Zo updates waren weer tijdje uitgebleven maar daar zijn we weer
Als allereerste, de schade die door het bedrijf was gereden aan mijn voorbumper is voor de helft vergoed. Volgens rechtsbijstand zou ik een rechtzaak niet winnen en/of er niet beter uitkomen dan nu. Dus helaas zal ik toch nog zelf geld toe moeten leggen om het te repareren.
Update over de banden:
Toyo Proxes R1R: Heerlijke band, stuk meer wegligging, is ook meteen wel een stukje zachter van compound.
Vooral nu met het warmere weer is het verschil heel duidelijk te merken en doet echt niet onder voor de R888. (Deze ervaring werd bij het Dragracen ook bevestigd door meerdere mensen die op de R1R rijden en dat ie stuk minder slijt als de R888)
Auto is nu wel weer tikkie omhoog gekomen, dus zal 'm over een tijdje rondom nog 1cm laten zakken.

- Profiel Toyo Proxes R1R

- Auto op 225/40-18
Dan automaxx weekend.
Was een mooi weekend. Zaterdag top dag wat betreft het weer! Helaas met de auto iets minder: De pech begon net voordat ik de 1e keer wou gaan dragracen.
Ik stond opgesteld in de rij om van start te gaan, trap de koppeling in om naar voor aan te sluiten, wil 'm net in de 1e versnelling zetten, "ploep" weg koppelingsdruk! (gelukkig stond ie nog niet in de 1!)
Ik de auto snel uit de rij geduwd, motorkap open en kijken waar ie lekt: via de portofoon even met mn kameraden (die buiten het drag-terrein stonden) gecommuniceerd en na wat gevraag kreeg ik ze bij mij met wat gereedschap.

- kapotte koppelingsslang
Daar hebben we meneer de boosdoener, de schakelkabel is waarschijnlijk door de slang heen gesneden.
Sta je dan op walibi, klaar om te dragracen met koppelingssysteem dat niet werkt.
Maar het is zaterdag! Dus we gaan gewoon de buurt afbellen/rondrijden of we nog iets gefixxt krijgen.
De auto verder naar achter geduwd en achter gelaten zijn we gaan rijden.

- Walibi op achtergrond
Uiteindelijk bij de Brezan aangekomen (na 4andere adressen) konden ze ons eigenlijk niet verder helpen. Wij erg teleur gesteld nog wat doorvragen bij die man of er nog iets mogelijk was, bemoeid een klant zich er ineens mee: "ik kan jullie wel helpen"
Dat was het verlossende woord! Deze meneer heeft mij geholpen aan (in mijn ogen tijdelijke) oplossing waarmee ik in ieder geval nog kon dragracen en naar huis rijden!

- Tijdelijke koppelingsslang
Snel alles in elkaar gedraaid opgesteld en van start gaan!
Nog met hoge banden spanning (2,4bar) van start gegaan voor de 201meter (1/8mile) 0.396sec reactietijd, 60ft van 2.421 en tijd van 9.279 @ 135.34kmpu
Dat voor een 1e run niet slecht! Maarrrr ik wil onder de 9seconden komen! Dus banden spanning laten zakken, weer in de rij aangesloten.
De man die de auto's naar de plekken wees liet mij nog doorgaan en de rij sloot achter mij, de tijd zat erop!
Yesss, nog 3 auto's en ik kan nog 1x van start gaan..... of toch niet? Valt de stroom uit. Helaas!
Spullen gepakt en dan zondag maar weer van start gaan.
Bahbah, heledag regen! Des al niet te min is het helemaal niet slecht gegaan vond ik zelf.
Ben begonnen met een: 60ft 2.862sec 10.155sec @ 130.91kmpu en geeindigd voor de middag met een 60ft 2.572sec 9.658sec @ 131.63
s'middags waren er 3 kwalificatie rondes en dan finale rijden.
Er ging knock-out bracket gereden worden.
Dat wil zeggen 1 tegen 1.
Je geeft een tijd op die je gaat rijden (bijvoorbeeld 13.2seconden)
Dan ga je rijden, het is de bedoeling dat je zo dicht mogelijk op je tijd rijd. Ben je sneller dan de tijd die je opgaf dan heb je eigenlijk al verloren.
Valse start = af
Onder je tijd = af
Alle 3 de kwalificatietijden: 9.631sec 9.636sec 9.649sec
Dat kan haast niet mooier! ik wist welke tijd ik erop ging zetten: een 9.70 (het begon namelijk erg hard te regenen terwijl 't met de kwalificatie miezerde)
Ik reed een 9.751. Mijn tegenstander zat er verder vanaf dus ik mocht door naar de volgende ronde

!
Super gaaf, adrenaline schiet door je lichaam heen, was echt spannend moet ik zeggen
Intussen was het iets zachter gaan regenen en ik was weer aan de beurt!
De jongen waar ik tegen moest was vorig jaar de winnaar, ik moest zorgen dat ik mn tijd scherp zette.
Heb een 9.65 erop laten zetten en ben van start gegaan en reed een 9.55

Tsja mixed feelings zoals je begrijpt haha mooi dat ik mn tijd verbeter in de regen, maar damn nou heb ik mezelf eruit gereden haha!
Al met al een super leuke dag gehad!

- Automaxx
Ik heb nou 2 weekjes vrij, ga proberen mn intercooler en buizen te gaan vervangen, ben vandaag al klein beetje begonnen en heb achter de 1e flexibele slang vervangen door een harde buis.

- Vervangen turbobuizen ra
En ik heb mn koppelingsslang gevonden! Bij Showoffimports konden ze me helpen en hebben ze m direct voor mij gemaakt voor 40euro had ik 'm klaar met levenslange garantie.
deze slang gaan mijn complete koppelingsleiding/slang vervangen.(dus geen koperleiding en slangwerk meer)

- Koppelingsslang hel