VR2/50 shades - soon my love, soon!
- MD-Performance
- Provincie: Noord-Holland
Re: VR2 - verse vulpijp en vers nardi stuur
Ziet er allemaal weer spik en span uit mark ennuuhh die vulpijp was zeker geen overbodige luxe om die te vervangen damn wat ziet die er uit !!!
Re: VR2 - custom voorbumper - the redo
Waarvoor alsnog dank voor het leveren MD-Performance (de nieuwe vulpijp dus) 
Gisteren en vandaag bezig geweest met de custom voorbumper die vorig jaar sneuvelde bij een kop-staart filebotsinkje. De schade viel eigenlijk reuze mee, en gelukkig had Carolien de 3 brokstukken meegenomen van de plek waar het misging en die pasten dus als een puzzel weer keurig in elkaar. Beetje warmstoken met een verspistool en dan met een old-skool soldeerbout de plasticdelen weer aan elkaar 'lassen'. Daarna beetje grof schuren en dan wat plamuren, schuren, plamuren, schuren, enz. Ik heb van vandaag nog geen foto geschoten, maar het lijkt er alweer heel erg op.
Ik heb deze voorbumper destijds voorzien van een vaste extra onderlip en de nummerplaatruimte verbreed zodat een nederlands kenteken er mooi invalt. Ik vond het zonde om de bumper voor een missend brokje plastic van 10x5cm weg te gooien. Ik hoop 'm volgende week in de 2K primer te hebben, en dan aansluitend de A71 zilverkleur en blanke lak erop. Zal weer een cheap-ass garage-job worden, maar meer is het voor nu even niet waard (de enige echte optie voor de auto om 'm weer heel mooi strak te krijgen is een complete overspuitbeurt).
Gisteren en vandaag bezig geweest met de custom voorbumper die vorig jaar sneuvelde bij een kop-staart filebotsinkje. De schade viel eigenlijk reuze mee, en gelukkig had Carolien de 3 brokstukken meegenomen van de plek waar het misging en die pasten dus als een puzzel weer keurig in elkaar. Beetje warmstoken met een verspistool en dan met een old-skool soldeerbout de plasticdelen weer aan elkaar 'lassen'. Daarna beetje grof schuren en dan wat plamuren, schuren, plamuren, schuren, enz. Ik heb van vandaag nog geen foto geschoten, maar het lijkt er alweer heel erg op.
Ik heb deze voorbumper destijds voorzien van een vaste extra onderlip en de nummerplaatruimte verbreed zodat een nederlands kenteken er mooi invalt. Ik vond het zonde om de bumper voor een missend brokje plastic van 10x5cm weg te gooien. Ik hoop 'm volgende week in de 2K primer te hebben, en dan aansluitend de A71 zilverkleur en blanke lak erop. Zal weer een cheap-ass garage-job worden, maar meer is het voor nu even niet waard (de enige echte optie voor de auto om 'm weer heel mooi strak te krijgen is een complete overspuitbeurt).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Netjes Mark!! Komen jullie 9 sept met de VR2 of legnum?? of alleblij? 
Hey Nico, thanks! We komen alleen met de Legnum.
Hey mark ! Dat ziet er weer strak uit ! Goed werk !
Alweer een paar avondjes aan het schuren-plamuren-schuren-plamuren geweest en vanavond in een paar laagjes 2K vulprimer gezet. Een paar kleine putjes en een 'deukje' nog wegwerken en dan krijgt ie weer een zilveren A71 kleurtje 
Mooi werk mark ! Ziet er strak uit 
Re: VR2 - Ganadors met custom LEDs
Gisteren ben ik bezig geweest om het setje Ganador zijspiegels die ik al een jaar (of wat) heb liggen eindelijk maar 'ns gereed te maken voor montage.
De uitdagingen zijn:
- verkeerde kleur (ze zijn wit, ze moeten zilver worden)
- geen spiegelverwarming (conrad to the rescue, again! [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;)
- er moeten zijknipperlichten in, want de VR2 krijgt andere zijschermen en die zijknippers die in alle 8G's zitten vindt ik eigenlijk niet zo mooi, dus dat wordt zo-ie-zo strak
Kortom: vooral die zijknipperlicht-functie is nogal een uitdaging natuurlijk! Ik had een poos terug al eens een setje 3700mcd heldere-look LED's die oranje licht geven gekocht (ook bij Conrad). Daarvan heb ik er 3 per spiegel gebruikt, elke LED (rond) vlakgeschuurd, tegen elkaar aangelijmd (superglue) en daarna in de ruimte die ik ervoor uitgefreesd/boord heb met plamuur gefixeerd. Toen dat mooi stevig en droog was heb ik de overtollige plamuur wegeschuurd en de half-bolle vorm van de 3-aan-elkaar-LEDs in een soort vlakke puntvorm geschuurd. Elke stap steeds testen of alle electrische verbindingen nog functioneren natuurlijk, en verdraaid, het werkt!
Check it out!
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
De uitdagingen zijn:
- verkeerde kleur (ze zijn wit, ze moeten zilver worden)
- geen spiegelverwarming (conrad to the rescue, again! [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;)
- er moeten zijknipperlichten in, want de VR2 krijgt andere zijschermen en die zijknippers die in alle 8G's zitten vindt ik eigenlijk niet zo mooi, dus dat wordt zo-ie-zo strak
Kortom: vooral die zijknipperlicht-functie is nogal een uitdaging natuurlijk! Ik had een poos terug al eens een setje 3700mcd heldere-look LED's die oranje licht geven gekocht (ook bij Conrad). Daarvan heb ik er 3 per spiegel gebruikt, elke LED (rond) vlakgeschuurd, tegen elkaar aangelijmd (superglue) en daarna in de ruimte die ik ervoor uitgefreesd/boord heb met plamuur gefixeerd. Toen dat mooi stevig en droog was heb ik de overtollige plamuur wegeschuurd en de half-bolle vorm van de 3-aan-elkaar-LEDs in een soort vlakke puntvorm geschuurd. Elke stap steeds testen of alle electrische verbindingen nog functioneren natuurlijk, en verdraaid, het werkt!
Check it out!
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Lache pik.
Kunstig gedaan
Maar steken ze nou iets uit??
Had je niet beter gelijk kunnen houden??
Kunstig gedaan
Maar steken ze nou iets uit??
Had je niet beter gelijk kunnen houden??
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
- KissMyExhaust
- Provincie: Flevoland
Mooi werk man ! ziet er goed uit !
Hey Mark (MD bedoel ik, al die Marken hierzo...) het vlak houden van die LEDs kan wel, maar... dan is het twijfelachtig of ze nog wel goed zichtbaar zijn. Van opzij en achteren wel, maar van voren denk ik niet meer. Ik weet niet of het zijknipperlicht ook vanaf de voorzijde zichtbaar moet zijn. APK meesters... jullie antwoord is welkom!
Ik heb overigens de LED's zo gemonteerd dat ik (alsnog) het kleine uitstekende puntje kan wegschuren
Ik heb overigens de LED's zo gemonteerd dat ik (alsnog) het kleine uitstekende puntje kan wegschuren
[External Link Removed for Guests]
pagina 2 of 3
nevermind ik had je vraag verkeerdom gelezen
pagina 2 of 3
nevermind ik had je vraag verkeerdom gelezen
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: VR2 - Walbro benzinepomp
Tijdens het wachten op het drogen van wat plamuurwerk voor het middenconsole van het projectje 'monster' had even tijd om wat wachtende projectjes op te pakken. Eentje is de Walbro benzinepomp die ik vorig jaar kocht voor de Legnum. Nooit aan toegekomen om te installeren toen, maar nu is het een prima pomp voor de VR2. Da's nu toch 'de' performance auto in huize Sanne, dus als ik 'ns wat met het verhogen van de turbodruk wil gaan spelen en wellicht een grotere intercooler (ruimte zat met de VR4 bumper!) is voldoende brandstof natuurlijk een must. Deze Walbro zorgt daar vast en zeker voor!
Het kitje is erg compleet, maar naast het pompje zelf heb je alleen het centreer/fixeer rubbertje nodig van deze kit (ik kocht het destijds via Camskill.co.uk overigens). Ik had verwacht dat er wat aanpassinkjes nodig waren, maar het is een 5 minuten klusje. Wel prettig is het om een reserve pomp te hebben die al 'uitgewasemd' is zodat je niet high wordt van de benzinedampen en mocht er iets tegenzitten heb je gewoon je auto nog rijdend.
Het is allemaal heel vanzelfsprekend en het enige dat ietsjepietsje lastig is, is het centreer/fixeerrubber in de ijzeren originele bracket friemelen. Ach... effe een minuutje frutten en het zit perfect en ramvast!
Het kitje is erg compleet, maar naast het pompje zelf heb je alleen het centreer/fixeer rubbertje nodig van deze kit (ik kocht het destijds via Camskill.co.uk overigens). Ik had verwacht dat er wat aanpassinkjes nodig waren, maar het is een 5 minuten klusje. Wel prettig is het om een reserve pomp te hebben die al 'uitgewasemd' is zodat je niet high wordt van de benzinedampen en mocht er iets tegenzitten heb je gewoon je auto nog rijdend.
Het is allemaal heel vanzelfsprekend en het enige dat ietsjepietsje lastig is, is het centreer/fixeerrubber in de ijzeren originele bracket friemelen. Ach... effe een minuutje frutten en het zit perfect en ramvast!
Re: VR2 - vers vliegwiel
Gisteren waren we in Leiden bij mn zwager en die heeft in zijn machinefabriek een straalcabine. Tijd om die bonk oud ijzer om te toveren in een frisse plaat metaal waar geen haarscheuren in te vinden zijn!
Hiermee heb ik eindelijk alle ingredienten om de verse koppelingsplaat, drukgroep, vliegwiel, assen en naven te gaan monteren. Op naar vermogengebruik en trillingsvrij rijden!
Hiermee heb ik eindelijk alle ingredienten om de verse koppelingsplaat, drukgroep, vliegwiel, assen en naven te gaan monteren. Op naar vermogengebruik en trillingsvrij rijden!
Hahha jij ook last van haarscheurtjes bij jou vliegwiel?
Waren deze door te stralen weg te halen? Of heb je een andere gehaald? Want anders wil het zeggen dat we ons niet zo'n zorgen hoeven te maken voor de haarscheurtjes dat ze alleen oppervlakkig zijn.
Maar je bent ook weer lekker bezig laatste tijd Mark (Y)
Waren deze door te stralen weg te halen? Of heb je een andere gehaald? Want anders wil het zeggen dat we ons niet zo'n zorgen hoeven te maken voor de haarscheurtjes dat ze alleen oppervlakkig zijn.
Maar je bent ook weer lekker bezig laatste tijd Mark (Y)
Dit is een verse. Die met haarscheurtjes zit nog in de VR2. Maar ik heb er geen lekker gevoel bij, vandaar dat ik een reservevliegwiel heb gescoord 
Ja inderdaad,
Vind het wel jammer dat er geen upgraded vliegwiel te vinden is. (heb er flink naar naar gezocht toen ik de haarscheurtjes in mijn vorige vliegwiel vond)
Zou mooi zijn als het toch nog een keertje een leverancier boven komt drijven die N/A V6 performance vliegwielen levert
Kijk zal deze het in ieder geval weer een hele tijd volhouden
Vind het wel jammer dat er geen upgraded vliegwiel te vinden is. (heb er flink naar naar gezocht toen ik de haarscheurtjes in mijn vorige vliegwiel vond)
Zou mooi zijn als het toch nog een keertje een leverancier boven komt drijven die N/A V6 performance vliegwielen levert
Kijk zal deze het in ieder geval weer een hele tijd volhouden
Eclipse fwd vliegwiel
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Inderdaad, wat Mark zegt: voor de Eclipsen zou je verwachten dat er lichtgewicht, aftermarket vliegwielen te vinden moeten zijn. Ik heb er zelf nooit naar gekeken of gezocht trouwens hoor.
De originele V6 vliegwiel artikecode is trouwens MD749977 en grappig details is dat er in ASA vermeld wordt 'FLEXIBLE TYPE'. Snel even gegoogled en het heeft wat te maken met die 6 torx-achtige bouten waarmee de twee delen van dit vliegwiel aan elkaar zitten. Het is dus geen twee-massa vliegwiel zoals die tegenwoordig in duurdere auto's wel wordt toegepast, maar de functie van deze constructie zou wel een bepaalde flexibiliteit moeten geven. Blijkbaar heeft iemand bij Mitsubishi die veel verstand heeft van metalen, spanningen, krachten en temperaturen een mooie berekening gemaakt en is tot de conclussie gekomen dat deze opzet de boel een lange tijd goed houdt.
Hmmm... volgens mij verdere bevindingen is het originele vliegwiel 225mm doorsnede, 7-bouts en heeft een gewicht van 8.5kg. Tot mijn verbazing wordt deze ook genoemd bij Legnum/Galant VR4's. Ik dacht dat die per definitie een ander vliegwiel hadden, naast het feit dat er ook VR4's zijn met een 240mm vliegwiel (dat is overigens artikelnummer MD749710).
Ik kom maar 1 referentie naar een lichter vliegwiel tegen, maar da's op zichzelf ook een 'dead-end': PROS - SFCFWXEC 5 クロモリ lightweight flywheel w= 4. 76kg
De originele V6 vliegwiel artikecode is trouwens MD749977 en grappig details is dat er in ASA vermeld wordt 'FLEXIBLE TYPE'. Snel even gegoogled en het heeft wat te maken met die 6 torx-achtige bouten waarmee de twee delen van dit vliegwiel aan elkaar zitten. Het is dus geen twee-massa vliegwiel zoals die tegenwoordig in duurdere auto's wel wordt toegepast, maar de functie van deze constructie zou wel een bepaalde flexibiliteit moeten geven. Blijkbaar heeft iemand bij Mitsubishi die veel verstand heeft van metalen, spanningen, krachten en temperaturen een mooie berekening gemaakt en is tot de conclussie gekomen dat deze opzet de boel een lange tijd goed houdt.
Hmmm... volgens mij verdere bevindingen is het originele vliegwiel 225mm doorsnede, 7-bouts en heeft een gewicht van 8.5kg. Tot mijn verbazing wordt deze ook genoemd bij Legnum/Galant VR4's. Ik dacht dat die per definitie een ander vliegwiel hadden, naast het feit dat er ook VR4's zijn met een 240mm vliegwiel (dat is overigens artikelnummer MD749710).
Ik kom maar 1 referentie naar een lichter vliegwiel tegen, maar da's op zichzelf ook een 'dead-end': PROS - SFCFWXEC 5 クロモリ lightweight flywheel w= 4. 76kg
Ik vermoed dat ACT 600165 voor Eclipse FWD turbo/non-turbo 92-99 een correcte zou moeten zijn. Weegt behoorlijk wat minder trouwens: 5.4KG.
Ik heb een lichtgewicht vliegwiel van een eclipse gehad van ACT (225mm)
Maar deze paste niet op ons 6a13tt blok (overigens is dat wel een andere als die afgebeeld zijn in jou link Mark)
Maar deze paste niet op ons 6a13tt blok (overigens is dat wel een andere als die afgebeeld zijn in jou link Mark)
waarom paste hij niet mark??MarkDuffy schreef:Ik heb een lichtgewicht vliegwiel van een eclipse gehad van ACT (225mm)
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Volgens mij had het met de afstand te maken die het vliegwiel heeft van het blok af.
De ring die de eclipse aan de motorblokzijde had die bracht het vliegwiel een paar mm richting de bak ik dacht dat dat het probleem was dat er te weinig ruimte aan de bakzijde was, of de bak paste er niet meer op, zoiets dergelijks was het
De ring die de eclipse aan de motorblokzijde had die bracht het vliegwiel een paar mm richting de bak ik dacht dat dat het probleem was dat er te weinig ruimte aan de bakzijde was, of de bak paste er niet meer op, zoiets dergelijks was het
Reminder to myself: MR272717 stabilisatiestangrubbers achterzijde vervangen.
Re: VR2 - achterspoilert
Ja mensen, na ruim een jaar is de achterspoilert weer terug op het zilveren beestje!
Al die tijd terug merkte ik per toeval tijdens het autowassen dat de achterspoiler aan 1 kant nog maar netaan vastzat op een randje van een doorgeroest stukje schroefdraad terwijl de andere kant ook al behoorlijk losgetrilt was. Toen heb ik 'm er 'even' vanafgehaald met het idee dat ik dan meteen de boel opnieuw zou gaan spuiten. Dat is er nog niet van gekomen en komt er voorlopig ook niet van, maar de spoiler is terug van weggeweest. Dat ziet er meteen een heel stuk sportiever uit en vooral ook netter afgewerkt, want de spoilergaten heb ik al die tijd met ducttape afgedekt...
Morgen de VR4 pre-facelift sideskirts maar 'ns gaan monteren op de auto, die zijn al in het zilver, en dan kan ik daarmee experimenteren hoe ik de andere set VR4 pre-facelift sideskirts voor het Monster moet gaan aanpassen zodat ze mooi aansluiten op de originele facelift wielkastverbreders.
Al die tijd terug merkte ik per toeval tijdens het autowassen dat de achterspoiler aan 1 kant nog maar netaan vastzat op een randje van een doorgeroest stukje schroefdraad terwijl de andere kant ook al behoorlijk losgetrilt was. Toen heb ik 'm er 'even' vanafgehaald met het idee dat ik dan meteen de boel opnieuw zou gaan spuiten. Dat is er nog niet van gekomen en komt er voorlopig ook niet van, maar de spoiler is terug van weggeweest. Dat ziet er meteen een heel stuk sportiever uit en vooral ook netter afgewerkt, want de spoilergaten heb ik al die tijd met ducttape afgedekt...
Morgen de VR4 pre-facelift sideskirts maar 'ns gaan monteren op de auto, die zijn al in het zilver, en dan kan ik daarmee experimenteren hoe ik de andere set VR4 pre-facelift sideskirts voor het Monster moet gaan aanpassen zodat ze mooi aansluiten op de originele facelift wielkastverbreders.
- Echo Whiskey
- Provincie: Zuid-Holland
Merk je nou ook nog verschil in de wegligging op hoge snelheid?
Ik kan me niet voorstellen! Maar ik heb zonder spoiler volgens mij hooguit 210 gereden, het komt er maar niet van om echt lekker door te trappen (in duitsland uiteraard). Of door het weer, het verkeer, de banden, passagiers (uiteraard vrouwlief uitgezonderd).
Persoonlijk vind ik dat lage spoilertje vooral precies leuk staan.
Persoonlijk vind ik dat lage spoilertje vooral precies leuk staan.
ik niet in iedergeval... , maar tis ook niet echt een "race" spoiler te noemen..
eerder een stuk bewegelijk plastiek wat vast zit met 2 lullige stukje schroefdraad m4 (ofzo).. de auto gaat er alleen zooooooooooooveel mooier van uitzien
eerder een stuk bewegelijk plastiek wat vast zit met 2 lullige stukje schroefdraad m4 (ofzo).. de auto gaat er alleen zooooooooooooveel mooier van uitzien
Hey Mark, dit vraagt toch wel om 'n foto!! Al bijna een jaar geen overal foto meer geupload van je VR2..... Ik dacht dat ie je wel meer waard was
Of hebbie 'm stiekem verkocht???
Of hebbie 'm stiekem verkocht???
KNOEI ik was aan het zoeken naar een plaatje van een galant vandaag... een van de eerste die mij stond aan staat te staren in google was de achterkant (toen nog met spoiler) van de vr2
die sleurhut van cees kwam ik trouwens ook steeds tegen
die sleurhut van cees kwam ik trouwens ook steeds tegen
- Echo Whiskey
- Provincie: Zuid-Holland
Een kennis van me heeft een oud model Ford Focus RS en die zei dat hij het verschil wel degelijk merkte.
De auto werd er veel minder zenuwachting/zoekerig van op hoge snelheden.
Maar dan heb je het natuurlijk ook over een veel lichtere wagen.
Ik dacht trouwens dat je het over de grotere VR-4 spoiler had.
De auto werd er veel minder zenuwachting/zoekerig van op hoge snelheden.
Maar dan heb je het natuurlijk ook over een veel lichtere wagen.
Ik dacht trouwens dat je het over de grotere VR-4 spoiler had.
Re: VR2 - voorbumper customizen (daar gaan we weer)
Vanmorgen was ik met het custom grilletje voor het Monster bezig (schuren na de laatste plamuur-laag) en toen stond op het punt een laatste puntje plamuur te maken voor een paar kleine putjes. Dan zou ik daarna weer wat 2K primer erop spuiten. En dan denk je... hmm... plamuur & primer, kan ik niet meteen meer dingen plamuren en primeren?!
Tuurlijk!
Dus ik heb de voorbumper van de VR2 afgehaald, die nog altijd in een erbarmelijke primerlaag zat (niet zelf gedaan overigens). En tsja... gewoon een beetje schuren en netjes maken is wel erg makkelijk, dus we gaan customizen natuurlijk! Subtiel customizen, maar niet dat het daardoor minder werk is natuurlijk
- nummerbord'gat' vergroten zodat een brede NL plaat er netjes inpast
- nummerbord-plaat-houder-stuk-vierkant-plastic de onderkant afgezaagt (belemmert de luchtstroom naar de intercooler en radiator)
- die rare randjes aan de onderkant van de bumper eraf (echt van zie drempel-schrapers)
- trekoog-klep gladgetrokken (onderkant-midden van de bumper wat normaalgesproken een uitneembaar deel is) (had de vorige eigenaar al gedaan, en anders had ik zelf gedaan)
- FL grille uitsparing aan de bovenkant van de bumper zodat ie mooi past
Zometeen dus eindelijk die plamuur maar 'ns gaan aanmaken
Hopelijk kan ik vandaag 'm al in de primer zetten en ik wil eigenlijk de bumper ook meteen in kleur spuiten zodat de auto er eindelijk weer een beetje toonbaar bijstaat.
Tuurlijk!
Dus ik heb de voorbumper van de VR2 afgehaald, die nog altijd in een erbarmelijke primerlaag zat (niet zelf gedaan overigens). En tsja... gewoon een beetje schuren en netjes maken is wel erg makkelijk, dus we gaan customizen natuurlijk! Subtiel customizen, maar niet dat het daardoor minder werk is natuurlijk
- nummerbord'gat' vergroten zodat een brede NL plaat er netjes inpast
- nummerbord-plaat-houder-stuk-vierkant-plastic de onderkant afgezaagt (belemmert de luchtstroom naar de intercooler en radiator)
- die rare randjes aan de onderkant van de bumper eraf (echt van zie drempel-schrapers)
- trekoog-klep gladgetrokken (onderkant-midden van de bumper wat normaalgesproken een uitneembaar deel is) (had de vorige eigenaar al gedaan, en anders had ik zelf gedaan)
- FL grille uitsparing aan de bovenkant van de bumper zodat ie mooi past
Zometeen dus eindelijk die plamuur maar 'ns gaan aanmaken
Re: VR2 - voorbumper customizen (daar gaan we weer)
Lekker bezig kerel, gaat wel mooi zijn denk ik als t af is