8G loopt gewoon niet lekker, mijn ideeen zijn op..
8G loopt gewoon niet lekker, mijn ideeen zijn op..
Was vandaag weer fijn een eindje rijden, en mn gastank was leeg, naja dan maar ff de economie spekken en over op
het vloeibare goud.. En wat schept mijn verbazing, hij loopt op benzine geen haar beter als op gas..
Misschien een heel dun ***haartje, maar niet zoals ie hoort te lopen.
Bijvoorbeeld vlot wegtrekken bij het stoplicht, niet iedere keer maar toch regelmatig, trillen, niet goed op toeren willen komen. Gas los, weer gas, en weer goed..
Ook met gewoon acceleren, als de automaat al in zn twee of drie staat, trillingkjes door de auto, altijd, op gas, benzine, niet af en toe, altijd, dat ie het
gewoon niet naar zn zin heeft..
En stationair, iets hobbelen, wel minder als op gas, maar hij hobbelt wel. En als je aan de uitlaat luistert, waar de 7G altijd zóó vershrikkelijk
mooi liep, op 700 rpm, als een klok, en je kon de slagen tellen, loopt deze onregelmatig, mist om de 10 slagen een slag, niet zoals het hoort lijkt me..
Nou heb ik iemand, (denk Raymond Uray25) in een ander topic iets horen zeggen over de krukaspositiesensor.
Nou zitten er als je voor de auto staat aan de linkerkant van het blok twee stekkers, ik denk de krukas en nokkenas positiesensoren, (correct me if im wrong!!)
als ik die terwijl ie stationair loopt eraf trek, merk ik totaal geen verschil in lopen, hobbelt gewoon als ervoor..
MM lampje brand ook continu trouwens, maar dacht dat het aan de LPI lag, maar die ilusie heb ik opgegeven.
Heb hem laten uitlezen en volgens die vent was de melding "misfire cilinder 4".
Dus daar komen we ook niet verder mee..
Iemand Ideen of suggesties wat ik kan proberen of testen?
het vloeibare goud.. En wat schept mijn verbazing, hij loopt op benzine geen haar beter als op gas..
Misschien een heel dun ***haartje, maar niet zoals ie hoort te lopen.
Bijvoorbeeld vlot wegtrekken bij het stoplicht, niet iedere keer maar toch regelmatig, trillen, niet goed op toeren willen komen. Gas los, weer gas, en weer goed..
Ook met gewoon acceleren, als de automaat al in zn twee of drie staat, trillingkjes door de auto, altijd, op gas, benzine, niet af en toe, altijd, dat ie het
gewoon niet naar zn zin heeft..
En stationair, iets hobbelen, wel minder als op gas, maar hij hobbelt wel. En als je aan de uitlaat luistert, waar de 7G altijd zóó vershrikkelijk
mooi liep, op 700 rpm, als een klok, en je kon de slagen tellen, loopt deze onregelmatig, mist om de 10 slagen een slag, niet zoals het hoort lijkt me..
Nou heb ik iemand, (denk Raymond Uray25) in een ander topic iets horen zeggen over de krukaspositiesensor.
Nou zitten er als je voor de auto staat aan de linkerkant van het blok twee stekkers, ik denk de krukas en nokkenas positiesensoren, (correct me if im wrong!!)
als ik die terwijl ie stationair loopt eraf trek, merk ik totaal geen verschil in lopen, hobbelt gewoon als ervoor..
MM lampje brand ook continu trouwens, maar dacht dat het aan de LPI lag, maar die ilusie heb ik opgegeven.
Heb hem laten uitlezen en volgens die vent was de melding "misfire cilinder 4".
Dus daar komen we ook niet verder mee..
Iemand Ideen of suggesties wat ik kan proberen of testen?
Re: 8G loopt gewoon niet lekker, mijn ideeen zijn op..
misschien wel. Misschien tijd om de ontsteking en eventueel de injectorbedrading van cilinder 4 eens na te lopen ?
Wissel eens 2 bougies om. Zet evt. eens bougiekabels om (geen idee of dat lukt qua lengte). Als het daar aan ligt, zou-ie bijvoorbeeld "misfire cyl 2" aan moeten geven. Misfire-meldingen komen (mijn ervaring) ook nog wel eens voor als je op gas rijdt, dus codes wissen en alles testen op benzine is mijn advies.
Wissel eens 2 bougies om. Zet evt. eens bougiekabels om (geen idee of dat lukt qua lengte). Als het daar aan ligt, zou-ie bijvoorbeeld "misfire cyl 2" aan moeten geven. Misfire-meldingen komen (mijn ervaring) ook nog wel eens voor als je op gas rijdt, dus codes wissen en alles testen op benzine is mijn advies.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Ow jah sorry, wat ik vergeten erbij was te vertellen, stond op het "oude" forum wel, bougies, bougiekabels verdelerkap en rotor zijn nieuw.
Geen verschil voor of naderhand..
Ook heb ik net ff bij stationair draaien één voor één de stekkers van de gas injectoren los getrokken, om te kijken of op iedere cilinder brandstof
krijgt, en dat is ook het geval, duidelijk verschil te horen in toerental en manier van lopen. Dus hij krijgt het allemaal wel, maar doet er iets niet goed mee..
Van misfires op gas ben ik bekend, was ook de eerste reactie van de monteur bij de dealert, maar ben ik erachter dat ie op benzine eigenlijk niet veel anders loopt...
Geen verschil voor of naderhand..
Ook heb ik net ff bij stationair draaien één voor één de stekkers van de gas injectoren los getrokken, om te kijken of op iedere cilinder brandstof
krijgt, en dat is ook het geval, duidelijk verschil te horen in toerental en manier van lopen. Dus hij krijgt het allemaal wel, maar doet er iets niet goed mee..
Van misfires op gas ben ik bekend, was ook de eerste reactie van de monteur bij de dealert, maar ben ik erachter dat ie op benzine eigenlijk niet veel anders loopt...
okay... bobine ? (ik weet niet hoeveel de v6 er heeft)
grootte van het gat van de bougies juist ?
ik weet niet of-ie altijd waardeloos loopt, of maar af en toe... eventueel compressietest als-ie nooit goed loopt.
grootte van het gat van de bougies juist ?
ik weet niet of-ie altijd waardeloos loopt, of maar af en toe... eventueel compressietest als-ie nooit goed loopt.
Volgens mijn weten wat ik kan vinden in de WSM heeft ie er één, verwerkt in het verdelerkaphuis?
Kan niet echt wat duidelijks vinden hierover, erg vaag allemaal..
Gap van de bougies, eh hier heb ik nog nooit wat aan gedaan? Hoewel hij liep ervoor met oude bougies hetzelfde, dus daar ligt het ook niet aan.
Compressietest, jij maakt me helemaal blij jij..
Kan niet echt wat duidelijks vinden hierover, erg vaag allemaal..
Gap van de bougies, eh hier heb ik nog nooit wat aan gedaan? Hoewel hij liep ervoor met oude bougies hetzelfde, dus daar ligt het ook niet aan.
Compressietest, jij maakt me helemaal blij jij..
wat ik ook wel eens doe is de scanner mee de auto in, en met twee man eens lekker een stukje gaan rijden, bebouwde kom, provinciale weg, whatever. En dan goed opletten en elke sensor (real-time) eens even nauwkeurig in de gaten houden.
Ik heb wel een auto meegemaakt waarvan de temperatuursensor het door een slecht contact soms wel en soms niet deed. Gevolg: viel zonder reden uit en startte daarna weer. In de garage kom je daar stilstaand niet echt achter.
Ik weet niet hoeveel lambda-sensoren de v6 heeft (je hebt een v6 toch?), maar het wil wel eens helpen om te kijken of de ene bank veel verder gecorrigeerd wordt op de benzine/lucht verhouding dan de andere cilinderbank. Je zou bv. een lek in de luchtinlaat kunnen hebben, ik roep maar wat.
wat voor kleur hadden de bougies die je vervangen hebt? allemaal ongeveer dezelfde kleur, of was er 1 anders ?
De vraag is natuurlijk, is het een mechanisch, of een electronisch defect.
Ik heb wel een auto meegemaakt waarvan de temperatuursensor het door een slecht contact soms wel en soms niet deed. Gevolg: viel zonder reden uit en startte daarna weer. In de garage kom je daar stilstaand niet echt achter.
Ik weet niet hoeveel lambda-sensoren de v6 heeft (je hebt een v6 toch?), maar het wil wel eens helpen om te kijken of de ene bank veel verder gecorrigeerd wordt op de benzine/lucht verhouding dan de andere cilinderbank. Je zou bv. een lek in de luchtinlaat kunnen hebben, ik roep maar wat.
wat voor kleur hadden de bougies die je vervangen hebt? allemaal ongeveer dezelfde kleur, of was er 1 anders ?
De vraag is natuurlijk, is het een mechanisch, of een electronisch defect.
OKe, een eindje rijden met de scanner mee dat zou wel mooi zijn..
Misschien toch maar ff Mark of Remko eens bellen en lief aankijken..
Ja heb een V6, zie op mn voorste spruitstuk een sensor zitten, dat zou een lambdasensor kunnen zijn, wat impliceerd dat ie er twee zou hebben.. Of is het toch een
uitlaattempsensor.. Damn moet nog teveel leren over de 8G... That anoyes me...
Bougies waren allemaal bruin, niet meer in beste staat, elektrodes ingebrand, maar die zullen nog wel uit zn jeugd zijn.
Voor de rest geen rare dingen, niet vet, niet zwart, o.i.d..
Zat wel te denken om mn compressie ff te meten, maar dan moet wééérr dat f*ucking inlaatspruitstuk eraf, die ik er al drie keer afegahd heb sinds ik hem
heb.. (beurt, met bougies, toen gasinbouw, toen bougiekabels) grrr..
Misschien toch maar ff Mark of Remko eens bellen en lief aankijken..
Ja heb een V6, zie op mn voorste spruitstuk een sensor zitten, dat zou een lambdasensor kunnen zijn, wat impliceerd dat ie er twee zou hebben.. Of is het toch een
uitlaattempsensor.. Damn moet nog teveel leren over de 8G... That anoyes me...
Bougies waren allemaal bruin, niet meer in beste staat, elektrodes ingebrand, maar die zullen nog wel uit zn jeugd zijn.
Voor de rest geen rare dingen, niet vet, niet zwart, o.i.d..
Zat wel te denken om mn compressie ff te meten, maar dan moet wééérr dat f*ucking inlaatspruitstuk eraf, die ik er al drie keer afegahd heb sinds ik hem
heb.. (beurt, met bougies, toen gasinbouw, toen bougiekabels) grrr..
even een ..... brainwave ...
als je gasinjectie hebt, met 6 injectoren ........... is er niet toevallig een klein lekje ontstaan bij 1 injector, waar die in je inlaatspruitstuk zit ?
je zou dat kunnen testen door op/naast/bij de gasinjectoren met een spuitbus remmenreiniger (of iets anders wat vreselijk goed verbrandt) te spray'en bij stationair toerental. verandert het toerental: bingo. pas wel op! op een hete motor kan 't zomaar in brand vliegen.
't kan echt vanalles zijn.
ja, en die scanner is vermoedelijk minder moeite dan je spruitstuk er weer af....
als je gasinjectie hebt, met 6 injectoren ........... is er niet toevallig een klein lekje ontstaan bij 1 injector, waar die in je inlaatspruitstuk zit ?
je zou dat kunnen testen door op/naast/bij de gasinjectoren met een spuitbus remmenreiniger (of iets anders wat vreselijk goed verbrandt) te spray'en bij stationair toerental. verandert het toerental: bingo. pas wel op! op een hete motor kan 't zomaar in brand vliegen.
't kan echt vanalles zijn.
ja, en die scanner is vermoedelijk minder moeite dan je spruitstuk er weer af....
Laatst gewijzigd door foks op 12 mar 2012, 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb je een scanner dennis, anders kan ik mis. van 't weekend wel even langshoppen om een rondje mee te rijden.
Moet toch naar MD-performance dus kan ik op terugweg via nijmegen komen.
Moet toch naar MD-performance dus kan ik op terugweg via nijmegen komen.
- Evo driver
- Provincie: Noord-Holland
Net wat fox zegt gewoon een bus remmenreiner en spuiten op de delen zoals het inlaat traject. Als er gas zou lekken zie je dat snel genoeg dat bevriest namelijk meteen.
Gr. remco
Gr. remco
[External Link Removed for Guests]
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
Sorry Nico, zie je post nu pas.. 
Ben net weer bezig geweest, op vacuum lekkages gecontroleerd, met remmenreiniger gespoten, zelfs een lap in de inlaat gepropt
om een nog groter vaccum te creeren, en kan niks vinden. Ben gister ff naar Carlo (Sticky Stickers) gereden, hem een stukje laten rijden,
ik een stukje in zijn auto gereden, en er is gewoon duidelijk iets mis, geen van de trillingen zijn in zijn auto terug te vinden.
Het lijkt wel of ie op vijfeneenhalve poot loopt..
Hij kan een uitleesapparaat regelen op zn werk, dus we gaan van de week maar eens een eindje rijden met de kast eraan.
Hopen dat dat iets opleverd, want zoals de topictitel al zegt, mijn iedeeen zijn op.
Kan wel lukraak dingen gaan vervangen maar heb geen idee waar ik het zoeken moet.
Ben net weer bezig geweest, op vacuum lekkages gecontroleerd, met remmenreiniger gespoten, zelfs een lap in de inlaat gepropt
om een nog groter vaccum te creeren, en kan niks vinden. Ben gister ff naar Carlo (Sticky Stickers) gereden, hem een stukje laten rijden,
ik een stukje in zijn auto gereden, en er is gewoon duidelijk iets mis, geen van de trillingen zijn in zijn auto terug te vinden.
Het lijkt wel of ie op vijfeneenhalve poot loopt..
Hij kan een uitleesapparaat regelen op zn werk, dus we gaan van de week maar eens een eindje rijden met de kast eraan.
Hopen dat dat iets opleverd, want zoals de topictitel al zegt, mijn iedeeen zijn op.
Kan wel lukraak dingen gaan vervangen maar heb geen idee waar ik het zoeken moet.
Met overbouwen van het gassysteem toevallig niet vergeten om een massakabel vast te zetten?
Reset de gas computer eens door de zekeringen er een paar minuten uit te laten, en naderhand tijdje stationair te laten lopen.
Maar misfire cyl.4 geeft hij ook niet voor niets aan, zou zomaar kunnen dat die gasinjector lekt of bevriest.
Maar op benzine is er geen verbetering zeg je, dus dan zou ik het eerder in de ontsteking zoeken. Bougie opnieuw gappen bijvoorbeeld, een 10de mm groter.
Anders ga ermee naar een gasboer die je gas computer kunnen uitlezen.
Reset de gas computer eens door de zekeringen er een paar minuten uit te laten, en naderhand tijdje stationair te laten lopen.
Maar misfire cyl.4 geeft hij ook niet voor niets aan, zou zomaar kunnen dat die gasinjector lekt of bevriest.
Maar op benzine is er geen verbetering zeg je, dus dan zou ik het eerder in de ontsteking zoeken. Bougie opnieuw gappen bijvoorbeeld, een 10de mm groter.
Anders ga ermee naar een gasboer die je gas computer kunnen uitlezen.
En Dennis al iets gevonden?!?Malfie schreef:...... dus we gaan van de week maar eens een eindje rijden met de kast eraan....
Of je injector onderbreker is niet lekker, en spuit er vrolijk nog een Benzine Injector mee...
Geeft ook leuke dingen, geloof me.
Geeft ook leuke dingen, geloof me.
Aangezien ie op benzine naar mijn idee ook niet lekker loopt, heb ik ff uitgesloten dat het aan het gassysteem ligt..
Nee Nico, nog geen tijd gehad om er mee bezig te gaan, ik hoop volgende week ff langs te gaan bij Carlo, die het ook druk heeft..
Raymond, ik heb jouw idee ff gechecked, was een goeie, had ik nog niet aan gedacht..
Maar tot de conclusie gekomen dat het daar ook niet aan ligt, ik heb terwijl ie op gas liep de voeding van de
benzinepomp eraf getrokken, zodat ie geen peut meer krijgt, en merk geen verschil, dus wéér iets uitgsloten!
We komen steeds een stappie verder..
Nee Nico, nog geen tijd gehad om er mee bezig te gaan, ik hoop volgende week ff langs te gaan bij Carlo, die het ook druk heeft..
Raymond, ik heb jouw idee ff gechecked, was een goeie, had ik nog niet aan gedacht..
Maar tot de conclusie gekomen dat het daar ook niet aan ligt, ik heb terwijl ie op gas liep de voeding van de
benzinepomp eraf getrokken, zodat ie geen peut meer krijgt, en merk geen verschil, dus wéér iets uitgsloten!
We komen steeds een stappie verder..
-schroefje waarmee je je lucht afsteld is ook nog afgesteld (lees niet los getrilt)
-timing van je distributie staat nog goed, misschien is ie een tandje versprongen?
Neem aan dat je je ecu wel al hebt geprobeerd te resetten
-timing van je distributie staat nog goed, misschien is ie een tandje versprongen?
Neem aan dat je je ecu wel al hebt geprobeerd te resetten
Jij bedoelt die bronzen kruiskop op het gasklep huis waar je je stationair toerental mee afstelt? Die zit er nog in ja..
ECU resetten heb ik ook al gedaan, en het laatste de distributie heb ik ook al aan gedacht, crossed my mind..
Ik weet alleen niet of ie uberhaupt nog loopt als ie één tand verkeerd staat, ervaring mee?
Een maatje van mij heeft zon flitslamp, heb het al eens gevraagd of ik die ff kon lenen, maar die zit (te) vaak in het buitenland voor zn werk..
Toch nog eens proberen, grappig dat jij het ook zegt, had er ook al eens aan gedacht..
ECU resetten heb ik ook al gedaan, en het laatste de distributie heb ik ook al aan gedacht, crossed my mind..
Ik weet alleen niet of ie uberhaupt nog loopt als ie één tand verkeerd staat, ervaring mee?
Een maatje van mij heeft zon flitslamp, heb het al eens gevraagd of ik die ff kon lenen, maar die zit (te) vaak in het buitenland voor zn werk..
Toch nog eens proberen, grappig dat jij het ook zegt, had er ook al eens aan gedacht..
Jep die bedoel ik. Die willen nog wel eens los gaan. Maar weet niet of die ook nog invloed heeft tijdens het rijden...
Uhmm mn ex had een tijdelijke crx gekocht en daar was de distributie een tandje versprongen en liep nog gewoon maar gewoon kut.
Naja je kan altijd ff checkke natuurlijk
Uhmm mn ex had een tijdelijke crx gekocht en daar was de distributie een tandje versprongen en liep nog gewoon maar gewoon kut.
Naja je kan altijd ff checkke natuurlijk
Dit zit wel goed, das de stationair omloopschroef..
Eh distri kan ik wel eens gaan checken natuurlijk!
Thnx voor het meedenken man!
Eh distri kan ik wel eens gaan checken natuurlijk!
Thnx voor het meedenken man!
Ik ga gewoon even wat dingen opschrijven die door mn hoofd heen gaan. Sorry als er onzin tussen zit. Soms is het een gevoel zonder dat ik echt weet waarom iets kapot zou kunnen zijn 
Bougies en bobines heb je vervangen toch? dus valt af (kabels naar de bougies kan je nog testen mocht je die niet vervangen hebben dmv savonds in 't donker water erover te vernevelen als ie loopt. (wel lastig bij de achterste bank)
Lambdasonde zou kunnen, (miss wel stuk, maar niet zo ver stuk dat ie je CO beinvloed)
Hetzelfde geld voor de katalysator.
Je injectors, misschien trekt er 1 valse lucht of zit wat dicht?
Aansturing naar de injectors, lpg computer met storing?
Bougies en bobines heb je vervangen toch? dus valt af (kabels naar de bougies kan je nog testen mocht je die niet vervangen hebben dmv savonds in 't donker water erover te vernevelen als ie loopt. (wel lastig bij de achterste bank)
Lambdasonde zou kunnen, (miss wel stuk, maar niet zo ver stuk dat ie je CO beinvloed)
Hetzelfde geld voor de katalysator.
Je injectors, misschien trekt er 1 valse lucht of zit wat dicht?
Aansturing naar de injectors, lpg computer met storing?
Het is een beetje stil van deze kant de laatste tijd, te druk met vanalles, behalve de auto..
Maar ben nog steeds aan het analyseren.. Ik heb het gevoel dat ie als de gastank bijna leeg is, beter loopt als dat ie
vol zit.. Roept dit nog ideeen op bij iemand?
Heb hem trouwens nog steeds niet uitgelezen, wie hebben er hier zon tool, en heeft zin om een keer een eindje te gaan rijden?
Is mischien wel een tankje gas waard om ff langs te komen gassen..
Maar ben nog steeds aan het analyseren.. Ik heb het gevoel dat ie als de gastank bijna leeg is, beter loopt als dat ie
vol zit.. Roept dit nog ideeen op bij iemand?
Heb hem trouwens nog steeds niet uitgelezen, wie hebben er hier zon tool, en heeft zin om een keer een eindje te gaan rijden?
Is mischien wel een tankje gas waard om ff langs te komen gassen..
Al eens de rotor van de verdeler vervangen??
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Ik heb wel een uitleestool, maar daar kan je lang niet alles mee uitlezen (is eigenlijk obd uitlezer, terwijl ze zeggen dat ie voor mitsu is)
Hij is bij mij wel van pas gekomen toen ik de airbag fout er niet uit kreeg
Lowlands schreef:Al eens de rotor van de verdeler vervangen??
Yup, had ik al gezegd, bougies, kabels, en sterker nog, verdelerkap én rotor zijn nieuw, nul komma nul verschil...
Hmm oke, het lijkt me niet zon speciale foutcode dus misschien pikt ie em er wel uit.. Misschien volgende week eens een keer ff meeten?MarkDuffy schreef:Ik heb wel een uitleestool, maar daar kan je lang niet alles mee uitlezen (is eigenlijk obd uitlezer, terwijl ze zeggen dat ie voor mitsu is)
Of na mn vakantie (7 t/m 18 sept zeg ik sinds lange tijd
alleen issie een beetje irri, af en toe..
/Rebus modus aan/Af en toe = vaak & vaak = eigenlijk altijd
Heb trouwens wel in mn werkplaats handboek gevonden hoe de ontsteking werkt, met schematisch alle sensoren die bij en/of aan de ontsteking hangen, met de
daarbij horende ohmse waardes enzo, dus wil ook gewoon eens gaan meten.. Als daar niets uitkomt ga ik de bobine vervangen, mn gut feeling zegt dat het in de
ontsteking zit.. Hij hoort gewoon geen plofjes te missen..
Na jou vakantie op de zondagen heb ik nog niets staan 
Stuur me binnekort maar even een pb, dan spreken we wel even iets af.
Niet geschoten is sowieso mis
Stuur me binnekort maar even een pb, dan spreken we wel even iets af.
Niet geschoten is sowieso mis
Top!
Geef wel een gil als ik terug ben!
Geef wel een gil als ik terug ben!
Gil!
Ik ben terug en weer herstellende van een lkkr verkoudheidje die insloeg als een bom.. Pff, bakkie scheermessies inslikken voelt het zelfde..
Binnenkort ff een datumpje prikken? Het liefste in het weekend, dan hebben we net ff wat meer tijd?
Trouwens, nu het kouder wordt komt er nog iets bovendrijven wat voor mij het bewijs is dat het niet aan de gasinstallatie ligt..
Hij start "slecht", ik moet zeg een anderhalf tot twee seconden doorstarten, en dan hobbelt ie de startmotor inhalend aan de gang zeg maar..
Het is in ieder geval niet wat ik gewend ben, starten, en aanSLAAN op 1200RPM..
Of ik moet een dotje gas geven, maar dat heb ik nog nooit gedaan hoort niet te hoeven..
Ik ben terug en weer herstellende van een lkkr verkoudheidje die insloeg als een bom.. Pff, bakkie scheermessies inslikken voelt het zelfde..
Binnenkort ff een datumpje prikken? Het liefste in het weekend, dan hebben we net ff wat meer tijd?
Trouwens, nu het kouder wordt komt er nog iets bovendrijven wat voor mij het bewijs is dat het niet aan de gasinstallatie ligt..
Hij start "slecht", ik moet zeg een anderhalf tot twee seconden doorstarten, en dan hobbelt ie de startmotor inhalend aan de gang zeg maar..
Het is in ieder geval niet wat ik gewend ben, starten, en aanSLAAN op 1200RPM..
Of ik moet een dotje gas geven, maar dat heb ik nog nooit gedaan hoort niet te hoeven..