8G V6-24 CvW - New Home @ Uray25

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
cvw
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Voorjaar in de kop

Bericht door cvw »

Buzz Fuzz schreef:Tja, dat is Leon hè..
:yes: :yes:

Alle remklauwen zijn nu rood. Niet meer vaalrood, maar rood. Inclusief de remklauw linksachter die in 2010 vervangen is en nog nooit een kleurtje had gezien.
(Pfff, Cees :bump: Een remklauw die iets ziet. :no: )
Hihi. De originele klauw heb ik met een Epoxy grondlak behandeld. Dat spul pakt gelijk de roest aan en reageert daarmee (a la Noverox). Er blijft een zwarte grondlaag over na 2 uurtjes drogen, die er voor zorgt dat de definitieve laklaag erg goed pakt. Ik ben er erg tevreden mee. Smoelt lekker achter die OZ velgen. :yes:

Ik kan nu dus beginnen met de volgende klus. De spatbordranden ga ik nogmaals aanpakken (zie Klokje Rond foto's). Maar nu zwaar. En met die expoxy grondlak. Nadat ik de binnenrand met Plasti-Dip behandeld heb is de situatie niet meer veranderd in de afgelopen maanden. Dus kan ik nu de (wederom) ontstane schade aanpakken. Dat ga ik aan 2 kanten van de auto doen wat betekent dat beide achterschermen aan de beurt zijn. Morgen start ik met de klus. Ik hoop dit weekend alle werkzaamheden af te kunnen ronden. Ruim op tijd voor de 19e zodat de Galant in goede staat aanwezig is op de BBQ Meeting. 8-)
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - Remklauwen rood. Op naar de volgende klus

Bericht door KNOEI 8G »

Nou, handen uit de mouwen dan Cees!! :D
Afbeelding
cvw

Bericht door cvw »

zeker! ;)
Bijlagen
20130430_173211-1045068400.jpg
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door marksanne »

Wow Cees... Succes!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Twain

Bericht door Twain »

:uhu: zo dan... das een berg schuurwerk
Awesomeness = Verveling x Talent
martijn

Bericht door martijn »

Zo je bent al lekker bezig Cees !
Zie ik daar nou een paar zakkertjes aan de bovenkant van de foto ;)
cvw

Bericht door cvw »

Goed gezien Martijn. De voorbereidingen zijn nog in volle gang en die druipers zijn al weggewerkt. :D
Vanavond en morgenavond ben ik er nog wel mee aan het werk als voorbereiding. Het achterscherm aan de andere kant ziet er namelijk net zo uit. ;)
Gisteravond al wel de tankklep in kleur gespoten. Ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Met een beetje mazzel gaat er dit weekend A71 op de achterschermen. Als de voorbereidingen helemaal naar het zin gereed zijn.

Tsja, vorig jaar heb ik dit scherm ook onderhanden gehad. Maar tijdens de vorstperiode kwamen er barstjes in de blanke lak. Zag er niet uit als je van dichtbij keek. De ondergrond was blijkbaar niet correct genoeg vorig jaar. Niet op de delen waar ik (voornamelijk) aan het uitwaaieren ben geweest. Op het deel dat ik echt bijgewerkt had met grondlak en filler heb ik namelijk geen barstende lak. Dus doe ik het dit keer helemaal compleet. Met een Epoxy grondlak die de roest aanpakt. Kost wat tijd om te laten drogen en reageren, maar dan heb je ook wat. :)
martijn

Bericht door martijn »

Je hoeft je in iedergeval niet te vervelen Cees !

Vind het leuk om te zien ( ook al is het een hobby voor je ) hoe serieus je het neemt en hoe je je erin verdiept !

Ga je het geheel trouwens met een spuit spuiten of met spuitbussen ?
cvw

Bericht door cvw »

Haha. Je hebt gelijk Martijn, vervelen doe ik mij niet.
Want Twain heeft gelijk; het is een berg schuurwerk. Het is een hobby inderdaad maar doordat ik (vaak te) perfectionistisch ben zoek ik eerst goed uit hoe het zit. Heeft ook met interesse te maken hoor. :lol: Mwah. Perfectionisme is niet altijd een voordeel, het kan ook een heel grote valkuil zijn.

Wel heel leuk om te lezen dat jij er ook schik in hebt. ;) Jij hebt een mooi maar lastig vak gekozen. :yes:
Ook dit keer ga ik met de spuitbus aan de gang. Omdat ik denk dat ik het kan en omdat ik het geld er niet voor over heb (op dit moment) om een compressor en dat soort spullen te kopen. Het zit in spuitbussen maar het zijn de 2K lakken. Ik betrap mij er op dat ik voor het professionele materiaal ga in hobby verpakking. :wha: ;)
De tankklep heb ik al in A71 gespoten en die ziet er verdomd netjes uit. Vanavond de blanke laklaag erover dan is die vast klaar. 8-)

Gisteravond ben ik er een paar uurtjes mee bezig geweest. Omdat het nog niet klaar was en omdat iemand het gisteren nodig vond om met zijn sleutel te controleren of het spuitplamuur was op dat achterscherm. Je ziet op 3 plekken een paar flinke barsten in de resultaten van je nijvere arbeid. Verbazing alom bij mij natuurlijk want dit was alleen het geval op het rechterachterscherm en niet aan de linkerkant. De behandeling van de schermen is identiek dus ja, wat moet je daar nou mee aan. Dus maar eens goed gecontroleerd, en dan blijkt dat die krassen in het plamuur zelfs door de onderliggende kleurlak heen zijn gegaan. Dat er dikke groeven in zitten. :evil: Hoe ziek moet je zijn om dit soort fratsen uit te halen? :puke:

Ik heb er verder niet te lang bij stilgestaan. Ik heb het allemaal weer bijgeschuurd en ben verder gegaan waar ik gebleven was. De onderlaag zit er nu goed op en is strak. Vandaag mag het lekker helemaal uitharden en vanavond doe ik een laatste controleronde om te kijken of alles echt glad en strak is. :)
02052013439.jpg
02052013441.jpg
Voor morgen staan de verdere acties op de planning. Afdekplastic, afplaktape, de alcohol en doeken en de Scotch-Brite schuurpad liggen klaar. Wat mij betreft wordt het een A71 glanzende dag. :D
cvw

Bericht door cvw »

Wat een klus zeg. Soms is het maar goed dat je niet overal heel goed over nadenkt voordat je begint. ;)
Maar het is klaar. Het spuitwerk. En gelukt. :yes: Binnenkort nog polijsten en dan is het helemaal rond.
Eerst een paar dagen uitharden. :agree:
20130504_094007-933005041.jpg
marksanne

Bericht door marksanne »

Sweeeeet! Mooi werk Cees!!!
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Echt mooi stukje werk!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Boed

Bericht door Boed »

puik werk cees!!!! vond de zwarte side-skirts toch mooier staan
brengt wat meer contour in de auto, maar smaken verschillen natuurlijk!!
Keep up the good spirit!!!
cvw

Bericht door cvw »

Dank mannen. ;)
Ik ben juist blij met de A71 skirts. Toont wat lekkerder. Maakt de Galant "strakker" naar mijn idee. Gelukkig zijn er verschilende meningen. :)

Morgen staat er een beauty treatment op de planning. Spuitnevel wghalen met clay, Finale polijsten, Dodo pre-wax en wax. Op de niet gespoten onderdelen uiteraard. De gespoten delen laat ik eerst een week uitharden voordat ik er iets aan doe.
Ik heb er nu al zin in. :D
KNOEI 8G

Re: 8G V6-24 CvW - Beaty treatment spring 2013 coming up

Bericht door KNOEI 8G »

Ziet er lekker uit Cees, en die skirts staan zeker beter in kleur! :yes:
Afbeelding
cvw

Bericht door cvw »

Mission completed. 8-)
Voelde me bijna schuldig. Ik kon zien welke delen ik gedaan had met Finale. :shock: Had ik echt niet verwacht. :no:
Nu eerst weer lekker genieten van de A71 flakes. Jammie. :D
20130506_142202-2103411885.jpg
Meer zien? Kom de 19e maar naar de meeting. :hypo: :wha:
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Moooi, ik hoop dat ik nog tijd kan vinden om mijn wagen te behandelen want die ziet er echt schandalig uit.... Swirls all over.. :no:
Afbeelding
Twain

Bericht door Twain »

KNOEI 8G schreef:Moooi,Swirls all over.. :no:

mijn remedie daar tegen is gewoon niet schoon maken :agree:
cvw

Re: 8G V6-24 CvW - prepping for may 19th

Bericht door cvw »

Niet doen is geen optie voor een detailler Anton. Foei. , :no:

Ik heb vandaag de gespoten achterpanelen gewetsand, gepolijst en gewaxed. Kost toch altijd weer meer tijd als verwacht.
1 paneel is helemaal klaar en in orde. Het andere paneel wil ik over een paar weekjes nogmaals wetsanden en dan perfect glad maken. Eerst moet die lak maar eens goed uitharden. Het verschil in resultaat tussen die panelen is ontstaan doordat het spuitmondje op de blanke lakbussen in 1 geval een heel fijne verneveling had, terwijl de andere bus een veel grovere lakverstuiving had. Ik had dat te laat door. Viel me toevallig op toen ik klaar was.
Dat is dus het grote voordeel als je met professioneler materiaal werkt. Nou ja, ik krijg het wel in orde, het kost alleen meer tijd.

Lekker weer hoor, die glans.. 8-)
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Ik ben benieuwd naar het resultaat Cees, ik denk dat ik volg. week zaterdag ff vals ga spelen met een laagje blackhole!! :lol:
en dan heb ik de maandag en dinsdag na de meeting vrij om m'n G weer eens een goede beurt te geven!!
Afbeelding
cvw

Bericht door cvw »

Ik geef je gelijk hoor Nico. Een goede detailbeurt moet je op je gemak doen, niet onder tijdsdwang. ;)

In de vrije uurtjes ben ik nu met al die kleine dingetjes bezig zoals het polijsten van de achterlichtunits en aircoleidingen. Onder de motorkap ziet het er alweer lekker verzorgd uit.
Gisteravond met Plastishine de zwarte raamranden en andere sierlijsten weer eens goed schoongemaakt. Daar komt altijd weer bagger vanaf. Een soort oxidatie van vuil is het. :x

Ach, zo blijf je lekker bezig. 8-)
cvw

Bericht door cvw »

:oops: :oops: Ik heb alle zijramen en de achterruit van de auto geclayed en vervolgens "gepolijst" met Meg NXT All Metal Polish. Glas is zo hard van zichzelf dat je met deze middelen al het vuil er wel vanaf krijgt.
Enige probleem nu: Ik kan de ramen niet meer zien. :? :wha: :x
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Heb je het met de hand of machine gepolijst????
Ik gebruik nu:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar zou deze dan beter werken??
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
cvw

Bericht door cvw »

Met de hand. Verwacht geen polijstactie zoals je dat op lak gewend bent. Je krijgt op deze manier wel die ontzettend vast zittende vuillaag van de ruiten af. En bijvoorbeeld ook spuitnevel (en dat had ik in een hoekje van de ruit zitten). :oops:
Omdat ik geen speciaal middel voor de ruiten heb (zoals die Autoglym), heb ik de Metal Polish gepakt. Die is sterk genoeg voor een hard materiaal zoals een ruit.
cvw

Re: 8G V6-24 CvW - Business as (Un)usual

Bericht door cvw »

Eindelijk, eindelijk lijkt het er op dat er iets dat op een zomer lijkt aan zit te komen. Het is ondertussen Juni en de rivieren zetten de uiterwaarden blank. Ach, zwemwater zat als het deze week meer dan 20 graden wordt. :wha:

Ik speel ondertussen lekker verder. De achterschermen heb ik na de BBQ-meeting nogmaals gewetsand. Daar zit nu een vette (spiegel)glans op die aansluit bij de rest van de auto. Gewoon lekker glad die panelen. 8-)

Gisteravond was het best lekker weer. Dus liep ik wederom buiten te spelen en ben ik aan de gang gegaan met een onderdeel dat al een tijdje op mijn daar-ga-ik-nog-iets-aan-doen-maar-ik-weet-niet-wanneer lijstje. Die rand onder de motorkap boven de koplampen. Echt netjes zag die er al een tijd niet meer uit, maar volledig in kleur spuiten gaat mij echt te ver. En toch wilde ik er iets aan doen....... :yes:
_DSC8604.JPG
Deze rand bedoel ik dus.

Dus de grille er uit gehaald en alles rondom voorzien van afplaktape en kranten.
02062013454.jpg
Ik had nog Plasti-Dip. En dat heb ik gebruikt. Alle ongebruikte gaten en gaatjes in die rand heb ik dichtgemaakt (al kan ik ze binnen 1 seconde wederom in gebruik nemen), alles ontvet en schoongemaakt en vervolgens van een rubberlaag voorzien. :D
02062013455.jpg
Na een uurtje drogen heb alle benodigde clips en de grill weer teruggezet, et voila.......
02062013458.jpg
De foto's zijn niet van een perfecte kwaliteit, maar het beeld is wel duidelijk denk ik. Het ziet er nu weer netjes en strak uit. Grootste grap is dat je met een open motorkap nu veel meer de visuele nadruk op het motorblok krijgt. En da's best lekker......... 8-)
marksanne

Bericht door marksanne »

Netjes! Heb je die ongebruikte gaatjes gewoon met plasti-dip overspoten en dekken die dan als een soort dekentje die gaatjes af of heb je echt iets van plastic dopjes of zoiets dergelijks gebruikt?
cvw

Bericht door cvw »

Hihi, niet verder vertellen hoor. :wha:
Alle gaatjes die niet gebruikt zijn heb ik afgeplakt met een stukje plakband. Gewoon van dat doorzichtige (kantoor)spul. Netjes knippen zodat je een gladde rand krijgt en strak plakken. Daarna gaat er een laag rubber overheen. Nadat die laag gedroogd is zie je het plakband bijna niet meer zitten (tenzij je er met de neus bovenop zit), maar kun je die gaatjes als het nodig is weer snel bruikbaar maken. :yes: :wha:
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Je krijgt het maar weer verzonnen Cees, weer een nette upgrade zeg!! Plaats 'm ook gelijk in mijn achterhoofd als ik zelf weer een keer aan het plastidippen ga :D
Afbeelding
cvw

Bericht door cvw »

Met het mooie weer van dit moment in het achterhoofd heb ik vandaag de airco een servicebeurt laten geven. De vloeistof en de olie in het systeem zijn vervangen en alles is weer eens gecontroleerd. Inschakelen en binnen enkele seconden komt er lucht met een temperatuur van 7 graden uit de roosters van het dashboard. Dat systeem moet er weer even tegen kunnen.

@Ray: Na 4 jaar zat er nog steeds 7 bar druk in het systeem. Zit dus echt goed in elkaar. :thx: Maar ja, onderhoud blijft nodig om de smering te garanderen. ;)
cvw

Bericht door cvw »

Er zit een trekhaak op dus kan er iets achter......
Maar heb niet de illusie dat er pk winst te boeken is op deze manier, :lol:
Er moest een bankje vervoerd worden. ;)
Bijlagen
image.jpg
KNOEI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

:yum: Verdomme wat blinkt die wagen van jou zeg :thx:
Afbeelding
m4v3r1ck

Bericht door m4v3r1ck »

KNOEI 8G schreef::yum: Verdomme wat blinkt die wagen van jou zeg :thx:
Yeap zeker een hele lekkere wagen ;-)
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Als je meer pk's wilt met deze combinatie, dan moet je achteruit rijden met zo'n beest erin ;) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
cvw

Bericht door cvw »

M16 en Last Touch deden de job. Zelfs de velgen heb ik met de detailerspray verzorgd. :oops: Bedankt mannen. :D
Achteruitrijden heb ik geprobeerd Menno. Geen merkbare vermogenswinst hoor. Of eh, moet je in zo'n geval gas geven. :wha: (ziet, achteruit kijkend, de paardenkop strak tegen het ruitje van de trailer geklemd zitten) :lol:

Ik zal jullie nog even bijpraten. Niet spannend, maar misschien leuk om te lezen en te weten. Een tijd geleden heb ik dat verhaal over die kromme hub gepost. Die hub die bij het vervangen van het voorwiellager krom geslagen is waardoor mijn de rechter remschijf keer op keer krom trok. Die hub die in oktober vorig jaar vervangen is tijdens de apk keuring. Met die slingerende hub heb ik dus zo'n 2 jaar rond gereden. Nadeel daarvan is dat die slag ook "in de band" slijt. Als je de band daarna op een rechte hub plaatst, dan merk je dat er een onbalans/onrust in zit omdat hij scheef afgesleten is. Vrij snel na de vervanging van de hub zijn de winterbanden op de Galant geplaatst. Door de open structuur van dat profiel slijten die winterbanden weer vrij snel recht en was ik van de onrust met die banden af.

Met de zomerbanden blijkt dat helaas een ander verhaal te zijn. Nadat ik de OZ velgen met de zomerbanden in het voorjaar weer op de auto had gemonteerd bleek direct dat die voorband ook last had van een verkeerd slijtagepatroon. "Ach dat slijt er wel uit" dacht ik. Dat klopt ook wel, maar het duurt, door het veel dichtere profiel, verdomd lang. Te lang naar mijn smaak want het trillen van dat ene wiel waar je bij 125+ km snelheden last van hebt, wordt maar heel langzaam minder. Ja, dan kun je de hele band vervangen, maar met 6 mm profiel is dat toch wel zonde. Een band kan ook getrimd worden. Dan wordt er een klein laagje profiel afgeschraapt en wordt de band weer perfect rond gemaakt. Dus trok ik 14 dagen geleden de stoute schoenen aan en ging op Internet op zoek naar een bedrijf dat banden kan trimmen. Mwah, voor een tientje of 3 zou je terecht moeten kunnen bij.......

Tjsa, bij wie. Want er wordt wel veel over geschreven op Internet, maar die bedrijven zitten aan de andere kant van NL, of zijn onvindbaar. Een grote NL bandenfitter schrijft op zijn site een verhaal over trimmen. En dat dit niet in al zijn vestigingen mogelijk is gevolgd door het verzoek om telefonisch contact op te nemen. Ok, doe ik dat. Er zit een grote licentiehouder bij mij in de regio met een 3-tal vestigingen. Die kan mij vast helpen of doorverwijzen naar een andere vestiging. Toch? Dus de telefoon gepakt. "Goedemorgen, vraag: Kunnen jullie banden trimmen?". "Nee meneer, dat kunnen wij niet". "En in een andere vestiging?" probeer ik nog. "Nee meneer, ook niet in een andere vestiging van ons. Succes!". Mijn welbekende klomp brak op dat moment. Het gaat slecht in de autobranche, iedereen schreeuwt om werk. Ik kom met een klusje aan en dan krijg ik deze reactie? Huh??? Ik snap dat jullie deze klus misschien niet kunnen doen, maar minimaal 1 van de collega licentiehouders moet dit kunnen. Daar adverteren ze mee!! Ik was er direct klaar mee. "Zoek het lekker zelf uit" riep ik nog door de hoorn terwijl ik de Belgische Brandweer al in mijn rechteroor hoorde langsdenderen. :evil:

En dan wordt ik eigenwijs hé. Dan ben ik er klaar mee. Dan krijgt niemand anders de kans om het alsnog goed te maken. "U wilt niet? Best, dan regel ik het zelf wel". Trimmen is tenslotte niets anders dan het afdraaien van een band. Een band afdraaien kun je ook met behulp van dat pedaal onder het dashboard dat wij allen kennen als het gaspedaal. Haha, mijn 3 tientjes krijg je niet meer. Ik ga zelf voor 3 tientjes plezier maken. Met beleid, dat wel. Want bruut geweld heb ik volgens mij niet nodig om het klusje gedaan te krijgen. Dus, denk, denk. Ik heb een egaal stukje ondergrond nodig. Er hoeft geen hele laag van het profiel af, het hoeft alleen maar netjes rond gesleten te zijn. Een strak stukje teer dat bij voorkeur nat is leek mij dus een goede optie. En laat het nou eind vorige week regenen terwijl ik op pad moest met de Galant.

Zo gedacht, zo gedaan dus. Toen dat mooie stukje nat teer onder de voorband lag te wachten heb ik het gaspedaal flink ingetrapt. Met een vrolijke grom kwam het motorblok tot leven terwijl de voorbanden voorbij het grippunt getrokken werden. Direct voelde ik de linkervoorband het onrustige, licht stuiterachtige, effect geven dat heel snel minder werd. Dat pedaal heb ik toen maar gelicht en we zijn rustig verder gereden. Zondag had ik een snelwegrit op de agenda staan en tijdens die rit bleek direct dat de onrust in die linkervoorband vrijwel weg was. Een heel klein beetje voelde ik nog in het stuur. Yiehaa!! :yes:

Nog 1x een regenbuitje als we onderweg zijn. Nog 1x keer voor een paar euro lol maken en dan moet de band weer rond zijn. Haha, nooit verwacht dat ik uit zou kijken naar regen onderweg. ;)
Uray25
Provincie: Friesland

Bericht door Uray25 »

:thx:

:agree:
marksanne

Bericht door marksanne »

Prachtig! En herkenbaar... Ik heb op diezelfde site dezelfde telefoontjes gedaan met dito resultaat.... Erg vreemd! Ik heb uiteindelijk maar doorgereden en een band gaf de geest tijdens de big bang van de legnum crash en de overgebleven drie waren er twee best goed en recht en eentje erg scheef gesleten, beyond salvation zegmaar :)
cvw

Bericht door cvw »

Something evil is............. :wha:
image.jpg
Twain

Bericht door Twain »

ok.. ik weet dat je ongeveer het figuur hebt van een bezemsteel, maar hoe de neuk kan jij je deur nu nog open doen.....
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Met een transporter.... :D
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
cvw

Bericht door cvw »

Die deur kan niet open, kijk maar:
parkeren.jpg
Ik stap aan de bijrijderskant uit. Hou je tenminste ruimte over om langs de auto naar de achterkant van de garage te komen. Die is 9 meter lang dus passen de fietsen makkelijk in de ruimte achter de auto.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”