Lees al een tijdje mee maar leek me toch leuk om een eigen draadje te starten.
Afgelopen zomer werd het tijd voor een echte auto, een vereiste was 6 cilinders, het liefst in V vorm.
Een galant vond ik altijd al een mooi model en zo stond er al gauw een 2.5l voor de deur:
Opties:
- Volledig leer, alles elektrisch
- Elektrisch opklapbare touchscreen dvd/cd/radio player die ooit waarschijnlijk heel luxe was
- Aftermarket uitlaat
- 17x7 +38 aluminium velgen met gepolijste rand
Het eerste puntje op de lijst waren andere dempers en veren. Vergeleken bij mijn vorige auto was het echt een boot.
Na veel lezen en plaatjes kijken een setje H&R (45/30) verlagingsveren (29507-2) en KYB Ultra-SR schokdempers besteld.
Deze dempers zouden wat stijver zijn dan de originele. De auto mocht wat lager, maar moest wel bruikbaar blijven (drrrempels
Het H&R setje is eigenlijk bedoeld voor een station, maar ik zag geen problemen om ze op een sedan te plaatsen.
Bling bling
Before & after, niet extreem laag maar wel genoeg om het verschil te maken. En de wielkasten zijn mooi gelijk geworden.
Het rijd overigens echt een stuk beter, geen gerol in de bochten of liften/duiken van de neus.
Van zij is het beter te zien:
Vervolgens nog even in Photoshop gespeeld, maar uiteindelijk toch besloten dat er andere velgen moesten komen
Misschien doet dit iemand nog inspiratie:
Het was even zoeken naar passende 18" velgen met steek 4x114.3 maar uiteindelijk werd het een setje Inovit STVI 18x7,5 +38.
Op het moment nog met 225/35 banden maar deze worden binnenkort verwisseld voor 225/40.
En gemonteerd:
Tot dusver de stand van zaken, het begint ergens op te lijken