'n beetje allerlei modellen van die merken te hebben gehad nu dan toch de Galant.
Het is een 2.4 GDI automaat uit 2002. De vorige eigenaar heeft hem verlaagd in combinatie met BC Racing RS schokdempers, 16" Stilauto lichtmetalen velgen eronder gehangen, geperforeerde remschijven met groeven en gaten voor geplaatst, een open luchtfilter geplaatst en een nogal lelijke spoiler gemonteerd. Alles oke, stuurt prima. Die spoiler moet ik wel iets aan doen want dat doet een beetje afbreuk aan het geheel. Gelukkig is alles te maken
De kleppen tikken wel een beetje, maar ik had begrepen dat de vorige eigenaar nogal veel korte stukjes gereden heeft. Blijkt ook wel uit de lage kilometerstand, 133.600. Ik heb al nieuwe olie van Xado besteld evenals een reiniger om even bij de oude olie te gooien alvorens af te tappen, oliefilter ook al binnen. Dus dat moet eind deze week even gebeuren.
Dat is het voor nu even. Hoop hier veel ervaringen en info te halen, en delen uiteraard. Een verhaal zonder foto's is niet veel waard, dus hierbij ook wat foto's.
groetjes Chris