Drempels

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Plaats reactie
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Drempels

Bericht door Twain »

Zoals een aantal van jullie weten, heb ik een nogal haat verhouding met drempels.. niet alleen omdat het irritante dingen zijn.. maar vooral omdat ze de neiging hebben mijn auto te willen slopen.. nu wil het toeval.. dat het ergste soort (veel te kort hoog en stijl, en daarnaast verrot gereden) bij mij voor de deur liggen en dat dan tot de macht 4 .. dus 4 van die graf dingen in een straatje van 60 meter..
Dus.. na de zoveelste doffe klap.. eens in de "pen" geklomen om eens op zijn twain's te zaneken tegen te gemeente. :mrgreen:

Ik woon aan de pietjepukstraat in Schiedam, zoals jullie ongetwijfeld zullen weten liggen er drempels in deze straat. Nu ben ik in het bezit van een Mitsubishi galant (model 97-2002) en deze kan maar met moeite over deze drempels heen komen.

· Waneer er alleen een bestuurder in de auto zit.. (we paraten nu echt over 5 km/uur) lukt het om zonder schade over de drempel te komen.
· Waneer de auto half beladen is, is het onmogelijk om zonder de drempels te raken door de straat te rijden.
· Waneer de de auto vol is geladen (maximaal laad vermogen opgeven door fabrikant) is het zelfs onmogelijk om over de drempel heen te komen.. de auto komt midden op de drempel volledig op zijn chassis te staan

Nu is een Mitsubishi galant een vrij lage auto en vooral zacht geveerd.. maar hij voldoet aan alle eisen van de rdw, dus is mijn conclusie dat jullie drempels niet voldoen.

Als je de drempels eens goed bekijkt valt het volgende op
· hoe kort de drempels zijn, waardoor de gehele drempel onder de auto zit waneer de voorwielen over de drempel heen zijn.
· voor en achter de drempels zitten kleine verzakingen in de weg, hierdoor klapt de auto dus kortstondig met de onderkant op de drempel.
· Duidelijk te zien is de slijtage van het veelvuldig gebruik van de dempel (het is eigenlijk een soort spoor vorming)

Ik woon zelf naast de 1e korte drempel in de straat. En ik hoor de gehele dag auto’s over die drempel “schuren” ik ben dus duidelijk niet de enige die er last en schade van ondervind. Kort geleden stond er een volkswagen golf die zijn uitlaat er op lek/kappot reed.

Nu lees ik overal hoe duurzaam de gemeente Schiedam wil zijn, maar zoals u begrijpt is het alles behalve duurzaam om verkeersdrempels te hebben die auto’s slopen. Om nog maar te zwijgen over de extra uitlaatgassen die drempels veroorzaken in het algemeen.

Mijn verzoek is aan u om eens kritisch naar de situatie te kijken en hopelijk concludeert u dan dat er iets moet worden aangepast. Mijn conclusie zou in iedergeval zijn dat er teveel en vooral ongeschikte drempels in de straat liggen.

Ervan uitgaande dat ik u heb geïnspireerd tot ondernemen van actie, wacht ik uw reactie met belangstelling af.

Met vriendelijke groet ,

En nu maar wachten op response
Awesomeness = Verveling x Talent
Evo driver
Provincie: Noord-Holland

Re: Drempels

Bericht door Evo driver »

Tsja zo hebben wij ook een weg de ijweg genoemd en ik denk ongeveer 1,4 km lang 16 drempels variernt van hoogte en nog geneens volgens de regels !!!!!!

Maar de gemeente doet er niets tegen ziehier het filmpje

[External Link Removed for Guests]

gr. remco
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
foks

Bericht door foks »

't zal mij benieuwen of je antwoord krijgt. En helemaal als het iets anders is dan een kluitje-in-het-riet.
Hou ons op de hoogte :!:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Twain

Bericht door Twain »

Ja, ze zijn echt echt geworden....
overal maar drempels en van die paaltjes neer gooien.. het maakt het verkeers beeld onrustig en vaak veel onveiliger voor tweewielers en voetgangers

In de meeste gemeente zijn bus routes nog een soort van heilig.. ter bescherming van de chaufeur zeggen ze dan.. ..

maar de rijschoolhouders taxi chaufeurs koeriers.. etc etc etc dan
De enige reden waarom bestuurders van lijnbussen een uitzonderspositie hebben is omdat ze toen dat gelazer met die drempels allemaal begon nog allemaal ambtenaren waren.. en ja... je zorgt natuurlijk wel voor je eigen mensen.... stelletje ^%&^$%^$*&^(*&)&^&^%$#%@@#... :cry:

@ Foks Ja dat is psies de reden waarom ik het heb gedaan, ik wil eigenlijk gewoon weten wat ze doen.. :D en will do ...
ProXar
Provincie: Gelderland

Bericht door ProXar »

Drempels zijn echt niet tof. Gelukkig heb ik er hier weinig last van in Zutphen, ben nog geen drempel tegen gekomen waar ik niet over heen kom. Er zijn er wel enkele bij waar ik echt moet oppassen. De Galant is slechts 2,5 cm verlaagt voor en 2 cm achter, dus niet echt extreem.

Check deze mooie drempel eens: [External Link Removed for Guests]
tiki rodder

Bericht door tiki rodder »

In Schiedam heb je ook een straatje waar een soort bollen als drempel liggen. Die zijn ook lekker.

Vraag me ook af wat de regels zijn voor drempels, ze zijn nooit het zelfde.
Of wat dacht je van al die kuilen en putten.
Bv in de Spaanse polder.of op de A20 vlak voor de afslag Spaansepolder/Schiedam als je vanaf Vlaardingen komt.
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Die drempels in het filmpje zijn eigenlijk zoals het moet!Niet te hoog en redelijk lang.De ergste zijn die hele korte drempels en ook die een verschil in hoogte hebben tussen de voorkant van de drempel en de achterkant!(of andersom)
Daar heb ik ook menige auto daarna stil zien staan omdat hij iets verloor.Een stuk uitlaat of dat hij zijn carter na meerdere keren er over versleet en dus een gat in kreeg,of andere dingen.Nou je kan praten als brugman in je klacht,maar niks nada noppes een reaktie.En ik moet dus ook over die korte drempels in de weg door mijn wijk,maar gelukkig zijn ze niet te hoog en heb ik er geen problemen mee,maar zit wel eens achter een auto en die gaan dan met vrijwel 0 kilometer per uur over die dingen.En alleen dat al is ergerlijk!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Xenon
Provincie: Niedersachsen (D)

Bericht door Xenon »

Evo driver schreef:Tsja zo hebben wij ook een weg de ijweg genoemd en ik denk ongeveer 1,4 km lang 16 drempels variernt van hoogte en nog geneens volgens de regels !!!!!!

Maar de gemeente doet er niets tegen ziehier het filmpje

gr. remco
Van 2:52 tot 3:08 geen drempel te bekennen. Hoe onverantwoord!!!

:cry:

Jeemig, ik dacht dat ik wat te klagen had (heb ik ook), maar als ik over deze weg naar/van huis moest, dan ging ik subiet verhuizen.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Evo driver

hier nog een draadje er van

Ik kan er ook echt op de koppeling er op rijden en op de rem er van af om niet me auto te slopen.
En minder herrie whahahaha echt niet want het is gewoon een sprint om naar de volgende drempel te knallen en vol in de rem dan rustig er op rijden en dan weer vol het gas er op.
Echt niet dat ze het leuk vinden om een uur of 12 in de avond :twisted:
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
foks

Bericht door foks »

op dat soort plekken rij ik bijna stationair in Drive, de hele weg.
Voor mij hoeft het ook niet, maar volgens mij is het bere-slecht voor je vering ook om daar dan 30 km/u te rijden.
En ik heb ook geen zin om tussen die drempels elke keer maar gas te geven en weer opnieuw te remmen.
Ja, dan heb je er af en toe eentje die keihard gaat inhalen, ik geef ze niet eens ongelijk.
Evo driver

Al is het meer om te treiteren !!!! Het is gewoon niet normaal en ik kan me het helemaal vinden bij de topic starter dat je drempels aanlegt ok maar doe het wel op de manier zoals het hoord dan heb je dus ook niet met een verlaagde auto een probleem. Dus mag je max 30 dan leg je een drempel aan waarmee je met een "normale" onaangepaste auto over heen kan rijden met 30 a 35 km/uur zonder dat het schadelijk is voor de auto en niet als je met 20 er over heen gaat dat je al je hebben en houden op straat legt en je auto stuk maakt !
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
Twain

Bericht door Twain »

tiki rodder schreef:In Schiedam heb je ook een straatje waar een soort bollen als drempel liggen. Die zijn ook lekker.

Vraag me ook af wat de regels zijn voor drempels, ze zijn nooit het zelfde.
Of wat dacht je van al die kuilen en putten.
Bv in de Spaanse polder.of op de A20 vlak voor de afslag Spaansepolder/Schiedam als je vanaf Vlaardingen komt.
er zijn richtlijnen voor... maar de naam zegt het al... het is een richtlijn... ook heeft bv de anwb al meer malen geprobeerd om iets te doen aan drempels op doorgaande wegen..

En jezus ja... wat dacht van die straat die voor de its langs loopt... dat zijn alleeen maar kuilen putdeksels en verzakingen... weing weg tevinden daar.. iedereen slingert daar als een gek met allemaal gevaar voor omstanders en elkaar ..
gewoon goede wegen maken en de straf voor hard rijden of dood door schuld in een 30 km zone gewoon zwaar verhogen... ( dat heeft immers ook goed gewerkt bij wegwerkzaamheden) begrijp me niet verkeerd ik ben het er echt wel mee eens dat in mijn straat niet als een idioot gereden wordt :|
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Es een keer een motorsteun op gebroken!! (ging ook wel veelste hard) :lol:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Neo--

Bericht door Neo-- »

Lijkt wel net zoiets :P
Afbeelding
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

:lol: :lol: :lol:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
MarkDuffy
Provincie: Limburg

Bericht door MarkDuffy »

Heb 'm ook ooit eens gezien bij blik op de weg of iets dergelijks.
daar stond een drempel net als je de bebouwde kom binnen kwam rijden. dus mocht 50, meeste gaan nog iets harder.. maar ala, met 50kmpu moet je dan de drempel normaal kunnen nemen.. nou het was vliegen zover ik me nog kan herinneren haha.
Maar de conclusie daar was dacht ik dat de drempel zo gemaakt moet zijn dat je geen schade aan de auto krijgt als je er met de maximale snelheid overheen rijd die daar geld.
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Jaja!Nou bij een gemiddelde drempel kan je dat maar beter laten!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Twain

Update: Drempels

Bericht door Twain »

Update..

Ik hoorde van de buren dat ze de drempels hebben opgemeten.... :wha:

nu maar wachten op de brief dat de drempels voldoen aan de daarvoor gestelde normen......... :x
Fluff
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door Fluff »

Nog steeds geen reactie?
Of is het onmogelijke mogelijk geworden en gaan ze de drempels nog echt verlagen ook?
Twain

Bericht door Twain »

Nope... Maar het is de gemeente hoor :D
Twain

Bericht door Twain »

VICTORY!!!

ze hebben toegegeven dat de drempels niet voldoen aan hoe een drempel zou moeten zijn.. ook zegt de gemeente dat het aantal drempels erg overdreven is..
Bij de vernieuwing van de straat worden ze dan ook niet terug geplaatst

Hij vroeg of ik zou eisen dat ze nu worden aangepast.. waarop mijn antwoord was.. als je de drempel 1 straat veder aanpast zodat ik eroverheen kan... ben ik al helemaal tevrede....

En dat gaat hij doen .. JEEEJ
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Whaat, netjes hoor!!!!!! Zo zie je maar weer dat je ook bij de gemeente af en toe wat klaar kunt krijgen!! :thx:
Afbeelding
MarkDuffy
Provincie: Limburg

Bericht door MarkDuffy »

Kijk dat is goed nieuws!! gefeliciteerd met het behalen van deze overwinning ;)
Neo--

Bericht door Neo-- »

Beterz!

Zo heb ik j.l. ook een filmpje gemaakt, en getwitterd naar de gemeente;
hier werd beloofd ook wat aan gedaan te worden,
Afbeelding
tiki rodder

Bericht door tiki rodder »

Zo beter
foks

Bericht door foks »

wow... ! ik ben onder de indruk, [a] dat ze antwoord geven en dat ze de intentie hebben om iets te gaan doen. Zou de subsidiepot leegmoeten dit jaar? :)
Twain

Bericht door Twain »

Antwoorden zijn ze verplicht he :P...

Gewoon niet tehoog van de toren blazen en onredelijke dingen vragen..

wat wel heel erg helpt is dat ik naast die drempels woon.. normaal vragen mensen in dit soort straten juist om drempels .. de mensen die dan klagen zijn de mensen die net 2 straatjes veder wonen..

maar ik kan niet ontkennen dat ook ik dacht dat ze niet meer zouden antwoorden :D

ik had de boze brief ook al bijna klaar :D
marksanne

Bericht door marksanne »

YAY!!! Echt goed om te lezen dat er geluisterd en wat gedaan wordt aan de drempel-terreur!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
ghino

Bericht door ghino »

ff dat filmpje van Remco bekeken.
Net asl vincent al zegt.....

VERHUIZEN!!!!

hadden ze daar geld teveel?
complete kermis atractie geworden
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”