Inmiddels heb ik de binnenkant al redelijk schoon en fris gekregen. De buitenkant heeft een fatsoenlijke wasbeurt gehad en ik heb alle deurlijsten schoongepoetst. Tijdens dit proces ben ik al het een en ander tegengekomen dat ik wil aanpakken. Vanavond ga ik hem grondig afspoelen en binnen zetten voor een polijst/wax sessie. De velgen geef ik een tweede poetsbeurt als ik nog zin heb.
Het slepende geluid na het remmen op lage snelheid, wat ik in mijn voorsteltopic beschreef is inmiddels geïdentificeerd bij het uitlijnen...Een geleiderbout van de remklauw linksvoor was vastgeroest en afgebroken. Hierdoor is de remklauw een beetje gaan zweven en tegen de schijf gaan hangen. Als gevolg hiervan was het remblok aan de binnenkant al tot ver op het metaal versleten en de remschijf voor de helft opgevreten. De binnenkant was letterlijk de helft dunner dan de buitenkant. Toch vreemd voor een auto die een week geleden met nieuwe APK is aangeschaft...€300 verder dus, + de kosten van het uitlijnen.Volgens de monteur stond het hele zaakje kurkdroog, ook aan de andere kant en heeft hij het maar in het vet gezet.
bijgewerkt 2/10/2015
Verder:
- DONE: Klokje solderen.
- DONE: Leeslampje linksachter vervangen.
- DONE: Gordelsluiting rechtsachter werkt niet.
- DONE: Sluiting opbergvak middenconsole is afgebroken - versmolten met behulp van een aansteker
- Schade achterbumper. Zowel links als rechts een deuk(je) in de bumper.
- Lichte lakschade.
- DONE: (Hele nieuwe set erin van automatten.nl) Pin die vloermat aan de bestuurderskant op zijn plek houdt mist. Beide matjes voor zouden vervangen mogen worden.
- Stoepschade aan beide velgen links (voorlopig lage prioriteit).
- DONE: Embleem achterklep mist (al vervanging in bezit via forum, bedankt KNOEI!).
- PFL Legnum spoiler.
- DONE: (met dank aan MD-Performance die dat ongevraagd geregeld hebben vorige keer dat ik hem daar gebracht heb) Andere kentekenplaat voor. De huidige is zo verfrommelt. Dat kan echt niet in combinatie met een gepoetste auto
- DONE: Diverse lampjes achter knoppen vervangen.
- DONE: Bekerhouder voor klapt niet meer in. Ingestraald en schoongepoetst. Lijkt weer te werken.
Zal vanavond tijdens de poetsbeurt wel wat foto's maken en posten. Voorlopig richt ik me dus op eerherstel voor deze prachtige auto om hem zoveel mogelijk in de originele staat terug te brengen. Binnenkort ook eens onder de motorkap schoonmaken zodat het er weer een beetje presentabel uitziet en je weer kan zien hoeveel koelvloeistof er nog in zit bijvoorbeeld
Als na de volgende grote beurt alles mechanisch en motorisch in orde lijkt te zijn, kan ik nog eens gaan nadenken over wat ik er verder aan zou willen doen