Hahahahaha. Nee, met "watte" ga je dit niet weg krijgen.
Tsja, Martijn geeft een heel goed antwoord als het mijn vraag zou zijn. Dan had ik aan de helft al genoeg gehad.

Trek je daar niets van aan hoor, dat komt door mijn afwijking.
Op de foto krijg ik geen duidelijk beeld van de schade. Ja, ik zie de schaafplek. En ik heb het idee dat er een paar extra bobbeltjes in het plaatwerk zitten. Ik kan ook niet goed zien of die witte plekken schade is die door de lak heen is of dat het resten zijn van een kunsstof bumper of lak die op de lak zitten.
Eigenlijk is het heel simpel:
- Als die witte plekken ontstaan doordat de kleurlak weg is, dan rest alleen overspuiten.
- Als die witte plekken vuil/kunststof of lak van de veroorzakende auto afkomen en er zitten oppervlakte krasjes in de lak, dan is het met de juiste materialen weg te werken. Wat de lak betreft.
Als de krasjes redelijk diep zijn dan moet je mogelijk wetsanden. Is wel een tricky plek om dat te doen omdat je veel rondingen en welvingen op die locatie hebt. Je zit op de randen zo door de lak heen. Mijn insteek zou de rotary met de juiste polijstmiddelen zijn om te starten. Als dat niet afdoende is zou ik verder gaan met wetsanden korrel 3000.
09.42 uur. ff roken, ga zo verder met deze posting.

I'm back.
Na het wetsanden is het een kwestie van polijsten en afwerken. Heb je het goed gedaan, dan moeten de krassen weg zijn. Dat polijsten kan (denk ik, geen ervaring mee) met 3M produkten, maar zeker ook met Monello. Het gaat het beste met een rotary, maar met een excenter en eventueel een zwaardere pad/middel combi en eventueel een keer extra over de plekken gaat het denk ik ook wel lukken.
Maar goed, alle mogelijkheden staan of vallen met het antwoord op de vraag of de beschadigingen door de lak heen zijn of op de lak zitten.
Oh ja, nog vergeten te melden. Dit is geen handmatig klusje, dat ga je niet redden. Te weinig kracht en snelheid.