Ja, hoe raak is die uitspraak van Mark: "Only on GF!". Het gaat allemaal heel hard de afgelopen dagen en ook anders als ik verwacht had. Geweldig is het zeker, daar sluit ik mij direct bij aan.
GF wil ik met regelmaat blijven bezoeken. Al is het maar om te kijken hoe het met eenieder gaat. Want hoe je het ook wendt of keert; GalantFans.nl is een heel gezellig forum met trouwe liefhebbers en heel goede technische info. Er zijn niet veel fora die hier aan voldoen........
En hé, ik rij straks in een Mitsubishi die gebouwd is op een Lancer platform met een Galant (doe ik ff voor het gemak

) motorblok. Onder de kap ligt het 4G63 blok. Dus eh, ik schaar mij onder de groep 2.0 ltr rijders.......
De Galant is bijna klaar voor overdracht oftewel ik heb mijn troep er uit gehaald. 4 en een half jaar!!!! Zoveel tijd heeft de 8G bij ons doorgebracht. Die tijd is snel gegaan. We hebben samen een heleboel beleefd. Sporen daarvan kom je tegen als je de auto leegruimt. Kaartjes van de tolwegen in Frankrijk en Italie. Parkeerkaartjes uit NL en Duitsland. Formulieren voor de tolvignetten van Zwitserland en, recenter, Oostenrijk. 6 van die felgekleurde hesjes voor het geval je met pech langs de weg komt te staan. Uiteraard nog keurig in de verpakking want die dingen heb ik nooit nodig gehad. Een kopie van de keuringsformulieren van Autoweek Klokje Rond in 2012 en het artikel daarover van begin 2013. Vervolgens begin 2014 nog een keer op herhaling. Herinneringen.........
4 en een half jaar en 65 duizend kilometers. Half Europa hebben we gezien door de ramen van de 8G. 2010, Italie. 2011, Frankrijk en Oostenrijk. 2012, Frankrijk. 2013 zijn we in NL gebleven, maar 2014, Italie. Dit bedoel ik dus: Oostenrijk......
[External Link Removed for Guests]
Overal kregen we reacties op de Galant, altijd positief. Soms zag je alleen een snelle, bijna jaloerse, blik. En soms was het ook heerlijk om even de aandacht te trekken door na de drempel voor dat Franse terras gewoon het gaspedaal op de bodem te stampen.

Ik ga het missen; die V6 roffel en de kracht die in het 6A13 blok zit. De kenmerkende voorkant van de 8G met de uitstraling waar ik nog steeds van geniet. Ach, ik heb de foto's nog.
Zaterdag stap ik over in een heel ander model. Een hogere instap, een veel grotere bodemspeling, er zal weer geschakeld moeten worden en het roffeltje uit de uitlaat zal anders klinken. Een verstandige keus..........., denk ik.........