Haha Mark, ik wist het. Tuurlijk plaats ik dat rapport. Wie "A" zegt moet ook "B" zeggen. Als het goed is zit de PDF met de uitkomsten van de keuring nu bij deze reactie.
Zoals ik al zei ben ik al bezig met adviezen die vermeld staan:
- 2 kleine olielekkages (echt miniem), 1x bij oliefilter, 1x kleppendekselpakking achterste 3 cylinders - motorblok ter plaatse schoon gemaakt met remmenreiniger om te kijken waar de olie vandaan komt. Op basis van de uitkomsten zaken fixen.
- Stabilisatorstang rechtsvoor en linksachter speling. Dat betekent toch dat die stangetjes aldaar vervangen moeten worden? Is tientjes werk, ga ik doen. Opvallend is wel dat de banden rechtsvoor en linksachter ook iets harder versleten zijn. Heel opvallend. Vervanging van die stangetjes verdien je dus volgens mij snel terug.
- Speling op wiellager links achter. Tsja, vroeger heeft die zogenaamde garage dat lager reeds vervangen. Naadje dat daar nu alweer speling op zit. Het lager is nog goed, maar ik ga dit voorjaar die hub vervangen. Denk dat ik die maar meebestel bij die stabilisatorstang onderdelen.
- Bijrijders stoel gaat niet voor- achteruit na verschuiven van knop. Check, klopt. Als je op het motortje onder de stoel tikt, dan doet hij het wel. Geen afkeurpunt voor APK en die stoel verzetten we nooit. Mocht ik tegen zo'n motortje aanlopen dan pak ik hem mee, maar anders geloof ik het wel.
- Voorruit, steenslag. Nope, ga ik voorlopig niets aan doen. Is nog de originele voorruit lijkt het. En die is een stuk harder als zo'n ruit uit de vervangingsmarkt.
- Homokineetkoppeling aandrijfas lekt iets vet. Klopt. Dat is de binnenste hoes. Af en toe komt er iets vet uit door de aansluitingsrand tussen de hoes en de as. Is niet kapot, dus laat ik het zo. Henny gaf ook aan dat er niets verkeerd aan was, de maatvoering van de hoes is niet perfect.
- Homokineetkoppeling aandrijfas - noodreparatie. Yep, die hoes direct achter het wiel. Daar zat een dun plekje in en dat heb ik gefixed met Plasti-Dip. Zie het als een noodreparatie, maar het werkt perfect.
- Stuurhuis binnenste kogels. Heb ik gevoeld, daar zit inderdaad heel iets speling op. In de manuals kan ik alleen geen binnenste kogels vinden, het lijkt er op dat het stuurhuis dan vervangen moet worden. Voorlopig valt de speling nog ruim binnen de marges volgens Henny dus hou ik het als aandachtspunt in de gaten.
- Flexibele deel uitlaat gedeeltelijk ingeschuerd. Heeft Henny laten zien ja. Het gevlochten ijzerdraad is gedeeltelijk aan het losscheuren. Er is (nog) geen lekkage van uitlaatgassen. Dit deel van de uitlaat is al een keer gerepareerd aan het laswerk aldaar te zien. Ik weet nog niet goed wat ik daar mee aan moet.
Nou, kijken jullie maar eens naar het hele technische verhaal. Tips en aanbevelingen zijn uiteraard welkom.