Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Na er een lange tijd over nagedacht te hebben, zijn wij tot de conclusie gekomen dat het beter is om te stoppen met het Galant Museum en de daaraan gekoppelde Hobby.
Dus bij deze is de gehele collectie te koop, als geheel of in delen.
Onze voorkeur gaat uit naar een verkoop per Generatie i.v.m. de Onderdelen die we voor die desbetreffende generatie hebben verzameld. Anders wordt het wie het eerst komt die het eerst maalt bij een corresponderend bod.
Hieronder de Kentekens en een Korte omschrijving, RDW en Google zijn je vriend:
Jaartal Uitvoering Kenteken Notitie
1977 1.6 Automaat 84-PG-80 Sedan / Stof
1977 1.6 Automaat 52-YB-56 Sedan / Stof
1981 2.0 Automaat GS-89-DP Sedan / Stof
1982 2.3 TurboDiesel 50-SBL-7 Sedan / Stof
1986 2.0 Turbo Schakel RB-56-XB Sedan / Stof Verkocht
1986 2.0 Automaat 43-SRG-1 Sedan / Stof Verkocht
1987 2.4 Automaat 84-ZSZ-5 Sedan / Stof Verkocht
1990 2.0 Automaat JDM VR4 49-JRG-2 Sedan / Leer
1991 2.0 Automaat BP-PN-74 Hatchback / Stof, Onderdelen Auto Gesloopt
1991 2.0 Schakel ZR-81-JK Hatchback / Stof, Onderdelen Auto Verkocht
1992 2.0 Schakel US VR4 34-LB-TN Sedan / Leer, Schuifdak Verkocht
1993 2.0 Automaat GF-VX-66 Sedan / Stof, Schuifdak
1993 2.0 Automaat GR-JX-85 Sedan / Stof, Schuifdak Verkocht
1993 2.0 V6 Automaat JN-314-N Sedan / Stof, Schuifdak
1995 2.0 V6 Automaat JDM VR4 44-JVX-5 Sedan / Stof
1997 2.5 V6 Automaat JDM VR4 09-LXK-7 Station / Leer, Schuifdak
2000 2.5 V6 Automaat 09-DV-VZ Sedan / Leer
2000 V6 Schakel 66-FJ-NF Station / Leer, Onderdelen Auto Gesloopt
2003 2.5 V6 Automaat 90-LN-VT Station / Leer, Schuifdak Verkocht
2004 2.5 V6 Automaat 79-XZL-1 Station / Leer, Schuifdak
Dus bij deze is de gehele collectie te koop, als geheel of in delen.
Onze voorkeur gaat uit naar een verkoop per Generatie i.v.m. de Onderdelen die we voor die desbetreffende generatie hebben verzameld. Anders wordt het wie het eerst komt die het eerst maalt bij een corresponderend bod.
Hieronder de Kentekens en een Korte omschrijving, RDW en Google zijn je vriend:
Jaartal Uitvoering Kenteken Notitie
1977 1.6 Automaat 84-PG-80 Sedan / Stof
1977 1.6 Automaat 52-YB-56 Sedan / Stof
1981 2.0 Automaat GS-89-DP Sedan / Stof
1982 2.3 TurboDiesel 50-SBL-7 Sedan / Stof
1986 2.0 Turbo Schakel RB-56-XB Sedan / Stof Verkocht
1986 2.0 Automaat 43-SRG-1 Sedan / Stof Verkocht
1987 2.4 Automaat 84-ZSZ-5 Sedan / Stof Verkocht
1990 2.0 Automaat JDM VR4 49-JRG-2 Sedan / Leer
1991 2.0 Automaat BP-PN-74 Hatchback / Stof, Onderdelen Auto Gesloopt
1991 2.0 Schakel ZR-81-JK Hatchback / Stof, Onderdelen Auto Verkocht
1992 2.0 Schakel US VR4 34-LB-TN Sedan / Leer, Schuifdak Verkocht
1993 2.0 Automaat GF-VX-66 Sedan / Stof, Schuifdak
1993 2.0 Automaat GR-JX-85 Sedan / Stof, Schuifdak Verkocht
1993 2.0 V6 Automaat JN-314-N Sedan / Stof, Schuifdak
1995 2.0 V6 Automaat JDM VR4 44-JVX-5 Sedan / Stof
1997 2.5 V6 Automaat JDM VR4 09-LXK-7 Station / Leer, Schuifdak
2000 2.5 V6 Automaat 09-DV-VZ Sedan / Leer
2000 V6 Schakel 66-FJ-NF Station / Leer, Onderdelen Auto Gesloopt
2003 2.5 V6 Automaat 90-LN-VT Station / Leer, Schuifdak Verkocht
2004 2.5 V6 Automaat 79-XZL-1 Station / Leer, Schuifdak
Laatst gewijzigd door Uray25 op 22 sep 2025, 22:58, 15 keer totaal gewijzigd.
- maarten_galant
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 08:50
- Provincie: Utrecht
Re: Einde van een Tijdperk.
Jeetje Ray, die zag ik niet aankomen zeg! Zonde maar blijft een dure hobby auto's. Blijft een hele mooie verzameling als je de ruimte hebt.
Laatst gewijzigd door maarten_galant op 16 dec 2021, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 zwart (2001) Sold
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 zilver (1998) Sold
Mitsubishi Galant Elegance station 2.5 V6 blauw (2003)
Mitsubishi Galant GLXI 2.0 V4 bordeaux(1997)
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 blauw (2000) Sold
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 zilver (1998) Sold
Mitsubishi Galant Elegance station 2.5 V6 blauw (2003)
Mitsubishi Galant GLXI 2.0 V4 bordeaux(1997)
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 blauw (2000) Sold
Re: Einde van een Tijdperk.
Zo dat is inderdaad een hele verzameling! En jammer dat je ermee stopt.
Hopelijk gaan ze een nieuwe en ook weer goede toekomst tegemoet.
Ik kan me voorstellen dat het veel pijn doet om ermee te stoppen.
Afgelopen jaren ben ik van 10 terug gegaan naar 4 en daar had ik al moeite mee.
Sterkte!
Hopelijk gaan ze een nieuwe en ook weer goede toekomst tegemoet.
Ik kan me voorstellen dat het veel pijn doet om ermee te stoppen.
Afgelopen jaren ben ik van 10 terug gegaan naar 4 en daar had ik al moeite mee.
Sterkte!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Einde van een Tijdperk.
Holy mamma mia Ray... Wat een schokkend besluit/bericht!
Wat jammer. het biedt natuurlijk anderen een unieke kans, maar toch... de vaandeldrager van Galanthistorie in nederland die stopt. Da's wel slikken. Ik hoop dat de auto's op goede plekken terechtkomen. Ik zou 'die ene zwarte' met liefde overnemen, maar ik heb noch de ruimte, noch de ruimte in tijd, noch de ruimte voor aanschaf.
Wat jammer. het biedt natuurlijk anderen een unieke kans, maar toch... de vaandeldrager van Galanthistorie in nederland die stopt. Da's wel slikken. Ik hoop dat de auto's op goede plekken terechtkomen. Ik zou 'die ene zwarte' met liefde overnemen, maar ik heb noch de ruimte, noch de ruimte in tijd, noch de ruimte voor aanschaf.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Einde van een Tijdperk.
Wut? Nou, dat is wel een heftig bericht. Ik vond het wel erg leuk om een keer in het museum geweest te zijn.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Einde van een Tijdperk.
Weinig interesse hier op het forum, jammer...
Re: Einde van een Tijdperk.
Tjeetje, Jammer hoor dat het niet bij elkaar kan blijven, is en blijft een unieke verzameling. Als ik de ruimte zou hebben zou ik er nog wel ééntje kopen maar helaas en het is te zonde om dergelijke koetsen buiten te laten staan in de Ierse Regen.
Van de oudere versies zie ik nog al eens modellen terug komen op de facebook pagina van Mitsubishi NOS (new old stock) daar heb je misschien meer bereik ook in het buitenland. (al zie ik ze niet graag naar het buitenland vertrekken) Denk voor het moderne spul meer aan international Galant society, Mitsubishi Galant FanClub etc. In het buitenland wordt veel meer via facebook gedaan dan in Nederland.
Succes met de verkoop iig
Van de oudere versies zie ik nog al eens modellen terug komen op de facebook pagina van Mitsubishi NOS (new old stock) daar heb je misschien meer bereik ook in het buitenland. (al zie ik ze niet graag naar het buitenland vertrekken) Denk voor het moderne spul meer aan international Galant society, Mitsubishi Galant FanClub etc. In het buitenland wordt veel meer via facebook gedaan dan in Nederland.
Succes met de verkoop iig
1999 2.0L GLX Limited edition,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Re: Einde van een Tijdperk.
Misschien helpen iets van richtprijzen Ray?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Einde van een Tijdperk.
@Yeti , zitten niet op Facebook en eerlijk gezegd ook geen behoefte aan.
@Mark , Tja, dat is altijd zo'n dingetje. Zou het niet weten, weinig referentie materiaal zeg maar...
@Mark , Tja, dat is altijd zo'n dingetje. Zou het niet weten, weinig referentie materiaal zeg maar...
-
mikemaazen
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:25
- Provincie: Drenthe
Re: Einde van een Tijdperk.
Ik had d'r graag 1 bijgekocht maar hier staat die dan ook buiten en dat is zonde
Re: Einde van een Tijdperk.
Ja, dat is wel een probleem. Waar láát je die dingen. Je moet net een gek treffen, die iemand kent met een boerenschuur. Niet eenvoudig!mikemaazen schreef: ↑07 mar 2021, 09:29 Ik had d'r graag 1 bijgekocht maar hier staat die dan ook buiten en dat is zonde
Dat kan maanden duren. Ik heb sinds een jaar wel een sleutelplekje, maar ze zien me daar al aankomen met nog meer oude auto's...
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Einde van een Tijdperk.
Zo, over beslissingen nemen gesproken. Dat zijn heel wat jaartjes zorg, zoeken en bewaren waar een einde aan gaat komen. Jammer, maar ik snap het wel. Hoop dat het gaat lukken om liefhebbende nieuwe eigenaren te vinden.
Re: Einde van een Tijdperk.
@CVW, ja, ook een liefhebbende nieuwe eigenaar vinden bljkt niet mee te vallen...
Re: Einde van een Tijdperk.
Meen je !!!!
Wat wil he voor de 1990 vr4 hebben?
App me eventueel maar
Wat wil he voor de 1990 vr4 hebben?
App me eventueel maar
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Einde van een Tijdperk.
Jeetje, wat een verassing!! Dat zag niemand aankomen..
Ja een 6G VR-4 op de oprit lijkt mij ook heel erg cool om te hebben..
Ja een 6G VR-4 op de oprit lijkt mij ook heel erg cool om te hebben..
Re: Einde van een Tijdperk.
Heb er 2, dusss...
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: Einde van een Tijdperk.
Ik heb wel interesse in een deel van de collectie, een zeer specifiek deel 
Heb je toevallig nog een subframe liggen voor de achterzijde van een 8G 2.5 V6 Sedan?
Zo ja, wat wil je er voor hebben?
Heb je toevallig nog een subframe liggen voor de achterzijde van een 8G 2.5 V6 Sedan?
Zo ja, wat wil je er voor hebben?
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: Einde van een Tijdperk.
Hey Uray,
Dit is pijnlijk om te lezen, ik heb nog altijd een zeer groot hart voor de 7G VR4 44-JVX-5, ik zal je een PB sturen.
Dit is pijnlijk om te lezen, ik heb nog altijd een zeer groot hart voor de 7G VR4 44-JVX-5, ik zal je een PB sturen.
Future: Mitsubishi Galant VR4 Wanted!
Present: Mitsubishi Galant Wagon V6 Lpi & Mitsubishi Grandis
History: 7G Mitsubishi Galant GTI V6, 8G Mitsubishi Galant Wagon V6, Mitsubishi Grandis
Present: Mitsubishi Galant Wagon V6 Lpi & Mitsubishi Grandis
History: 7G Mitsubishi Galant GTI V6, 8G Mitsubishi Galant Wagon V6, Mitsubishi Grandis
Re: Einde van een Tijdperk.
Ray,
Zijn er al wat auto's van het lijstje te schrappen?
Hoe staat het met de VR-4's?
Zijn er al wat auto's van het lijstje te schrappen?
Hoe staat het met de VR-4's?
Re: Einde van een Tijdperk.
Nope, weinig serieuze interesse...
Re: Einde van een Tijdperk.
De meesten hebben ook al 8 jaar geen APK-meester meer gezien..
Re: Einde van een Tijdperk.
Dus ? Ze staan lekker droog in een Loods...
Sinds de herziening van de Oldtimer regeling was het voor ons niet meer te doen om alles gekeurd te houden.
Dus doen we alleen die waar we in denken te gaan rijden.
Sinds de herziening van de Oldtimer regeling was het voor ons niet meer te doen om alles gekeurd te houden.
Dus doen we alleen die waar we in denken te gaan rijden.
Re: Einde van een Tijdperk.
Inmiddels 1 Daadwerkelijk verkocht, en 3 gereserveerd.
Re: Einde van een Tijdperk.
Welke is verkocht Ray?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Einde van een Tijdperk.
De 1991 2.0 Schakel GTi ZR-81-JK Hatchback
&
De 1991 2.0 Automaat BP-PN-74 Hatchback
&
De 1991 2.0 Automaat BP-PN-74 Hatchback
Laatst gewijzigd door Uray25 op 26 jan 2023, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
De 1992 2.0 Schakel US VR4 34-LB-TN Sedan / Leer, Schuifdak is inmiddels ook Verkocht
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Hoi, mijn naam is Bjorn
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben op zoek naar een Galant, ik vroeg me af of jij deze nog te koop hebt staan. Het bericht is natuurlijk al wat jaartjes oud maar ik dacht ik probeer het toch even.
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben op zoek naar een Galant, ik vroeg me af of jij deze nog te koop hebt staan. Het bericht is natuurlijk al wat jaartjes oud maar ik dacht ik probeer het toch even.
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Klopt, maar als er iets verkocht is wordt het hier nog steeds bijgewerkt. Dus lijst met Auto's is accuraat.
Waar ben je precies naar op zoek ?
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
@Uray25: Ik ben zo vrij geweest om de status van de auto's in de lijst in rood weer te geven, zodat het wat beter opvalt.
Groet,
Forum-administrator
Groet,
Forum-administrator
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2025: 314
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2025: 314
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Ik ben vooral geinteresseerd in deze 2 JN-314-N en GF-VZ-66
En anders deze 2 (79-XZL-1 en 09-DV-VZ) ook wel maar voorkeur gaat uit na de bovenste 2.
Kan het kloppen dat GF-VZ-66 niet het goede kenteken is? als ik deze invul krijg ik een Toyota Corolla
En anders deze 2 (79-XZL-1 en 09-DV-VZ) ook wel maar voorkeur gaat uit na de bovenste 2.
Kan het kloppen dat GF-VZ-66 niet het goede kenteken is? als ik deze invul krijg ik een Toyota Corolla
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Ik vermoed dat het de GF-VX-66 moet zijn.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2025: 314
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2025: 314
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Scherp, aangepast... Al die tijd overheen gelezen, oops...
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Heb je wat meer info over deze wagens? Algemene staat km stand en evt een idee van een prijs
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
de JN-314-N ergens rond de 210.000km staat is goed
de GF-VX-66 ergens rond de 150.000km Uitlaat is aan vervanging toe. Staat al een tijdje in de stalling.
79-XZL-1 ergens rond de 360.000km, wordt nog dagelijks in gereden, Wielkastranden beginnen weer.
09-DV-VZ ergens rond de 470.000Km, wordt ook nog steeds gebruikt, ook hier beginnen de wielkastranden weer.
de GF-VX-66 ergens rond de 150.000km Uitlaat is aan vervanging toe. Staat al een tijdje in de stalling.
79-XZL-1 ergens rond de 360.000km, wordt nog dagelijks in gereden, Wielkastranden beginnen weer.
09-DV-VZ ergens rond de 470.000Km, wordt ook nog steeds gebruikt, ook hier beginnen de wielkastranden weer.
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Heb je wat foto's van de JN-314-N en GF-VX-66?Uray25 schreef: ↑27 apr 2025, 16:09 de JN-314-N ergens rond de 210.000km staat is goed
de GF-VX-66 ergens rond de 150.000km Uitlaat is aan vervanging toe. Staat al een tijdje in de stalling.
79-XZL-1 ergens rond de 360.000km, wordt nog dagelijks in gereden, Wielkastranden beginnen weer.
09-DV-VZ ergens rond de 470.000Km, wordt ook nog steeds gebruikt, ook hier beginnen de wielkastranden weer.
En eventueel ook een prijs in gedachte? Mag anders ook wel een privébericht sturen.
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Nou, we zijn na ruim 4 jaar bijna op de helft...
Re: Einde van een Tijdperk. Eenmaal, Andermaal, ..........
Heb je al vooruitgang kunnen maken met de JN-314-N ? Of heb je het probleem nog niet kunnen oplossen