Versnellings Bak
-
BubbliciouSz
- Provincie: Zuid-Holland
Versnellings Bak
Gisteren langs de dealer geweest om na te kijken waarom ik een "vreemd slijtend geluid" hoor als ik met de Galant rijd.
Blijkt dat er versleten platen zijn, en volgens de dealer de bak gereviseerd moet worden = 1700 euro ...
Ik vind dit een te hoog bedrag, en ben benieuwd of er ook andere opties zijn, of als iemand misschien een garage ken die dit voor veel minder kan doen.
Misschien heeft iemand een bak liggen in goede staat ?
ALLES is welkom, alvast bedankt!
(PS: Galant 8G V6 Handmatig Schakelbak ... )
Blijkt dat er versleten platen zijn, en volgens de dealer de bak gereviseerd moet worden = 1700 euro ...
Ik vind dit een te hoog bedrag, en ben benieuwd of er ook andere opties zijn, of als iemand misschien een garage ken die dit voor veel minder kan doen.
Misschien heeft iemand een bak liggen in goede staat ?
ALLES is welkom, alvast bedankt!
(PS: Galant 8G V6 Handmatig Schakelbak ... )
Re: Versnellings Bak
Echt goedkoop is zo'n klusje niet, maar 1700 lijkt mij ook wel wat teveel.
Marksanne had volgensmij nog wel zo'n versnellingsbak liggen. Zou je in de verkoop topic kunnen vinden.
Marksanne had volgensmij nog wel zo'n versnellingsbak liggen. Zou je in de verkoop topic kunnen vinden.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt, Markt had er nog een.
Weet niet of ie die ook gereviseerd had.
En, ja, het is wel een klusje. Maar 2 handige mensen krijgen dat wel klaar in een dagje.
En, ja, het is wel een klusje. Maar 2 handige mensen krijgen dat wel klaar in een dagje.
-
BubbliciouSz
Thanks man, ik heb even gezocht en wel gezien dat hij een Bak te koop heeft aangeboden. Maar het vervangen van de bak alleen is niet voldoende ...
( http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 144#p29144" onclick="window.open(this.href);return false; )
De platen moeten er ook bij vervangen/gereviseerd worden ...
Ik heb zelf volgende week weer een dagje de tijd om langs wat garages te rijden en na te vragen, maar ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd ..
( http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 144#p29144" onclick="window.open(this.href);return false; )
De platen moeten er ook bij vervangen/gereviseerd worden ...
Ik heb zelf volgende week weer een dagje de tijd om langs wat garages te rijden en na te vragen, maar ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd ..
-
BubbliciouSz
Uray25 schreef:Klopt, Markt had er nog een.
Echt waar?!, bij de dealer kreeg ik te horen dat het heel complex was. Dealer zou het nieteens zelf doen, maar doorsturen naar een andere bedrijf ....
Ik volg de discussie.
Hier zit nog een goede V6 handbak aan de motor vast, dus inclusief de platen, en de motor zit nog in het vooronder.
Weet niet of ie ooit gereviseerd is, heeft 160dkm gelopen.
Heb geen tijd om hem er onderuit te vissen, en heb hem zelf niet nodig want rij automaten.
Mocht je hem dus willen hebben, dan moet je dat zelf doen.
Mocht je interesse hebben, zal ik eens over de prijs nadenken.
Hier zit nog een goede V6 handbak aan de motor vast, dus inclusief de platen, en de motor zit nog in het vooronder.
Heb geen tijd om hem er onderuit te vissen, en heb hem zelf niet nodig want rij automaten.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
dat bedrijf zou waarschijnlijk het reviseren van je bak uitbesteden maar je kan goedkoper idd een andere bak kopen en die er met 2 man en het liefst een motorkraan onder zetten, ben je dan in een dag/middag klaar.
kalm aan, en rap een beetje!!
-
BubbliciouSz
Dit zou wel goed uit komen ja. Ik ben momenteel nog aan het informeren voor een Nieuwe bak + platen, met all info zal ik beslissen wat ik ga doen.menno3x8g schreef:Ik volg de discussie.
Ik zal je nog laten weten...
mocht je de bak zelf los kunnen halen, wil ik het lager wel vervangen voor je 
heb het vorige week bij mijn v6 gedaan. en rijd weer als nieuw
marksanne verkoopt zijn vbak ook, 300 euro dacht ik. en die heeft ook een nieuw lager naar mijn weten
je vbak in ieder geval niet weggooien! ze worden schaars
heb het vorige week bij mijn v6 gedaan. en rijd weer als nieuw
marksanne verkoopt zijn vbak ook, 300 euro dacht ik. en die heeft ook een nieuw lager naar mijn weten
-
BubbliciouSz
rklijn schreef:mocht je de bak zelf los kunnen halen, wil ik het lager wel vervangen voor je
heb het vorige week bij mijn v6 gedaan. en rijd weer als nieuw![]()
marksanne verkoopt zijn vbak ook, 300 euro dacht ik. en die heeft ook een nieuw lager naar mijn weten![]()
Ja klopt, ik heb Marksanne al gesproken hierover.
MD-Performance is voor mij ook nog bezig met het uitzoeken, ik verwacht volgende maandag/dinsdag bericht van hun.
Ik wacht eerst dit bericht af voordat ik verder kan zeggen hoe ik dit ga aanpakken. Ik houd je op de hoogte.
Zowieso niks weggooien
-
BubbliciouSz
Korte update:
ik heb bericht gehad van MD performance, zij kunnen de bak voor mij reviseren en de lagers vervangen.
Advies gehad om ook de koppeling aan te pakken ....
Ik ben dus heel wat verder geholpen, ik denk dit ook bij MD te gaan laten doen ....
ik heb bericht gehad van MD performance, zij kunnen de bak voor mij reviseren en de lagers vervangen.
Advies gehad om ook de koppeling aan te pakken ....
Ik ben dus heel wat verder geholpen, ik denk dit ook bij MD te gaan laten doen ....
Ik heb m'n v6 bak ook daar laten reviseren, Remco kan volgens mij met z'n ogen dicht onze bak uit elkaar halen