Even voorstellen voor ik een vraag stel.

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
The Warrior
Provincie: Groningen

Even voorstellen voor ik een vraag stel.

Bericht door The Warrior »

Beste forumleden en GalantFans.

Mijn naam is Michel de Wit, ik ben 42jr en kom uit de provincie Groningen.
Naast mijn liefde voor Amerikaanse auto's, wil ik eigenlijk mijn liefde (al enige tijd) uitbereiden met een Galant sedan of wagon.
Ik ben dus ook opzoek naar nuttige tips waar ik op moet letten.
Ik hoop dat ik dat hier kan vinden.
Galant Wagon 2.0 GLSi automaat '97................Chevy Van G20 LowTop '79...............Peugeot 206 cc '03
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen voor ik een vraag stel.

Bericht door marksanne »

Hoi Michel,

Welkom op GF!
Ik zie een parallel met meerdere forumleden die dezelfde 'twist' in auto-liefdes kennen (waaronder ondergetekende) :)

Waar je op moet letten... onderhoudshistorie zou ik nu al eerste zeggen, ze worden ouder dus alle normale slijtagedelen zijn aandachtspunten/aan het worden. De jongste 8G Galant is 10 jaar oud, de oudste 8G is intussen 17 (!). Een typische zwakke plek is de achterste wielkastranden, die dikwijls roest hebben. Dat is niet zo vreselijk, maar als je er niets tegen doet gaat het natuurlijk verder en het ziet er zo 'rot' uit.

Verder de versnellingsbak (handbak heb ik het dan alleen over): na 180-220K km gaat er dikwijls een of meerdere lagers aan. Qua onderdelen niet zo duur, de reparatie wel, en de arbeid al helemaal... Nu hebben we in de club wel wat reservebakken te koop meestal, maar toch... als je niet voor teveel verrassingen wil komen doe je er dus goed aan om de auto's die je proefrijd goed te voelen en luisteren naar geluiden uit de versnellingsbak.

Waar ik eigenlijk al mee begon is toch echt het meest belangrijke: onderhoudshistorie. De meeste onderdelen zijn behoorlijk goed en betrouwbaar, maar slijtage na zoveel jaar en/of km... Als je de historie weet kun je een meer gedegen beslissing maken en voorzichtig vooruitkijken naar mogelijke zaken die op het to-do lijstje kunnen komen. De 2e hands 'handel' in onderdelen is hier op het forum redelijk constant dus vaak kom je voor een prikkie aan prima onderdelen zodat het allemaal een beetje betaalbaarder wordt/blijft.

Succes!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Twain

Bericht door Twain »

Welkom hier!!!

Even ter informatie : Vere weg de meeste mensen hier rijden in een v6 en zouden hem voor geen goud willen inruilen voor een 4 pittertje.

bij 9 van de 10 galants is het klokje (boven op het dashboard) stuk, schrik hier niet van.. de fix is simpel en goedkoop (howto staat elders op het form)
De electrische ramen willen bij 120km/h vaak niet helemaal juist meer werken (ze gaan na het omhoog doen weer naar beneden , ook hiervoor geld schrik er niet van, de fix is simpel en goedkoop (howto staat elders op het forum)
Voor de duidelijkheid deze gebreken zijn geen indicatie voor de vedere toestand van de auto... maar wel een goed excuus om de prijs flink te drukken :P

De 8g en de v6 in het bijzonder trekt zijn voorremmen nog wel eens krom.. (vooral de vroegere jaren) persoonlijk geef ik de remmen en de ophanging in het algemeen wat extra aandacht bij de aankoop.
Awesomeness = Verveling x Talent
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Heheh, eindelijk weer een Groninger, en hopelijk maak je de regio rijker met een Galant. Dat zijn er dan iig 3+1 :D !
Hier staat een lijstje dat je kan hanteren bij aankoop http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =16&t=1020.
In het algemeen is de 8G, ondanks zijn leeftijd, een zeer betrouwbare reisgenoot.
En ja, onderhoudshistorie en (roest)toestand van de carroserie kunnen wel breekpunten zijn.

Ik ben regelmatig in de stad, dus als je eens een mooie 8G V6 wilt rijden ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Twain schreef:Welkom hier!!!

Even ter informatie : Vere weg de meeste mensen hier rijden in een v6 en zouden hem voor geen goud willen inruilen voor een 4 pittertje.

bij 9 van de 10 galants is het klokje (boven op het dashboard) stuk, schrik hier niet van.. de fix is simpel en goedkoop (howto staat elders op het form)
De electrische ramen willen bij 120km/h vaak niet helemaal juist meer werken (ze gaan na het omhoog doen weer naar beneden , ook hiervoor geld schrik er niet van, de fix is simpel en goedkoop (howto staat elders op het forum)
Voor de duidelijkheid deze gebreken zijn geen indicatie voor de vedere toestand van de auto... maar wel een goed excuus om de prijs flink te drukken :P

De 8g en de v6 in het bijzonder trekt zijn voorremmen nog wel eens krom.. (vooral de vroegere jaren) persoonlijk geef ik de remmen en de ophanging in het algemeen wat extra aandacht bij de aankoop.
Het klokje in de 7 g is wat dat betreft een stuk beter,nooit kapot te krijgen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
The Warrior

Bericht door The Warrior »

Bedankt voor de tips en reacties, maar zit nu toch weer een beetje te dubben.

Hier spreken jullie over voorstander te zijn van de 6pitter.

Ik de link hieronder staat bij tocpic kopen of niet kopen dat de 2.0 4pitter juist word aanbevolen, omdat deze betrouwbader zou zijn.
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=18&t=881" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga deze week een aantal bekijken en moet dus nu waarschijnlijk mijn lijst dus toch nog uitbereiden met de v6 uitvoering.

Hoop dat jullie toch ook nu weer enige hulp kunnen bieden.

Oja, wat is het gemiddeld verbruik van de 2.0 4pitter en de 2.4 6pitter?

En welke kom goed uit de bus om een sleurhut te trekken?

Alvast bedankt
Galant Wagon 2.0 GLSi automaat '97................Chevy Van G20 LowTop '79...............Peugeot 206 cc '03
Twain

Bericht door Twain »

Dat is als de keuze 2.4 gdi (lijn 4) vs de 2.0 (lijn 4) is

de 2,4 gdi is met stip de minst betrouwbare van de 3 benzine motoren dat komt omdat de gdi techniek nog een beetje in de kinderschoenen stond en ze sommige dingen gewoon weg nog niet helemaal goed hadden doorontwikkeld

de 2,5 v6 blijft in mijn ogen echt superieur qua uitvoering en comfort.. je hebt van veel onderdelen natuurlijk 2 meer dus puur statistisch gezien zou je eerder pannen mee moeten hebben. (Ik heb er echter weinig last van) zoals menno zo goed verwoord, het is een zeer betrouwbare reisgenoot

even voor de duidelijkheid
je hebt dus 3 benzine uitvoeringen

2.4 liter GDI Lijn 4
2.0 Liter Lijn 4
2,5 liter V6
menno3x8g

Bericht door menno3x8g »

Verbruik van mijn 2.5 liter V6 op LPG is ruim 9 km de liter.
Ik heb eerder een 2.0 liter op benzine gehad, verbruik was ruim 10 km de liter.
Beide motoren zijn zeer geschikt om als trekker te dienen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Twain

Bericht door Twain »

ik zit met de handbak v6 station op lpg tussen de 1:8 (stad) en 1:12 (alles behalve de stad) mijn gemiddelde over 10.000 km = 1:9,5 exclusief 100 liter benzine per jaar ik rij wel veel meer km/s in de stad en file dan de gemiddelde mens in Groningen :)
de handbak v6 sedan op benzine is gemiddeld 1:11
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Ik zou zelf weer kiezen voor een V6. Lekkere roffel(alhoewel hij origineel best stil is) en voldoende vermogen :) Maar ik heb zelf nooit in een 2.0 gereden dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet behalve op papier.
Gas in laten bouwen is een best mooie investering als je redelijk wat KM's maakt en je de wagen voor langere tijd wilt gaan rijden. Heb ik zelf ook gedaan en het blijft gewoon leuk om gas te tanken!!
Afbeelding
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Mijn 1.8 heeft ook een lekkere roffel hoor!Ik denk dat elke Mitsubishi motor dat heeft.Ok,een V6 zal natuurlijk een fijnere roffel hebben..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”