Als ik rem komt er een vervelende trilling in de auto en het stuur bij bepaalde snelheden. Mijn klachten zijn:
1.) Onder de vijftig km/h zachtjes remmen tot stilstand voel ik een licht soort elastiek rem effect ( harder, zachter, harder, zachter )
2.) Vijftig tot honderd km/h: als ik nu ga remmen dan trilt de auto en het stuur. Rem ik hard door kom ik heeeeeeel snel tot stilstand zonder trillingen
3.) Hoge snelheden ga ik licht remmen en merk ik bijzonder weinig van de trilling, naarmate de snelheid zakt richting de honderd komt de trilling steeds harder terug.
Wat ik dan gedaan heb om dit op te lossen:
- voor nieuwe remschijven en blokken ( het probleem deed zich hierna een +/- 2000 km/h niet meer voor ).
- Dit deed me gelijk denken aan kromme schijven !
- Schijven gecontroleerd op vlakke bodem , geen krommingen zichtbaar
- Daarop heb ik de beide voorklauwen gereviseerd met de revisie setjes en ATE vet gebruikt om alles soepel/ als nieuw te krijgen.
- rondom nieuwe stabilisator stangetjes ( zat ietwat speling op )
- beide kromme draagarmen voor zijn vernieuwd
- achter zitten de remmen niet vast , en de wielen blokkeren netjes bij een controle op de brug.
Ik ben een beetje lost, wat kan nu nog in hemelsnaam dit rare probleem veroorzaken.
het kan dus bijna niet in de remmen zelf liggen. Ik krijg nu cowboy ideeën waarbij ik de ABS pomp en/of rembekrachtiger ga beschuldigen maar hoe ga ik dit in hemelsnaam bewijzen...
Heeft iemand een idee of ervaring met deze eigenaardige situatie?
-