Poll over maximumsnelheid 130km/h
Re: Poll over maximumsnelheid 130km/h
130 op de Nederlandse snelweg? Ach kom, dat is een voortvloeisel uit Brussel in het kader van de EU -eenwording. Als het puur aan NL zou liggen, dan lagen de eerste drempels al op de snelweg. De doorgetrokken lijn op de snelweg heeft ook al aardig zijn intrede gedaan. Vindt je nergens, behalve in NL. Ik hoop op een verdere, doorzettende ommekeer van het in de afgelopen jaren kaporgemaakte verkeer, zodat het hebben van een rijbewijs weer meer gaat inhouden dan alleen maar een koetswerk tussen dubbel doorgrtrokken lijnen te kunnen houden. Buiten NL waar de beveiligende bemoeienis van de overheid op een lager peil ligt, is een Nederlandse automobilist een regelrechte ramp in het verkeer. Just my two cents...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Ja,dat zie ik wel vaker daar.Maar voorbij rijden is dus verboden en gevaarlijk!Want het is nog steeds rechts in halen!(Als je op de spitsstrook rijdt)Neo-- schreef:Tsja, ik rijd eigenlijk altijd wel een beetje met het verkeer mee.
Laatst kreeg ik van Annika op me falie dat ik als een oude l@l rij...
Nee, ik zit ook geregeld op de rechter rijstrook (liefst spitsstrook als die open is)
Gaaf hoor! Vaak rijd daar niemand, en dan nog sukkel je zo iedereen fluitend voorbij (Dan te bedenken dat ik 100 110 rij)
Hoe zacht rijden zij dan wel niet?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Zoals je het zegt lijkt het alsof je eigenlijk een baantje veder naar rechts had gemoeten.. maar dat kan aan mijn interpertatie liggen.
ik zie echt niet waarom rechts inhalen gevaarlijk zou zijn.. die mensen die links rijden / of niet op de spitsstrook.. zijn immers in de veronderstelling dat de weg bij hun ophoud.. anders zouden ze wel rechts rijden toch?? daarnaast wordt je geleerd om altijd te kijken als je een baan opschuift...
gevalletje. oorzaak en gevolg omdraaien dunkt mij..
ik zie echt niet waarom rechts inhalen gevaarlijk zou zijn.. die mensen die links rijden / of niet op de spitsstrook.. zijn immers in de veronderstelling dat de weg bij hun ophoud.. anders zouden ze wel rechts rijden toch?? daarnaast wordt je geleerd om altijd te kijken als je een baan opschuift...
gevalletje. oorzaak en gevolg omdraaien dunkt mij..
Awesomeness = Verveling x Talent
- Echo Whiskey
- Provincie: Zuid-Holland
Inderdaad, er zijn maar weinig dingen zo irritant als linksplakkers.
Rechts inhalen doe ik dan ook met grote regelmaat.
Links geen ruimte, rechts wel? Gaan!
Wel altijd met een laag snelheidsverschil om rare acties van slechte verkeersdeelnemers te kunnen opvangen.
Rechts inhalen doe ik dan ook met grote regelmaat.
Links geen ruimte, rechts wel? Gaan!
Wel altijd met een laag snelheidsverschil om rare acties van slechte verkeersdeelnemers te kunnen opvangen.
Nouja,als ze je pakken kan je 220 euro dokken!En het is wel gevaarlijk,er zal toch maar in eens zo'n prutser die op de gewone rechtse plek rijdt denken van he ik kan nog naar rechts en verwacht niet dat jij net hen aan het in halen is..Want zulke mensen rijden met verwachting en niet kijken..Dan zit je mooie Galant in de prak en dat wil je toch ook weer niet??
maximum van 130 op de snelweg, van mij mogen ze hoor. Ik houd die van mij toch rond de 100, ik rij omdat ik het leuk vind om te rijden en niet
omdat ik haast heb of per se snel wil rijden.
Vind het leuker die dure lease bakken dwars te zitten bij het optrekken van een stoplichtje vandaan
, kunnen vooral BMW rijders erg slecht tegen.

omdat ik haast heb of per se snel wil rijden.
Vind het leuker die dure lease bakken dwars te zitten bij het optrekken van een stoplichtje vandaan
UhuWhite_VR4 schreef: Vind het leuker die dure lease bakken dwars te zitten bij het optrekken van een stoplichtje vandaan![]()
, kunnen vooral BMW rijders erg slecht tegen.
![]()
Ja,zeker.Helaas kan ik alleen maar van een goedkope BMW winnen... 
Ze hebben bij de Lidl nou een actie waarmee je een goedkope BMW kunt winnenLowlands schreef:Ja,zeker.Helaas kan ik alleen maar van een goedkope BMW winnen...
... wie weet kun je die weer ruilen voor een snellere Galant?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Sad but true! Ik voel me véél veiliger tussen alle doordeweekse leasebakkies dan tussen de zondagsrijders.GALANDY schreef:ik heb gestemd ik doe waar ik zin in heb, waarom? omdat elke andere weg gebruiker er ook zo over denkt. de reden waarom er maximum snelheden hoeven te zijn is omdat er verschillende soorten mensen in de auto zitten.
je hebt type 1, de goede chauffeur iemand die goed voor en rond zich kijkt en anticipeert wat een ander gaat doen en daar ook rekening mee houd, dan heb je type 2, de bumper klevende hardrijders die enkel voor zich kijkt en enkel rekening houd met zichzelf, en dan type 3, de rest van de chauffeurs die eigenlijk niets in een auto hebben te zoeken en maar iets doen wat van de verste verte op auto rijden lijkt. als we allemaal van dat eerste type zouden zijn konden al de borden op de snelwegen gewoon weg en hoeft er geen maximum snelheid te zijn. just my two cents.
Zie die verkoper al verbaasd kijken:U wilt een BMW van 2012 ruilen voor een Mitsubishi Galant????Maar meneer,daar moet ik dan geld aan u terug geven!foks schreef:Ze hebben bij de Lidl nou een actie waarmee je een goedkope BMW kunt winnenLowlands schreef:Ja,zeker.Helaas kan ik alleen maar van een goedkope BMW winnen...
... wie weet kun je die weer ruilen voor een snellere Galant?
Hihi, niet alles is wat het lijkt. Soms kom je een "luxe" petje tegen............ met alleen badges op de achterkant van zijn stalen ros 
- Bijlagen
-
- sos053-r32.JPG (5.53 KiB) 3433 keer bekeken
- Echo Whiskey
Ik vind je in deze toch wel erg rechtlijnig Cees, begrijp me niet verkeerd, ook ik ben tegen asociaal of agressief gedrag maar ik denk dat je de gevolgen onderschat voor iemand die een dergelijke sanctie krijgt opgelegd.cvw schreef:Iemand die bij een snelheidsovertreding met 200+ km/uur zijn rijbewijs en auto kwijtraakt plus een boete van meerdere duizenden euro's af mag tikken hoeft bij mij ook niet uit te komen janken. Jammer dan, eigen schuld had je kunnen weten.
Je kan van de meeste mensen simpelweg niet vragen hun auto in te leveren en duizenden euro's af te tikken, daarmee maak je ze financieel kapot.
Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld als je gepakt wordt met een (veel) te hoge dosis alcohol dat je voor eigen rekening een alcoholslot mag inbouwen, inclusief de boete komt dit op zo'n 2000,-.
Nogmaals, ook ik ben tegen achterlijk gedrag en al helemaal tegen alcohol in het verkeer en ik begrijp dat dit soort mensen ook een gok nemen met het leven van een ander maar toch vind ik dit soort sancties buiten alle proportie.
Dat is nou ook weer onzin!Je moet dat alcoholslot monteren als je meerdere keren gepakt bent met te veel alcohol in je lichaam,niet meteen na de eerste keer..En ja dan vind ik niet te hard...Je riskeert moedwillig het risico dat je anderen vermoord..
- Echo Whiskey
Dat was misschien vroeger zo, nu is het al bij de eerste keer.
Maar dat is dus zoals ik zei niet gelijk bij 1 biertje teveel, je moet er wel fors overheen zitten.
Maar dat is dus zoals ik zei niet gelijk bij 1 biertje teveel, je moet er wel fors overheen zitten.
Ik onderschat de gevolgen van e.e.a. zeker niet. Auto inleveren en rijbewijs kwijt is vaak pas het begin. Heb je dat papiertje nodig voor je werk? Check je arbeidscontract, want grote kans dat je baan op de tocht staat. Baan kwijt en geen inkomen? Hoe ga je dan de hypotheek betalen?Echo Whiskey schreef: Ik vind je in deze toch wel erg rechtlijnig Cees, begrijp me niet verkeerd, ook ik ben tegen asociaal of agressief gedrag maar ik denk dat je de gevolgen onderschat voor iemand die een dergelijke sanctie krijgt opgelegd.
Iemand kan dus zeker financieel kapot gaan aan een fikse overtreding. Wat ik daarvan vindt komt feitelijk pas op de 2e plaats. Als je 200 km/uur rijdt weet je dat een dergelijke boete opgelegd kan worden. Dat weet je! Neem je dat risico toch, DAN moet je niet uit komen huilen. JIJ hebt er voor gekozen. JIJ hebt dat gaspedaal ingedrukt.
Enneh, wat betreft die boetes voor alcohol: Als je maar genoeg op hebt kom je nu direct in aanmerking voor een alcoholslot. Gecombineerd met eerst 6 maanden rijontzegging en educatieve maatregel (voor eigen rekening a 800,-). Daarna dat slot voor 2 jaar en regelmatige controles. Het totale kostenplaatje voor dit verhaal ga je niet redden voor 2000,-. Reken alles door (boete, educatie, slot in- en uitbouw, uitleeskosten, etc.) en je komt al heel snel op een bedrag van 5 a 6000,- uit.
Mocht je dus de indruk hebben dat ik zaken onderschat, dan heb ik dat misschien niet duidelijk genoeg aangegeven in eerdere postings. Ik probeer juist aan te geven dat de gevolgen gigantisch kunnen zijn.
P.s.: Dat met die R32 was geen stoplichtrace o.i.d. Hij zat achter mij op de snelweg. Langzame voorganger. Toen de baan vrij was ging ik op het gas tot de maximum snelheid die toegestaan was op dat deel van de snelweg. Die R32 bleef wel heel makkelijk op de bumper hangen en ging er, toen ik naar rechts ging, met een flinke snelheid vandoor.
- Echo Whiskey
Dat zijn we het toch grotendeels met elkaar eens.
Op 1 punt na, jij zegt dat je weet wat voor straf erop staat en je daarom niet moet zeuren als je deze opgelegd krijgt.
Ik snap jouw argument wel, maar ik vind dat je dus wel recht hebt om te zeuren als de sanctie zo buiten proportie is.
Vroeger mochten mensen een bepaald geloof niet uitoefenen omdat een hoger orgaan dat besloten had, dat maakt het nog niet rechtvaardig en hoef je dus ook niet zomaar te accepteren.
Op 1 punt na, jij zegt dat je weet wat voor straf erop staat en je daarom niet moet zeuren als je deze opgelegd krijgt.
Ik snap jouw argument wel, maar ik vind dat je dus wel recht hebt om te zeuren als de sanctie zo buiten proportie is.
Vroeger mochten mensen een bepaald geloof niet uitoefenen omdat een hoger orgaan dat besloten had, dat maakt het nog niet rechtvaardig en hoef je dus ook niet zomaar te accepteren.
Tuurlijk heb je het recht om voor dat geld te zeuren.
Wobben moet je niet nalaten. Je hebt altijd de kans dat een Officier van Justitie net jouw gevalletje seponeert. Al waag ik te betwijfelen of dat met een zware overtreding gebeurt.
Waar je eventuele info kunt vinden wil ik je in dat geval ook nog wel vertellen (als je dat zelf nog niet gevonden hebt). Ben je niet extreem tekeer gegaan dan ben ik op dat moment misschien zelfs wel bereid om je te helpen. Wat is er leuker om onze wetgever een beetje dwars te zitten en te proberen om winst te halen.
Medelijden krijg je bij een zware overtreding niet van mij, daar ben ik inderdaad heel rechtlijnig in.
Waar je eventuele info kunt vinden wil ik je in dat geval ook nog wel vertellen (als je dat zelf nog niet gevonden hebt). Ben je niet extreem tekeer gegaan dan ben ik op dat moment misschien zelfs wel bereid om je te helpen. Wat is er leuker om onze wetgever een beetje dwars te zitten en te proberen om winst te halen.
Medelijden krijg je bij een zware overtreding niet van mij, daar ben ik inderdaad heel rechtlijnig in.
- Echo Whiskey
Eh, maar ik heb momenteel geen rare dingen lopen hoor, alleen een doorgetrokken streep.
De site waar alle info qua WOB'en opstaat ben ik inderdaad niet geheel toevallig al eens tegen gekomen.
De site waar alle info qua WOB'en opstaat ben ik inderdaad niet geheel toevallig al eens tegen gekomen.
Als we daar over gaan beginnen:Ik kreeg een fijn briefje van het CJIB,of ik maar even 145 € wil dokken omdat ik op 08-04!!!te snel heb gereden op de A10!!Dat is bijna 5 maanden geleden!Meteen foto gevraagd,want als het zo lang duurt kan er wel eens iets mis zijn gegaan met die flitser..
ik denk dat het idee zou moeten zijn dat je vóóraf zeurt, en niet meer als je de overtreding al begaan hebt.Echo Whiskey schreef:[...] ik vind dat je dus wel recht hebt om te zeuren als de sanctie zo buiten proportie is.[...]
Ik ben het ook niet eens met die hoge bedragen voor snelheid en alcohol en nog allerlei andere dingen die je fout kan doen op de weg hoor
maar ... het aanvechten van proportionaliteit van de boetes laat ik maar aan iemand over met met meer juridische kennis of politieke invloeden.
Hoezo? [External Link Removed for Guests]foks schreef: ... het aanvechten van proportionaliteit van de boetes laat ik maar aan iemand over met met meer juridische kennis of politieke invloeden.
Go Foks, Go Foks, Go Foks............. Die 40.000 steunbetuigingen heb je zo binnen. Op die van mij kun je rekenen.
ik heb nog een boete liggen voor 3 km/h tehard rijden... das pas een raarEcho Whiskey schreef:Eh, maar ik heb momenteel geen rare dingen lopen hoor, alleen een doorgetrokken streep.![]()
Zo dan, da's een echt lullige. Geflitst met 7 km/u overschrijding. Da's precies het verschil waarbij de camera afgaat. Daar gaat dan 4 km correctie af en vervolgens krijg je een boete voor een overschrijding van 3 km/u.
Je zou er een bezwaarschriftje tegenaan kunnen gooien. Voorbeelden en beschrijvingen staan hier: [External Link Removed for Guests]
Met zo'n kleine overschrijding heb je kans dat ze de boete seponeren omdat het teveel werk oplevert. Wel een goede brief opstellen die afwijkt van de vaak gebruikte standaarden. Dan moet er gelezen worden en dat kost tijd en geld..........
Je zou er een bezwaarschriftje tegenaan kunnen gooien. Voorbeelden en beschrijvingen staan hier: [External Link Removed for Guests]
Met zo'n kleine overschrijding heb je kans dat ze de boete seponeren omdat het teveel werk oplevert. Wel een goede brief opstellen die afwijkt van de vaak gebruikte standaarden. Dan moet er gelezen worden en dat kost tijd en geld..........
Fijn om te weten dat ik zo gesteund wordtcvw schreef:Hoezo? [External Link Removed for Guests]
Go Foks, Go Foks, Go Foks............. Die 40.000 steunbetuigingen heb je zo binnen. Op die van mij kun je rekenen.
Dan zoeken we nog een paar andere autoforums erbij, en dan rommelen we wat met een manipulatieve internetenquête om zieltjes te winnen.
Vervolgens nog een mooie brief en een stapel papierwerk.... en dan gaat het echte werk beginnen.
Weet je, ik denk niet dat ik dat ga redden binnen 2 jaar
Ik... hoe kom je daar nu bij... ik schop nooit tegen de gevestigde orde. ..
..
Maar op mij kan je rekenen als je een sugestieve vragen wil hebben voor een enquête.. genoeg voorbeelden in de nu zo populaire stemwijzers.... ff coppy paste paar woordjes vervangen.. en klaar..
Jammer dat je er geen 2 jaar van je leven wil investeren, want nu mis je de conclusie .. een glas een plas.. en alles blijft zoals het was..... Onee wacht...
Maar op mij kan je rekenen als je een sugestieve vragen wil hebben voor een enquête.. genoeg voorbeelden in de nu zo populaire stemwijzers.... ff coppy paste paar woordjes vervangen.. en klaar..
Jammer dat je er geen 2 jaar van je leven wil investeren, want nu mis je de conclusie .. een glas een plas.. en alles blijft zoals het was..... Onee wacht...

zo, even een opzetje gemaakt.
die 40.000 stammen hebben we in no-time binnen
Ik mis de tekst "TEGEN".. een beetje...
tis een klotye reclame.. maar hijs best wel goed...

tis een klotye reclame.. maar hijs best wel goed...

Shell,jaja! 
Ik rij gewoon 125 km per uur op cruise control dus laat ze maar racen. Soms op een lang stuk waar je overzicht hebt ( Ja dat is er nog in het noorden des lands) geef ik is een keer gas tot 170 , maar ben meestal een rustige ,maar geen slome rijder. Mijn wilde haren ben ik al kwijt . ( Kale kop)) Ha Ha. Rij al meer dan dertig jaar schade vrij , en heb heel wat km gemaakt. Heb eerder in het ziekenvervoer gezeten en reed 150.000 km per jaar !! Moi verhaaltje daarbij was dat ik is een keer een orgaan in een koelbox van Hoogeveen ziekenhuis naar groningen brengen , martini ziekenhuis m en samen met politiebegeleiding gingen we 200 km . zo hard liep die mercedes, maar t,was 65 km , en deden we een kwartier over, terugrijdend zei oom agent : Rustig aan he ,, ik zie ja hoor maar moest me inhouden.