Toch maar ff wat bewijs leveren..
Anders kan je zoveel zeggen he
Ik wou dus een tijdje al een Alarm op mn auto..
Aangezien ik niet wil dat ie gejat wordt uiteraard, maar ook omdat er voor nogal wat euro's aan audio e.d. in ligt..
Wel zo verstandig dan leek me
Een maatje van het MOC forum heeft me er mee geholpen..
Die heeft er al een stuk of 8 ingebouwd. Het gaat om een SPY alarm met de benodigde extra's.
Wat voor mij een must was, dat ik van afstand m'n achterbak kon openen. Gepriegel met de sleutel vind ik echt maar helemaal niks

En mijn oude CV werkte niet lekker.
Eerst begonnen met de voorbereiding rondom de accu.
Vervolgens wat bedrading doorgelegd naar voren. Meteen maar 8dradig gedaan zodat straks mijn mistlampen er ook op kunnen.
De draden bende.. xD
Gepriegel om alles netjes weg te werken en aan te sluiten. Er zat al een oud CV op, die hebben we eerst verwijderd en de draden overgepakt.
vervolgens voor de sirens een mooi plekje uitgezocht en aangesloten. Bij het alarm zat een standaard 6tonige siren. Alleen heb ik geen zin in een Kermis attractie als het alarm af gaat.. Dus heb uit Engeland 2 1tonige sirens laten komen.
En die synchroom aan elkaar aangesloten. Met battery backup, dus zelfs als ze de kabels doorknippen, blijft hij loeien (alleen met sleutel te cancellen).
Getest en werkte als een malle.
Thuis heeft 1 van mijn katten het ook nog even getest.. Die vond het nodig om op de motorkap te springen..
Eindstand, die zat op het dak van de schuur xD hehehe..
Toch maar iets minder gevoelig afgesteld.
Half dagje bezig geweest.. En daarna was het ontspanning tijd.
Kwam nog iemand van het MOC langs, wat dit plaatje gaf:
Omgedoopt tot Mitsu tuin
Nog een plaatje van de mijne:
a.s. zondag gaan we nog de kofferbak aansluiten, daar hadden we geen zin meer in!

Next up: Mistlampen