Laatst een heel stuk naar duitsland gereden (groningen <-> leer) en toen niet echt meer problemen gehad. Heb toen wel rustig in de gdi mode gereden. Toen ook in de file beland en das dus feest met slecht stationeer rijden. Beetje gas geven om toeren te houden was de manier. Heb toen lang in de file gestaan (minimaal 60 min) en mijn abs lampje ging branden. Vaak een neven effect van te weining spanning en idd mijn raam / ruitenwissers gingen heel langzaam. Eenmaal thuis de spanning doorgemeten maar netjes 14v, ook zelfs bij 500 toeren. Geen idee wat dat is geweest toen.
Ik zelf heb evo scan maar ik heb het idee dat die niet werkt met dit type galant. Kreeg speed sensor meldingen etc. Kan iemand dit bevestigen ? Heb de galant bij de dealer laten uitlezen (30,-) en kreeg de code mbt te weining brandstof druk. De vorige eigenaar kon mij vertellen dat de GDI pomp al vervangen was en de druk iets omhoog had gezet en daarna het probleem verdwenen was. Idd bij de koop en terug rit van utrecht was er echt niks aan de hand. Ik heb daarom de pomp in de tank vervangen voor een tweedehandse aangezien nieuw deze 1000,- ex btw was lol.
Het zou dus goed kunnen wezen dat deze GDI pomp ook weer defect is gegaan maar ik vind het vreemd dat bij koude motor het stationeer perfect is en zodra die warm is direct beroerd begint te lopen. Wellict dat ik dus meer dan 1 probleem heb. Vermoed ook dat de thermostaat niet lekker is want de temp sensor komt niet geheel in het midden te staan. Ook gehad met de eclipse en vervanging bracht de oplossing. Weet niet of dit kan meespelen in het GDI verhaal want daar heb ik nog te weinig kennis van.
Als iemand mij in een goede richting kan brengen of hoe ik met evoscan de codes kan uitlezen zou mooi zijn! Ik zelf zit nog te denken om de vacuum slang van de fpr ff te kijken of er brandstof in zit en de isc ff door te meten.